Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئيس امناى سازمان بين المللى سيتى وان گفت: ایران در صنعت گردشگری امتیازهای ویژه‌ای دارد که با ارایه این نشان می‌توانیم امتیاز بالاتری برای ارایه این خدمات به متقاضیان بخصوص کشورهای مسلمان ارائه كنيم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزارى دانشجو، رئیس امنای سازمان بین المللی سیتی وان در نشست خبرى وقع در نمايشگاه بين المللى با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در اقتصاد کشورها گفت: برای استفاده بهینه از دستاوردهای گردشگری لازم است در این زمینه برندسازی اصولی صورت‌پذیرد برهمین اساس سازمان بین المللی سیتی‌وان به عنوان تنها ارایه دهنده برند(کیفیت، سلامت، حلیت، و اصالت) حلال ایران در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وى ادامه داد: مبحث حلیت برای اولین بار توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یعنی امام خمینی (ره) مطرح شد اما درباره استفاده از این موضوع در صنعت گردشگری تا چندی پیش فعالیت چندانی صورت نگرفت تا اینکه سازمان بین المللی سیتی‌وان با استفاده از اصول و دستورات دینی آیین‌نامه‌هایی درزمینه برند حلال تدوین و آن را به تایید سازمان جهانی گردشگری رساند و استاندارد 17065 (کیفیت، سلامت، حلیت و اصالت) را دریافت کرد.


رئيس امناى سازمان بين المللى سى تى وان افزود: این استاندارد در بخش‌های مختلف قابلیت استفاده دارد و برای تمامی کشورها شناخته شده است و همگان این نماد را می‌شناسند. بنابراین این نشان می‌تواند در تمامی مراحل ارایه خدمات گردشگری و حتی سایر خدمات و محصولات بکار گرفته شود که عاملی در اعتماد مصرف‌کنندگان خواهد شد.


به گفته ملك زاده، اصلی ترین دستاورد نشان استاندارد سازمان بین المللی سیتی وان پذیرش آن در سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی OIC است بنابراین بازار هدفی غیرقابل انکار در میان 58 کشور اسلامی در اختیار داریم که گردشگران این کشورها می‌توانند با اطمینان خدمات یا کالای مورد نیازشان که دارای این نشان است را انتخاب کنند. به عنوان مثال اکنون فرش‌ دستباف ایران به عنوان یکی از اصلی‌ترین نمادهای صنایع دستی ایران دارای این نشان شده است که بیانگر و استاندارد کیفیت، سلامت، حلیت و اصالت تمامی مراحل از ابتدای تولید مواد اولیه تا بافت و عرضه این محصول است.


وى بااشاره به اهميت نشان حلال، خاطرنشان كرد: اهمیت نشان حلال در صنعت گردشگری ارزش افزوده‌ای است که بسیاری از کشورهای غیر اسلامی هم در تلاش هستند تا با استفاده از آن بتوانند علاوه بر بازار‌های عادی، گردشگران مسلمان را نیز به خود جلب نمایند به این دلیل که این نشان می‌تواند درکنار ارایه خدمات و محصولات با رعایت اصول مذهبی حاکی از کیفیت بالای آن نیز باشد.


رئیس امنای سازمان بین المللی سیتی‌وان تاکید کرد: ایران در صنعت گردشگری امتیازهای ویژه‌ای دارد که با ارایه این نشان می‌توانیم امتیاز بالاتری برای ارایه این خدمات به متقاضیان بخصوص کشورهای مسلمان ارایه کنیم و دور از واقعیت نیست که بگوییم اکنون فرصتی طلایی در اختیار کشورمان با نشان استاندارد بین المللی سیتی وان ( 17065) قرار گرفته که باید از آن به خوبی استفاده کنیم.


ملک‌زاده اضافه كرد: اگرچه کشور مالزی در زمینه برند حلال کمی جلوتر از ایران حرکت کرده است اما با در نظر گرفتن این موضوع که اکنون استاندارد 17065(کیفیت، سلامت، حلیت و اصالت) ایران به عنوان سیتی وان نمادی جهانی در مجامع بین المللی شناخته می‌شود این کشور نیز برای دستیابی به موفقیت‌ قطعاً باید درکنار ایران حرکت کند و همین نکته امتیازی مضاعف برای گردشگری ایران ایجاد خواهد کرد.


وی با تاكيد بر استاندارد در بخش گردشگرى پزشكى، گفت: یکی از کارکردهای قابل توجه استاندارد یاد شده در بخش گردشگری پزشکی ایران است به این دلیل که بسیاری از گردشگران متقاضی دریافت خدمات پزشکی در ایران به موازین و قوانین شریعت اسلام پایبند بوده و علاقمند هستند خدمات حلال دریافت کنند به این معنی که بیمارستان، خدمه، پزشک، خوراک‌ها و بطور کلی همه خدماتی که به دنبال آن هستند حلال باشد.


رئيس امناى سازمان بين المللى سي تى وان تاکید کرد: البته این سازمان با دریافت نشان استاندارد حلال کار خود را تمام شده ندید و وارد موضوع آموزش نیز شده است به صورتی که برای تربیت نیروهای متخصص گردشگری زیر سایه نشان حلال برنامه‌ریزی کرده و مراکز آموزشی خود را افتتاح کرده و مشغول آموزش نیروهای متخصص در بالاترین سطوح آموزشی و بین المللی است.

ملك زاده ضمن اشاره به نوسان‌های نرخ ارز در ایران اظهار کرد: اصولاً وقتی نرخ دلار در ایران افزایش می‌یابد کشورمان به مقصدی ارزان قیمت برای گردشگران تبدیل می‌شود که امروز این اتفاق افتاده است اما فراموش نکنیم که اصولاً قیمت یکی از موارد تعیین کننده است و وقتی صحبت از برندی خاص در گردشگری می‌کنیم اینجا هزینه و قیمت در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند چون متقاضیان با درنظر گرفتن برند منتظر دریافت خدماتی مخصوص و دارای استانداردهای مشخص هستند که قطعاً هزینه‌هایی درپی خواهد داشت.


وی با بيان اينكه استاندارد مى تواند تعيين كننده باشد، تصريح كرد: قیمت دلار امروز کار را تسهیل کرده است اما همانطور که قبلاً اشاره کردم برند و استاندارد است که می‌تواند تعیین کننده باشد از این رو وقتی برندسازی می‌کنیم نباید زیاد به نوسان‌های قیمتی توجه داشته باشیم بلکه باید سطوح و استانداردهای تعیین شده همواره رعایت کنیم تا در نهایت این برند کیفیت، سلامت، حلیت و اصالت با نام سیتی وان در ذهن مصرف کنندگان کالا و خدمات ایرانی در داخل و خارج ثبت شود و به آن اعتماد کنند.


رئيس امناى سازمان بين المللى سازمان سى تى وان در پایان عنوان كرد: امروز که این سازمان توانسته استاندارد کیفیت، سلامت، حلیت و اصالت بین‌المللی برای ایران به ارمغان آورد مسئولان و سیاست‌گذاران صنعت گردشگری و سایر صنایع مرتبط باید از فرصت استفاده کنند و با ایجاد زمینه‌های مناسب اجازه دهند ارزش افزوده این برند برای اقتصاد کشورمان امتیازاتی ویژه به ارمغان آورد به این دلیل که ایران جزو یکی از ده کشور برتر و پرجاذبه برای گردشگران است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گردشگری گردشگری ایران صنعت گردشگری کشورهای مسلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۹۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته ای

به گزارش خبرگزاری مهر، میزگردها و پنل‌های تخصصی سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای صبح امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ماه) و با حضور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران و جمعی از متخصصان صنعت هسته‌ای داخلی و خارجی به‌طور رسمی در اصفهان آغاز شد.

قنادی در آیین آغاز به کار میزگردها و پنل‌های تخصصی این کنفرانس‌ها اظهار کرد: سازمان انرژی اتمی ایران در همه سال‌های فعالیت به خدمات‌رسانی گسترده پرداخته و اکنون این سازمان در عرصه‌های گوناگون توانسته خدمات ارزنده‌ای را به هموطنان ارایه دهد.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: چرخه سوخت، تولید برق هسته‌ای، رادیوداروها، رادیوایزوتوپ‌ها در صنعت و کشاورزی، گداخت و لیزر از جمله دستاوردها و خدمات صنعت هسته‌ای بوده است.

وی تصریح کرد: همه قسمت‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه سازمان انرژی اتمی و صنعت هسته‌ای ایران برای ارایه خدمات به مردم بزرگوار کشور مشغول فعالیت هستند.

قنادی عنوان کرد: فعالیت‌هایی که در سال‌های گذشته و در سازمان انرژی اتمی ایران انجام شده بود، بیانگر موفقیت‌های این سازمان در عرصه علم و فناوری است. با توجه به گستره فعالیت‌ها و بر اساس دستور ریاست سازمان، سند جامع راهبردی در افق ۱۴۲۰ تهیه و تدوین شد که مطابق آن نقشه راه ما برای تولید ۲۰ هزار مگاوات براق هسته‌ای، تولید رادیوایزوتوپ‌های مورد نیاز در صنعت و کشاورزی و نیز حوزه گداخت و لیزر در ۲۰ سال آینده کاملاً مشخص شده است.

معاون سازمان انرژی اتمی گفت: اکنون نیروگاه اتمی بوشهر با تولید یک هزار مگاوات برق هسته‌ای درحال فعالیت است و همچنین چند نیروگاه اتمی نیز در دست ساخت داریم و که مطابق برنامه‌ریزی در موعد مقرر به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی خاطرنشان کرد: در تولید رادیوداروها در سطح منطقه در رتبه نخست قرار داریم و در سطح جهانی نیز از جایگاه خوبی برخورداریم. سالانه یک میلیون نفر از رادیوداروهای تولیدی سازمان انرژی اتمی ایران استفاده می‌کنند که برای سال‌های آینده، خدمات ما تداوم خواهد داشت.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: شاهد برگزاری سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای هستیم و مقالاتی که در این رویدادها ارایه شده در اصل آخرین دستاوردهایی است که در عرصه فناوری هسته‌ای در سازمان انرژی اتمی ایران و بعضی کشورها به‌دست آمده است.

وی تصریح کرد: در این رویداد علمی شاهد حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های گوناگون داخلی و خارجی، متخصصان صنعت هسته‌ای و سایر صنایع و.. هستیم و امیدواریم که دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها با تبادل اطلاعات بتوانند برای فعالیت‌های هسته‌ای، اقدامات لازم را انجام دهند.

قنادی عنوان کرد: بر اساس فعالیت‌هایی که در سال‌های اخیر و در صنعت هسته‌ای ایران انجام شده به ارایه اطلاعات می‌پردازیم زیرا براین باوریم که تبادل اطلاعات سبب ارتقای علمی در سطح داخلی و جهانی فناوری هسته‌ای می‌شود.

کد خبر 6097937

دیگر خبرها

  • نمایشگاه نفت راهی برای اتصال بخش خصوصی به دولتی
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های نخستین کنفرانس بین‌‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته ای
  • صنعت نوشت‌افزار ایران در بازار جهانی کجا ایستاده است؟
  • حضور ۱۱۰ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران
  • «نمی‌توان با میانگین معدل ۱۲ مدعی الگوی جهانی بود»
  • سد بزرگ ایران پر شد | هشدار مهم : از رودخانه فاصله بگیرید