Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهادی از پلمپ ۹۰ ساختمان« پلاک قرمز» در منطقه ۱۲ و راه اندازی « اردوگاه زیادیان» برای نگهداری معتادان متجاهر با ظرفیت نگهداری ۵ هزار نفر در شرق تهران خبر داد.

«عیسی فرهادی» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان با بیان اینکه دو هزارو 500 معتاد متجاهر منطقه 12 را ساماندهی و پاکسازی کردیم گفت: همچنین حدود 90 ساختمان مشکل دار منطقه 12 که دارای  پلاک قرمز بودند با تلاش و همکاری نیروی انتظامی پلمپ کردیم امیدورایم سایر دستگاه های مربوطه نیز که وظایفی برایشان در کاهش آسیب های اجتماعی تعریف شده است ورود پیدا کنند تا اقدامات بیشتر و بهتری در این منظقه آسیب زا صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار تهران با بیان اینکه اقدامات لازم به صورت روزمره در سایر مناطق نیز در حال انجام است بیان کرد: در حال حاضر 10 هزار معتاد متجاهر در کمپ ها نگهداری می شوند که دو هزارو 500 نفر آنها اخیرا جمع اوری شدند.

 

وی با اشاره به اقدامات لازم برای جمع آوری کودکان کار از سطح شهر تهران تصریح کرد: ما با کودکان کاری که نان آور خانواده هستند مدارا می کنیم ضمن اینکه کمک های سازمان بهزیستی و کمیته امداد برای کودکان کار معلول 3 تا 5 برابر افزایش یافته است، مساله اینجاست که متاسفانه عده ای از این افراد عادت به تکدی گری کردند در حالی که بیشتر آنها تحت پوشش سازمان های حمایتی مربوطه هستند.

 

فرهادی به اقدامات صورت گرفته برای محلات شوش و هرندی اشاره کرد و افزود: متاسفانه این محلات همانند چشمه ای می ماند که زایش دارد، وجود خرابه های قدیمی، سابقه دیرینه این محلات  به عنوان مرکزیت معتادان شهر، مهاجرت های مختلف و خانه های خالی از دلایل زایش این چشمه جوشان ا هستند.اخیرا با کمک بسیج اردوگاهی با ظرفیت 5 هزار نفر تحت عنوان «اردوگاه زیادیان» در شرق تهران راه اندازی شده است و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده این اردوگاه به منطقه 12 اختصاص یابد تا معتادان بیشتری ساماندهی شوند هر چند در حال حاضر نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

 

وی به کمبود فضا برای ایجاد پایگاه خدمات اجتماعی اشاره کرد و گفت: در صورت وجود مکان های مناسب و شناسایی ظرفیت های ادارات و دستگاه ها می توان میزان آسیب های اجتماعی را تا حد مطلوبی کاهش داد.

 

فرهادی  با اشاره به آموزش دانش آموزان و خانواده ها به ظرفیت های موجود در آموزش و پرورش باهمکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: محله شوش، مولوی و دروازه غار 36 مدرسه دارد که می توان از ظرفیت کلاس های آن برای آموزش در حوزه پیشگیری و سلامت گام های موثری برداشت.

 

فرماندار تهران با اشاره به فعالیت قرارگاه آسیب های اجتماعی اظهار کرد: در صورتی که دستگاه های مربوطه، همکاری های لازم را داشته باشند قطعا اقدامات بزرگ و مثبتی انجام می شود، چون کار، یکپارچه صورت می گیرد، ساماندهی از یک کانال واحد انجام می شود و از انجام کارهای موازی جلوگیری می شود.قانون شورای اجتماعی در بحث مجتمع فوریت های اجتماعی بسیار خوب و جامع بوده ولی به خوبی اجرا و عملیاتی نشده است در صورتی که به نحو احسن اجرایی شود یکی از قوانین  مهم و تاثیر گذار در کاهش آسیب ای اجتماعی می باشد.

 

وی با بیان ایتکه مشکل اعتبار یکی از دلایل مهم عدم اجرای قانون مجتمع فوریت های اجتماعی تهران است گفت: بهتر است بعضی اعتبارات کلان در اختیار سازمان های ملی قرار بگیرد و کمتر به اعتبارات شهرستانی توجه شود.

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن وزیر ارشاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حمله تروریستی انقلاب اسلامی اردبیل نماز جمعه حادثه تروریستی مجتمع فوریت های اجتماعی معتادان متجاهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۹۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی باند سارقان حرفه‌ای در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پلیس هرمزگان سردار علی اکبر جاویدان اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره، مغازه، و کابل برق شهر بندرعباس و متواری شدن سارقان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی و تجزیه و تحلیل مناطق جغرافیایی جرایم صورت گرفته مشخص شد اکثر سرقت‌ها در محدوده و بافت‌های قدیمی شهرستان بندرعباس رخ داده که کلیه مجرمین سابقه دار منطقه تحت کنترل قرار گرفته و با اقدامات فنی و پلیس انجام شده در نهایت دو نفر از سارقان حرفه‌ای که تازه از زندان آزاد شده‌اند مورد شناسایی و رصد اطلاعاتی قرار گرفتند.

این مقام ارشد انتظامی استان اظهار کرد: در تحقیقات فنی و تکمیلی انجام شده مشخص گردید که سارقان با تشکیل باندی ۳ الی ۴ نفره اقدام به سرقت از ساختمان‌های در حال ساخت و منازل فاقد سکنه و مغازه کرده‌اند که در این رابطه یکی از متهمان در مخفیگاهش دستگیر و به جرم خود مبنی بر سرقت‌های متعدد اقرار و معترف شد که اموال سرقتی را پس از سرقت در منزل یکی از همدستان خود مخفی کرده‌اند تا در زمان مناسب به فروش برسانند.

کد خبر 6098478

دیگر خبرها

  • ۵ مددسرا و ۱۰ مرکز جامعه‌پذیری تا پایان سال افتتاح می‌شود
  • شناسایی ۳۲۰ساختمان در غرب تهران برای پایش تخصصی در بحث ایمنی
  • ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری با حمله نظامیان صهیونیست
  • نصب ۳۵ هزار پلاک‌ آبی هوشمند در منطقه ۵ اصفهان
  • شناسایی باند سارقان حرفه‌ای در هرمزگان
  • سند مالکیت حدنگار و تک‌برگ اراضی خجیر به نام دولت صادر شد
  • ۲۸۱۱ هکتار زمین اشتباهی به نام یک شرکت تعاونی شده است/ سند مالکیت باطل شد
  • ۵۹۰۰ پلاک مسکونی نوسازی شد/کلنگ زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی
  • بوستان رازی، بوستانی ویژه نوجوانان می‌شود
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران