Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مقامات کره جنوبی از آمادگی رهبر کره شمالی برای بازرسی از یکی از تاسیسات هسته‌ای این کشور خبر داد. ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از تایمز ژاپن، یک مشاور رئیس جمهوری کره جنوبی با اشاره به احتمال مصالحه در مذاکرات آتی با دونالد ترامپ گفت که رهبر کره شمالی آماده خلع سلاح و بازرسی از یکی از تاسیسات هسته‌ای مهم این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مون چونگ این، مشاور ویژه امور خارجی  و امنیت ملی کره جنوبی روز جمعه در مصاحبه‌ای گفت که تخریب قابل راستی آزمایی تاسیسات هسته‌ای نیونگ بیون هدفی قابل دست یابی در جریان نشست 27 و 28 فوریه ترامپ با رهبر کره شمالی است.

این مقام کره جنوبی گفت که خودش متوجه شده که رهبر کره شمالی در جریان دیدار ماه سپتامبر در پیونگ یانگ این تضمین ها را به رئیس جمهوری کره جنوبی داده است.

مون چونگ این در مصاحبه با بلومبرگ گفت که رهبر کره شمالی با بازرسی‌های قابل راستی آزمایی موافقت کرد. وی در این باره گفت: "امیدوارم ترامپ این مسئله را متوجه شود که راستی آزمایی باید بخشی از برچیده شدن دائم تاسیسات هسته‌ای در یونگ بیون باشد."

هرچند رهبر کره شمالی در جریان سفر رهبر کره شمالی برای قبول "خلع سلاح کامل" یونگ بیون ابراز تمایل کرده است اما به نظر در بیانیه‌های عمومی حاضر به اظهارنظر درباره "راستی‌آزمایی" نشده است؛ موضوعی که به بازرسان  بینشی درباره توانمندی‌های تسلیحاتی کره شمالی خواهد داد.

رویترز: کره شمالی احتمالا بمب‌های هسته‌ای بیشتری ساخته است

 

این درحالی است که اخیرا فیلیپ دیویدسون، رئیس مرکز فرماندهی ایندو-پاسیفیک در اظهاراتی مکتوب نسبت به نیت های واقعی کره شمالی درباره کنار گذاشتن تسلیحات هسته‌ای ابراز تردید کرده است.

این فرمانده آمریکایی در اظهارات خود گفت: ارزیابی USINDOPACOM درباره خلع سلاح کره شمالی موضع نهادهای اطلاعاتی ما را تایید می‌کند؛ که به نظر ما بعید است کره شمالی تمام تسلیحات هسته‌ای یا توانمندی‌های تولید خود را کنار گذاشته، اما به دنبال خلع سلاح جزئی در مقابل امتیازات بین المللی آمریکاست.

انتهای پیام/.

R1036249/P/S8,87,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "کره شمالی" اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار کره شمالی اخبار آمریکا اخبار کره شمالی اخبار آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۰۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید

به گزارش همشهری آنلاین، «کیم یو جونگ» معاون اداره مدیریت کمیته مرکزی حزب کارگر کره شمالی و خواهر کیم جونگ اون، رهبر این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دلیل اینکه تنش‌ها در منطقه مانند یک شمع روشن می‌سوزد، از مانورهای نظامی هفتگی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی که علیه ما انجام می‌شود، کاملا مشخص است. در سال جاری میلادی، آمریکا و متحدانش بیش از ۸۰ رزمایش برگزار کرده‌اند و کره جنوبی نیز بیش از ۶۰ رزمایش انجام داده است.»

به نقل از خبرگزاری تاس، وی افزود: «ما به تقویت و توانمندسازی ظرفیت‌های ارتش برای دفاع از حق حاکمیت و امنیتی خود و همچنین صلح در منطقه ادامه خواهیم داد.»

خواهر کیم جونگ اون خاطرنشان کرد: «اگر آمریکا به قدرت نمایی خود ادامه دهد، علیه ما اقدام کند و امنیت کره شمالی را تهدید کند، امنیت واشنگتن و متحدانش به شدت در خطر می‌افتد.

وی همچنین افزود یکسری رزمایش از سوی آمریکا و متحدانش با هدف انجام سناریوی حمله اتمی علیه کره شمالی انجام شده است. اگر کره جنوبی به خودش جرات دهد تا از تسلیحات علیه کره شمالی استفاده کند، به یکباره شکست می‌خورد.

کد خبر 846828 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه کره شمالی کره شمالی و کره جنوبی

دیگر خبرها

  • کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • خودرو سانگ‌یانگ کوراندو 2024 چه قابلیت‌هایی دارد؟
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • رابطه با روسیه، به کره‌شمالی برای اقدامات خصمانه جرات می‌دهد