Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند شیردوش‌ های مورد استفاده به وسیله نومادران برای شیردهی نوزادان (چه برقی و چه دستی) می‌تواند زمینه ساز انتقال باکتری‌های خطرناک به بدن نوزاد و ابتلا به بیماری هایی، چون آسم شود.  
محققان با بررسی نوزادانی که به طور مستقیم با شیرمادر تغذیه می‌شوند و نوزادانی که با شیر به دست آمده از شیردوش تغذیه می‌شوند دریافتند، نوزادان دسته اول دارای تنوع غنی و بسیارمطلوبی از باکتری‌های خوب در دهان خود هستند درحالی که دسته دوم تعداد بیشتری باکتری‌های خطرناک در دهان خود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گفته محققان، شیردهی مستقیم به نوزاد سبب انتقال باکتری‌های مفید به بدن نوزاد می‌شود و در سال‌های آینده کودک کمتر در معرض ابتلا به بیماری‌هایی، چون آسم، مشکل‌های گوارشی، چاقی و حتی ابتلا به دیابت نوع دو و سرطان قرار می‌گیرد.   زمانی که مادر از شیردوش استفاده می‌کند و آن را برای زمان شیردهی آینده کودک در یخچال قرار می‌دهد، پاتوژن‌هایی که در  محیط قرار دارند به سرعت درون شیر رشد می‌کنند که می‌تواند زمینه ساز ابتلای کودک به آسم در دوران خردسالی شود.  
شیرمادرمجموعه‌ ای پیچیده از باکتری‌های مختلف است که به ایجاد ریزاندامگان همزیست (microbiota) در روده نوزادان کمک می‌کند.   نوزادانی که با شیرخشک تغذیه می‌شوند از وجود این باکتری‌های منحصربه فرد محروم می‌شوند و در آینده امکان دارد به مشکل‌هایی، چون آلرژی، آسم و چاقی دچار شوند.   کارشناسان در این پژوهش دریافتند استفاده از شیردوش نیز می‌تواند سبب دگرگونی در باکتری‌های روده بدن نوزادان شود؛ نتیجه‌های مطالعه نشان می‌دهند شیری که با استفاده از دستگاه شیردوش به دست می‌آید شامل سطح بالاتری از پاتوژن‌های خطرناک، چون (Stenotrophomonas) و (Pseudomonadaceae) است.   باکتری Stenotrophomonas می‌تواند زمینه ساز بروز عفونت مجاری ادراری، عفونت خونی یا تنفسی در نوزادان شود.  
بروز عفونت تنفسی در نوزادان به تدریج زمینه ساز ابتلای آن‌ها به آسم در سال‌های آینده می‌شود، زیرا عفونت سبب التهاب مسیر‌های تنفسی و از بین رفتن آن‌ها می‌شود.   محققان به نومادران توصیه می‌کنند در صورت نداشتن مشکل سلامت، مصرف دارو‌های خاص و دارا بودن شیرکافی حتماً به طور مستقیم به شیردهی به نوزادان خود بپردازند و درصورت استفاده از شیردوش، بلافاصله شیر را مورد استفاده یا دریخچال قرار دهند و پس از خارج کردن از یخچال آن را تا دمای مناسب گرم کنند تا میزان رشد پاتوژن‌ها در آن کاهش یابد.   این پژوهش به وسیله محققان دانشگاه مانیتوبا (the University of Manitoba) در کشور کانادا انجام و درمجله (Cell Host & Microbe) منتشرشده است.
منبع:Dailymail
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۲۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه ما به موضوع حجاب و عفاف هرگز امنیتی و انتظامی نیست

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمدرضا رادان در اجتماع مردم قم در حمایت از اجرای طرح حجاب و عفاف که در خرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد بیان کرد: نیروی انتظامی تمام تلاش خود را در راستای مقابله با ناهنجاری ها در عرصه های مختلف از جمله برخورد قاطع با اشرار به کار می بندد و یکی از تهمت هایی که به نیروی انتظامی می‌زنند آن است که پلیس فقط به امر حجاب و عفاف توجه دارد که اینگونه نیست.

فرمانده فراجا بیان کرد: رییس قوه قضاییه مردانه از اجرای طرح نور حمایت کرده و رییس جمهور نیز در شرایطی که معمولا روسای جمهور به دلیل کسب رای در انتخابات به این عرصه ها ورود نمی کنند، در میدان حضور دارد و وزیر کشور و صداوسیما هم به صحنه آمدند.

سردار رادان با بیان اینکه دشمنان تلاش دارند تا بی حجابی در جامعه گسترده شود افزود: ۳۲ دستگاه متولی موضوع حجاب و عفاف هستند که متاسفانه برخی از آنان به ماموریت های خود عمل نمی کنند و حتی در این زمینه مطالبه گر هم شده اند که مردم باید از این نهادها بخواهند به ماموریت های خود در حوزه حجاب و عفاف عمل کنند.

فرمانده نیروی انتظامی کل کشور با بیان اینکه حجاب هرگز موضوع امنیتی و انتظامی نیست تاکید کرد: حجاب و عفاف موضوعاتی کاملا فرهنگی و اجتماعی است و ما به صراحت اعلام می‌کنیم در این عرصه نگاه امنیتی نداریم.

وی ادامه داد: در تمامی موضوعات بایدها و نبایدهایی وجود دارد و می بایست این پرسش را مطرح کرد که اگر عده ای در عرصه حجاب و عفاف بایدها و نبایدها را ندیده گرفتند تکلیف چیست.

سردار رادان بیان کرد: ما از دختران این کشور حفظ و صیانت می کنیم که قرار است در آینده مادران این سرزمین شوند و رزمنده پروران آینده این کشور برای ایستادگی در برابر استکبار جهانی باشند.

وی گفت: این ماجرا برای امروز نیست بلکه از زمان صدر اسلام شروع شد و در در دوران سیدالشهدا علیه السلام به درازا کشیده است و دشمن تلاش کرد تا حجاب را از خاندان اهل بیت علیهم السلام که بعد از واقعه عاشورا به سمت شام در حرکت بودند بردارد و این ماجرا تا به امروز ادامه دارد و مردم باید تکلیف خود را بشناسند.

این خبر تکمیل می شود...

کد خبر 6088701

دیگر خبرها

  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • ویپ؛ وسیله‌ای برای ترک اعتیاد! و یا وسیله‌ای اعتیاد آور + فیلم
  • نگاه ما به موضوع حجاب و عفاف هرگز امنیتی و انتظامی نیست
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • رازهای جالبی از تایتانیک که شاید هرگز درباره‌اش نشنیده باشید (فیلم)
  • این خبرها را از دست ندهید
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان کلنگ زنی شد
  • دیدار مدیران اداره کل بیمه سلامت با نماینده ولی فقیه در استان
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟