Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار قزوین گفت: لایحه جامع انتخابات، در کنار رفع بسیاری از نواقص، با بها دادن به نقش و ظرفیت احزاب، تشکل های مدنی و زنان، آنها را در روند اجرا و نظارت بر فرایند انتخابات سهیم کرده است.

عباس افلاطونی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون برگزاری انتخابات در کشور با مشکلات زیادی مواجه است که در این لایحه بسیاری از آن ایرادات رفع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به نمونه هایی از مزیت های این لایحه در حوزه احزاب و زنان اضافه کرد: بر اساس ماده 26 این لایحه، رأی دهندگان می‌توانند در حوزه‌هایی که احزاب ملی یا جبهه‌ها نامزد یا نامزدهایی را معرفی می‌کنند به فهرست هر یک از احزاب یا جبهه‌ها رأی دهند و در این صورت رأی مأخوذه برای تمامی نامزدهای آن فهرست منظور می‌شود.
افلاطونی ادامه داد: احزاب ملی و جبهه‌ها برای استفاده از امکان موضوع این ماده باید در زمان انتخابات دارای پروانه فعالیت باشند، حداقل پنج هزار نفر عضو رسمی به تأیید مرجع مربوطه داشته باشند و حداقل یک ششم از جمع نامزدهای معرفی شده خود در سراسر کشور را به زنان اختصاص دهند.
افلاطونی ادامه داد: کاهش اصطکاک مجریان و ناظران انتخابات، پایین آوردن هزینه ها، کنترل میزان مخارج تبلیغاتی نامزدها، رصد کامل تر فعالیتهای تبلیغاتی زود هنگام، اتخاذ تدابیر لازم به منظور کاهش احتمال خطاهای غیر عمد و افزایش شفافیت، کاهش چشمگیر پیچیدگیهای غیر ضروری از دیگر مزایای این لایحه می باشد.
وی گفت: این لایحه با تقویت نقش احزاب و پیوند دادن مردم به آنها، کمک می کند تا انتقادات مردم از طریق همین احزاب منعکس گردند و با این روش، انتقاد و نارضایتی ها به معنای آسیب به جامعه نخواهند بود.
افلاطونی افزود: تصویب و اجرای این لایحه ثمرات ارزشمندی برای انتخابات در کشور دارد و به برگزاری انتخابات کاملا سالم کمک خواهد کرد.
معاون فرماندار قزوین افزود: البته این لایحه در برخی مواد دارای ایرادات و نکات مبهم نیز می باشد که به نظر می رسد در جریان بررسی در مجلس شورای اسلامی و نیز تهیه آیین نامه اجرایی آن امکان رفع آنها وجود دارد.
7388/6012

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انتخابات لايحه جامع انتخابات زنان و احزاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۲۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات

مجید متقی فر سخنگوی جبهه پایداری در گفت‌وگویی، با اشاره به برگزاری جلسات جبهه پایداری برای دور دوم اتنخابات خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که همان فضای وحدت با شورای ائتلاف که در دور اول وجود داشت را ادامه بدهیم و بعید است که وحدت دور اول در این دور، بهم بخورد.

به گزارش فارس، متقی فر تصریح کرد: سعی می‌کنیم فضای وحدت را در دور دوم انتخابات تقویت بکنیم. سخنگوی جبهه پایداری درپایان گفت: صحبت‌هایی کرده ایم که این فضای وحدت را نسبت به دور قبل به صورت گسترده‌تر دنبال بکنیم و لیست انقلابی تری را در دور دوم خواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • درخواست وزیر کشور از بانوان کم توجه در حوزه حجاب | ویدئو
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
  • بهره برداری از مرکز جامع سلامت معلم کلایه
  • ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • آغاز به کار رسمی مرکز جامع سلامت معلم کلایه + فیلم
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد