Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - مدیر کل امور عشایری سیستان و بلوچستان گفت: جامعه عشایری هم اینک 35 درصد از محصولات صنایع دستی و سوغات با کیفیت این استان را تولید می کنند.

حمید طوقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سوزن دوزی، خامه دوزی، سفال و پریوار و خامه دوزی از جمله مهمترین آثار صنایع دستی عشایر سیستان و بلوچستان است که با توجه به برخورداری از کیفیت، ترکیب رنگ، نحوه تولید، خلاقیت و نوآوری بازار پسندی بالایی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بیش از 90 درصد صنایع دستی عشایر استان توسط بانوان زحمت کش تهیه و به بازار مصرف عرضه می شود.
مدیر کل امور عشایری سیستان و بلوچستان گفت: در راستای حمایت از عشایر استان هم اینک 47 صندوق خرد در بخش های مختلف از جمله صنایع دستی در استان مشغول فعالیت هستند.
طوقی بیان کرد: توانمندسازی زنان عشایری از طریق برنامه های آموزشی و مشارکتی از جمله مهمترین برنامه ها مورد توجه برای ایفای نقش موثرتر این قشر در اقتصاد خانوار است.
به گزارش ایرنا عشایر سیستان و بلوچستان با جمعیت 19 هزار خانوار دارای 900 هزار راس دام هستند.
سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 188 هزار و 222 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بر اساس آمارهای موجود افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
این استان دارای 20 شهرستان است و افزون بر 1300 کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.
7316 **6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي توليدات صنايع دستي عشاير سيستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۹۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان و بلوچستان

تین نیوز

مدیر کل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان از ساخت بیش از ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به همراه چهار پل بزرگ نهراب، شیله، ماشکید و افضل آباد با اعتبار افزون بر ۲۶۸۹ میلیارد تومان در چهار سال اخیر خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عطاء الله اکبری در بازدید تعدادی از معتمدین و ریش سفیدان استان سیستان و بلوچستان از پروژه های ساخت بزرگراه در محورهای شمال استان افزود: در سال های اخیر دولت با درکی عمیق از مناطق محروم، توسعه زیر ساخت های راه را در اولویت قرار داده به طوری که توانستیم با حمایت مسوولان استانی با بهره گیری مناسب از این فرصت طلایی و با کارکرد و رویکردی امیدبخش و کارشناسانه هم راستا با خط مشی و اصول راهبردی دولت اقدام به تدوین برنامه ها و تلاش مضاعف برای خروج از محرومیت تاریخی و رفع مشکلات انباشت شده از گذشته در این حوزه نماییم.

اکبری تاکید کرد: در این راستا علاوه بر بهره برداری از پروژه های مذکور در سال جاری عملیات ساخت ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی را آغاز کرده که در تلاش است با هدفگذاری رقم اعتباری بیش از ۲۷۸۲ میلیارد تومان ۸۰ کیلومتر آن را تا پایان سال افتتاح کند.

وی تاکید کرد: همچنین بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری پروژه بزرگراه زابل زاهدان پس از ۱۸ سال با تلاش جهادی دولت مردمی به اتمام می رسد.

اکبری با یادآوری اینکه یکی از افتخارات دولت تقویت زیر ساخت های حمل و نقل در سیستان و بلوچستان بوده است، تصریح کرد: بزرگراه یکی از مسائل مهم و اساسی و به عنوان یکی از ارکان پیشرفت جنوب شرق کشور و زندگی مردم برای جابه جایی مسافر و بار در حوزه داخلی و خارجی بسیار حائز اهمیت است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان و بلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان وبلوچستان
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان وبلوچستان
  • ساخت بیش از ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی درسیستان و بلوچستان
  • مناطق ییلاقی و قشلاقی مستعد لرستان شناسایی شده است
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند