Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، پیام جوادیان با بیان اینکه نخستین تصفیه خانه پساب شهرداری قم به میزان ۳۰ لیتر در ثانیه، در بوستان رضوان در حال ساخت است، اظهار کرد: بعد از شهر اصفهان که در دوران حضور ما در این شهر احداث تصفیه خانه پساب انجام شد، دومین شهر در ایران هستیم که توجه جدی به استفاده از پساب داشتیم و روی این موضوع کار می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه استفاده از پساب را مبتنی بر توسعه کمربند سبز و پارک‌های جنگلی خواهیم کرد، گفت: آب پارک‌های شهری مبتنی بر چاه‌های سطح شهر است که به مدیریت بهره‌وری آب و استفاده از روش‌های نوین آبیاری در آن توجه می‌شود.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: طبق تخصیصی که از شرکت آب منطقه‌ای صورت گرفت، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب پساب در مرحله اول داریم که حدود ۲۲۰ لیتر در ثانیه می‌شود.

جوادیان تصریح کرد: تصفیه خانه پساب شهرداری قم ساخته شده، در حال بهره‌برداری آزمایشی است و روی ۳۰ لیتر در ثانیه به نتیجه رسیدیم.

وی عنوان کرد: در طرح مطالعاتی تصفیه پساب همچنان کار می‌کنیم تا بتوانیم پساب مورد نیاز بیشتر پارک‌های جنگلی شهر قم را از پسابی که در حال حاضر هرز می‌رود، تامین کنم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان ایران شهرداری فضای سبز قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۲۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران گفت: به منظور کاهش مصرف آب و استفاده مجدد از پساب طرح برگشت پساب تصفیه خانه به سالن رنگ و خطوط تولید در شرکت پارس خودرو اجرا شد.

علیرضا رحمتی افزود: راه اندازی این شبکه و استفاده مجدد از پساب تصفیه شده منجر به کاهش میزان برداشت از آب‌های زیرزمینی به میزان ۳۵ درصد یعنی حذف برداشت ۷۰۰ متر مکعب آب در طول شبانه روز شده است.

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • بهره برداری از خانه بهداشت کارگری در دماوند
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک + فیلم
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود