Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:26:20 GMT

سردشت پربارش ترین شهر کشور در شبانه روز گذشته بود

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۲۷۷۵

سردشت پربارش ترین شهر کشور در شبانه روز گذشته بود

مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: شهرستان سردشت در شبانه روز گذشته با ثبت 55.3 میلی متر بارندگی، پربارش ترین شهر کشور بود.

اردلان محمدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی از روز پنجشنبه هفته گذشته، بارش باران در بیشتر مناطق آذربایجان غربی آغاز شده است که در این مدت سردشت با ثبت 55.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 میلی متر بارندگی پربارش ترین شهر کشور بود.
وی اضافه کرد: در این مدت سپیدان در شهرستان فارس با 50 میلی متر بارندگی دومین شهر و بانه در استان کردستان با 40 میلی متر بارندگی در جایگاه سوم قرار داشت.
وی افزود: در این مدت بیشترین ارتفاع برف در آذربایجان غربی نیز در گردنه زمزیران در مسیر مهاباد سردشت و به ارتفاع 50 سانتی متر گزارش شده است.
وی در خصوص میزان بارش های 24 ساعت گذشته در استان نیز گفت: در این مدت میزان بارش ها در پیرانشهر 31 میلی متر، شاهین دژ 29.4، بوکان26.3، ارومیه 24 میلی متر و مهاباد 23.5 میلی متر بوده است.
رییس اداره هواشناسی مهاباد افزود: در این مدت قره ضیاءالدین و تکاب به ترتیب به ترتیب با 1. و 7. میلی متر بارندگی کم بارش ترین شهرهای استان بودند.
وی با اشاره به اینکه این سامانه اواخر وقت امروز استان را ترک می کند، اضافه کرد: با خروج این سامانه و ریزش هوای سرد، دمای هوا در بیشتر مناطق استان سه تا چهار درجه سانتی گراد کاهش پیدا می کند.
رییس اداره هواشناسی مهاباد افزود: در شبانه روز گذشته چالدران با دمای منفی هشت درجه سانتی گراد سردترین و بوکان با دمای 15 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین نقاط استان بود.
وی افزود: در 24 ساعت گذشته نیز دمای هوای ارومیه بین صفر و هفت درجه سانتی گراد و دمای هوای مهاباد بین صفر و 11 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش های سالانه آن 450 میلی متر و در حدود 2 برابر میانگین بارندگی کشور است.
3020/6185/7129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هواشناسي بارش سردشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۲۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیدروبه، دزفولو حسینیه پربارش‌ترین تقاط خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت:تا ساعت ۱۸:۳۰ دقبقه روز جمعه (۱۴ اردیبهشت) میزان بارش در بیدروبه ۱۷۶، شهر دزفول ۱۷۵.۱ و حسینیه ۱۷۰.۹ میلی متر به ثبت رسید. 

محمد سبزه زاری افرود:این میزان در ماهور برنجی ۱۶۴ سالند ۱۴۷، ایستگاه صفی آباد دزفول ۱۲۹.۹، گتوند ۱۲۶.۳ و سرخه ۱۱۷ میلی متر رسید. 

وی ادامه داد: باران در شوش ۱۰۳.۴، ماهشهر ۷۴، لالی ۶۰.۴، ام دبس ۵۷.۵، فرودگاه اهواز ۵۳، یزد نو ۵۰.۴ کرخه ۵۰، شهرداری منطقه ۱ اهواز ۴۹.۶، ایذه ۴۳.۸، شهرداری منطقه ۶ اهواز ۴۳.۳، شوشتر ۴۰.۸ و استانداری ۴۰.۱ میلی متر باران بارید. 

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت:میزان بارش در این مدت در شادگان ۳۲.۷. بستان ۳۱.۴، فرهنگ شهر اهواز ۳۰.۲، مسجد سلیمان ۳۰.۹، دزپارت ۲۸.۶ هندیجان ۲۸.۴ سوسنگرد ۲۱، رامهرمز ۱۴.۵، امیدیه ۱۴.۴ و آبادان ۶.۶ میلی متر ثبت شد.

سبزه زاری افزود :بارش باران تا فردا ادامه دارد و از اواسط فردا سامانه بارشی از استان خارج می شود.

وی ادامه داد :سامانه بعدی بارشی روز دوشنبه وارد استان می شود که نسبت به سامانه فعلی ضعیف می باشد. 

دیگر خبرها

  • شوط پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود
  • ۴۸ میلی متر میانگین بارش در استان کرمانشاه/ روانسر با ۱۰۰ میلی متر رکورددار است
  • مختاران سربیشه با ۷۳ میلیمتر رکورددار بارندگی‌های شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی
  • بیدروبه، دزفولو حسینیه پربارش‌ترین تقاط خوزستان
  • بارش‌ باران تا شنبه در آذربایجان‌غربی تداوم دارد
  • تداوم بارش باران تا روز شنبه در آذربایجان ‌غربی
  • بارش باران تا شنبه در آذربایجان‌غربی تداوم دارد
  • صفی آباد دزفول و حسینیه اندیمشک پربارش‌ترین نقاط خوزستان
  • «حسینیه» رکورددار بیشترین میزان بارندگی در خوزستان
  • بیشترین بارش‌های شبانه‌روز گذشته در کدام مناطق کرمان بود؟