Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازارچه موقت عرضه و فروش صنایع دستی در شهر یاسوج مرکز این استان راه اندازی می شود.

جعفر گوهرگانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سوغات محلی و صنایع دستی استان از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند و تولیدکنندگان همواره محصولات خود را با برندهای مختلفی به بازار عرضه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: به علت نبود مکان مناسب برای عرضه این محصولات و مشکلات بازاریابی برای تولیدکنندگان، این استانداری تصمیم گرفت با همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف از جمله سازمان میراث فرهنگی، کمیته امداد، بهزیستی و سرمایه گذاران مرتبط با موضوع نسبت به راه‌اندازی یک مکان موقت برای فروش این محصولات اقدام کند.
گوهرگانی بیان کرد: پس از برگزاری نشست‌های تخصصی پیرامون این موضوع مقرر شد این مکان به صورت متمرکز در مرکز استان راه‌اندازی شود تا تولیدکنندگان بتوانند صنایع دستی و تولیدات خود را به مردم عرضه کنند.
وی عنوان کرد: با حضور تولیدکنندگان در یک نقطه نه تنها زمینه معرفی تولیدات کهگیلویه و بویراحمد به مردم سایر استان‌ها فراهم می‌شود بلکه می‌توان شرایط لازم برای برند‌سازی و تجاری‌سازی این محصولات را نیز به وجود آورد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: یکی دیگر از اهداف تمرکز واحدهای تولیدی در یک نقطه برای رفاه شهروندان است تا برای خرید به آسانی به این مکان دسترسی داشته باشند.
وی تصریح کرد: هم اینک 45 غرفه واقع در گلستان 10 در شهر یاسوج دارای امکانات مناسب به صورت موقت از سازمان تعاون روستایی به مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تحویل داده می شود.
گوهرگانی گفت: شهرداری یاسوج موظف شده که نسبت به احداث یک بازارچه دائمی در محل پارک غدیر اقدام کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: امور بانوان استانداری مسئول پیگیری این موضوع شد که مختصات محل و تهیه طرح توجیهی را با همکاری دستگاه‌های متولی آماده کند.
وی با اشاره به اینکه غرفه‌های واقع شده در این محل تا پایان قرارداد خود از سوی تعاون روستایی تعیین تکلیف می‌شوند، گفت: این بازارچه موقت در فضا و غرفه‌های خالی این مکان مستقر خواهند شد.
جاجیم بافی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، گچمه بافی، ریسندگی، سوزن دوزی، سبدبافی، رودوزی‌های سنتی و سیاه چادر بافی از مهمترین دست بافته‌های سرپنجه هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد است.
سالانه 218 هزار متر مربع انواع صنایع دست بافت در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.
بیشترین دست بافته‌ها در شهرستان‌های دنا و گچساران تولید می‌شود.
استان کهگیلویه و بویراحمد با 713 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.
9868/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بازارچه صنايع دستي معاون اقتصادي كهگيلويه و بويراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۰۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارش های بهاری در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، میزان بارش‌های اخیر (از چهارشنبه تا شنبه صبح) استان کهگیلویه وبویراحمد تا ساعت ۶:۳۰شنبه ۱۵اردیبهشت ۱۴۰۳ به این شرح است.

دوگنبدان ۷۹.۱

دلی خمسیر ۷۸

باشت ۷۸

فیلگاه ۷۶

ماهورباشت ۷۵

امامزاده جعفر ۷۲

سوق ۷۰

امامزاده پهلوان ۶۹

برم سبز ۶۹

دیشموک ۶۸

علی کرمی دمچنار ۶۷

بوستان ۶۵.۵

دهدشت ۶۵.۴

دیل ۶۴

گنجگون ۶۳.۸

سی سخت ۶۳.۷

دشتروم ۶۳.۵

ستنگان ۶۲.۵

سرفاریاب ۶۱

سرآب ننیز ۵۸

یاسوج فرودگاه ۵۷.۸

چرام ۵۶

منصورخانی کاکان ۵۶

گنجه‌ای ۵۵.۸

درغک ۵۵

وزگ ۵۴

کریک ۵۴

تنگ پیرزال ۵۳

تل گاه ۵۳

ممبی ۵۳

تنگ سرخ ۵۱

چیتاب ۵۰

لیکک ۴۸.۸

مارگون ۴۸

جاورده ۴۷

سرآسیاب یوسفی ۴۴

قلعه دختر ۴۴

لنده ۴۳

قلعه رئیسی ۴۰

پاتاوه ۳۸.۵

تنگ رواق ۳۶

موشمی زیلایی ۳۴

سیرون شبلیز ۲۴

 

دیگر خبرها

  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام میزان بارش های بهاری در کهگیلویه و بویراحمد
  • ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند