Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- روزنامه اينديپندنت به اهداف آمريکا از برگزاري نشست ورشو اشاره کرد و نوشت که ترامپ به بهانه هاي امنيتي همچون خطر نفوذ روسيه به شرق مي خواست برخي کشورهاي اروپاي شرقي و مرکزي را متقاعد کند که با سياست هاي واشنگتن از جمله در قبال ايران همراهي بيشتري کرده و از اين طريق ميان آنها و کشورهاي اروپاي غربي فاصله بيندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش بامداد شنبه ايرنا به نقل از اينديپندنت، آمريکا از همراه ساختن کشورهاي اروپاي غربي براي خروج از برجام و اتخاذ سياست ضد ايراني ناکام ماند. اما نسبت به کشورهاي اروپاي غربي، آمريکا راحت تر مي تواند کشورهاي اروپاي مرکزي و شرقي را با خود همراه کند و اين کشورها از لحاظ امنيتي به ايالات متحده وابستگي دارند. يکي از اين دولت ها لهستان است که از ديرباز توسط کشورهاي قدرتمند مورد تعدي قرار گرفته و چنين تجربه هاي تاريخي ورشو را متقاعد ساخته که با آمريکا روابط خود را حفظ و حتي گسترش دهد. از اين رو لهستان ناچار بود درخواست آمريکا براي ميزباني نشست ضد ايراني را بپذيرد.
اينديپندنت نوشت که آمريکا فارغ از ديگر اهداف خود با برگزاري نشست ورشو مي خواست به کشورهاي اروپاي غربي که خواهان حفظ برجام بوده، گوشزد کند که در ميان کشورهاي اروپايي از جمله در اروپاي شرقي و مرکزي دوستان قابل اعتمادي دارد.
نشريه اتريشي دي پرسه نيز در اين باره نوشت که نشست ورشو سبب تشکيل دو جبهه در مقابله با سياست هاي آمريکا شده است، يکي جبهه اروپاي غربي و روسيه و ديگري کشورهاي اروپاي شرقي و مرکزي. با اين حال نسبت به شدت و يا ادامه دار بودن چنين جبهه اي ترديد هاي جدي وجود دارد.
پس از ماه ها گمانه زني درباره نشست ورشو بالاخره اين نشست در پايتخت لهستان برگزار شد. نشستي که بسياري معتقد بودند به دلايل متعدد از جمله استقبال سرد مقام هاي کشورهاي جهان ناکام ماند و در بيانيه پاياني نيز نامي از ايران برده نشد.
ترديد مقام هاي اروپايي براي حضور در اين نشست از يک سو و اعلام برگزاري دور تازه نشست هاي سه جانبه ايران، ترکيه و روسيه ازسوي ديگر، دستيابي به اهداف نشست ورشو را با چالش هايي روبه رو کرد و به گفته بسياري از کارشناسان اين نشست شکست خورد.
بر اساس اين گزارش، به دلايل ساده از جمله توضيحات مکرري که لهستان به ايران مي داد و اصراري که وزارت خارجه اين کشور مبني بر ضد ايراني نبودن نشست داشت مي توان نتيجه گرفت که ورشو تنها بخاطر معذورات امنيتي مجبور به پذيرش مطالبات آمريکا شد و در حقيقت اين کشور خصومت خاصي با تهران ندارد. لهستان در تقابل با اروپاي غربي هم نمي خواهد زياده روي کند و از اين رو به بروکسل اطمينان داد که خروج از برجام و يا سياست ضدايراني در کانون اين نشست نخواهد بود.
براين اساس مي توان نتيجه گرفت که آمريکا نه تنها در سياست ضد ايراني خود شکست خورد بلکه در فاصله انداختن ميان کشورهاي اروپاي شرقي و اروپاي غربي نيز ناکام ماند.
روزهاي 24 و 25 بهمن برابر با 13 و 14 فوريه، ورشو پايتخت لهستان ميزبان آمريکا و همپيمانانش بود تا با موضوع صلح در خاورميانه دور تازه اي از فشار عليه ايران و به حاشيه راندن موضوع فلسطين را آغاز کنند. اين نشست در ادامه طرح سازش آمريکا موسوم به معامله قرن است که قصد دارد رژيم اسرائيل را به عنوان يک همپيمان قابل اعتماد و بازيگر اصلي در حل چالش ها و بحران هاي منطقه خاورميانه معرفي کند.
شبد**9460**1010
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۸۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون: خطر نابودی اروپا وجود دارد/ برای رویارویی تجهیز نیستیم

مکرون امروز پنجشنبه در جریان سخنرانی در دانشگاه سوربن در پاریس گفت که اروپا باید نشان دهد که هیچ وقت تابع آمریکا نبوده و همچنین می‌داند که چطور با کشور‌های سایر مناطق جهان گفتگو کند.

مکرون ۴۶ ساله، در حالی که تنها سه سال از دومین و آخرین دوره ریاست جمهوری‌اش باقی مانده و اکثریت پارلمانی خود را در سال ۲۰۲۲ از دست داده است، می‌خواهد به منتقدان خود نشان دهد که انرژی و تفکر گذشته خود را همچنان دارد.

رئیس جمهور فرانسه با توجه به اینکه ۷ سال گذشته خواستار استقلال اروپا شده است، تایید کرد که اتحادیه اروپا به همه چیزی که وی می‌خواسته دست پیدا نکرده، اما با این حال پیشرفت قابل توجهی را در اتحاد و استقلال داشته است.

وی در یک نشست با عنوان «اروپای پر رونق» در دانشگاه سوربن بیان کرد: یک خطر وجود دارد که اروپای ما می‌تواند نابود شود. ما برای رویارویی با خطرات تجهیز نیستیم.

مکرون همچنین هشدار داد که فشار‌های نظامی، اقتصادی، تجاری و سایر مشکلات می‌تواند اتحادیه اروپا با ۲۷ کشور را تضعیف و متلاشی کند.

رئیس جمهور فرانسه در مورد وضعیت جنگ اوکراین نیز اضافه کرد که نباید اجازه داد روسیه در اوکراین پیروز شود.

او خواستار تقویت ظرفیت امنیت سایبری اروپا، روابط دفاعی نزدیک‌تر با انگلیس پس از برگزیت و ایجاد یک آکادمی اروپایی برای آموزش پرسنل نظامی عالی رتبه شد.

مکرون توضیح داد: هیچ دفاعی بدون صنعت دفاعی وجود ندارد. ما دهه‌ها سرمایه گذاری ناکافی داشته‌ایم. اروپایی‌ها باید ترجیح دهند که تجهیزات نظامی اروپایی را بخرند. ما باید بیشتر و سریعتر و با عنوان اروپایی‌ها تولید کنیم.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • نگاهی به شادترین کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • مکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • مکرون: خطر نابودی اروپا وجود دارد/ برای رویارویی تجهیز نیستیم
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است