Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@06:01:08 GMT

بیانیه ای که همه باید بخوانند و بشنوند!

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۱۱۸۵

بیانیه ای که همه باید بخوانند و بشنوند!

حجت‌الاسلام محمدرضا زائری در روزنامه خراسان نوشت: بیانیه "گام دوم انقلاب" که در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی از سوی رهبر انقلاب منتشر شد یکی از مهم ترین نوشته های ایشان است و آحاد مردم ایران را مورد خطاب قرار داده و گرچه شاید در نگاه اول تصور شود که تنها می تواند دغدغه افراد بسیجی و حزب اللهی باشد، در واقع باید 80 میلیون شهروند ایرانی آن را بخوانند و بشنوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه برای نیروهای وفادار به انقلاب و جوانان مومن انقلابی راهنمای کار و نقشه راه چهل سال آینده به شمار می آید و برای دیگران نیز چشم اندازی روشن از آن چه قرار است در پیرامون آنان رخ دهد و زمینه ساز تحولات و تغییرات بزرگی شود که به زندگی آنان و فرزندانشان کاملا مربوط است.

شاید مهم ترین نقطه در میان محورهای مهم و متنوع این بیانیه واقع گرایی و رویکرد میانه این بیانیه در نسبت بین واقعیت ها و آرمان ها باشد.

آیت ا... خامنه ای انقلاب اسلامی را پدیده‌ای زنده و بااراده معرفی می کنند که همواره دارای انعطاف و آماده‌ تصحیح خطاهای خویش است، اما در عین حال تجدیدنظرپذیر و اهل انفعال نیست. از یک سو به نقدها حساسیت مثبت نشان می دهد و آن ها را نعمت خدا و هشداری ضروری و لازم برمی شمارد، اما به هیچ بهانه‌ای از ارزش ها فاصله نمی گیرد.

رهبر انقلاب باور دارند که جمهوری اسلامی، متحجر و در برابر پدیده‌ها و موقعیت های نو به نو، فاقد احساس و ادراک نیست، اما این انعطاف را به معنای بی اعتنایی به اصول نمی دانند و به مرزبندی‌های نظام با رقیبان و دشمنان با حساسیت و شدت تاکید دارند و در همان حال تصریح می کنند که فاصله‌ میان بایدها و واقعیت ها، همواره وجدان های آرمان‌خواه را عذاب داده و می دهد.

اما این فاصله‌ را طی‌شدنی می دانند و امیدوارند که در آینده با حضور نسل جوان مومن، دانا و پرانگیزه با قدرت بیشتر طی شود. این رویکرد به وضوح بر دو اصل جدی و بسیار مهم تاکید دارد: نخست اصرار و پافشاری جدی بر اصول اساسی انقلاب و استمرار حرکت در مسیر اصلی انقلاب اسلامی با انگیزه و امید.دوم تلاش برای بازخوانی این مسیر و اصلاح اشکال ها و ایرادها و اعتراف به نقص ها و ناکامی ها با واقع گرایی و انعطاف. با این تعریف دو خطر جدی به طور همزمان این گام دوم را تهدید می کند؛ کوتاه آمدن از آرمان ها و چشم پوشی بر واقعیت ها!

بدین ترتیب بی اعتنایی به واقعیت ها و مشکلات عینی همان قدر خطرناک و تهدیدکننده است که کوتاه آمدن از اصول و ارزش های انقلابی. بدون تعارف باید گفت کسانی که تنها نگران تهدید دوم هستند و انتقاد خیرخواهانه دلسوزان را تحمل نمی کنند، شایسته همراهی در گام دوم انقلاب به شمار نمی آیند!

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۱۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، ناصر کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

وی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فی مابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفت و گوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولت های ثالث در خصوص این موضوع تصریح کرد.

وی گفت: بدون تردید دولت های ذیربط می‌توانند در پرتو همکاری های دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

دیگر خبرها

  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • بیانیه مهم ۲۸ ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل مرز «صلح و دوستی» به مرز «رفاه مشترک»
  • نشانه‌های پایان رژیم منحوس