Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- در حالي که دولت پاکستان براي سفر بن سلمان سنگ تمام گذاشته و تمام پروازها و خدمات تلفن همراه را لغو کرده، اما اعتراض مردم پاکستان، سفر بن سلمان به اسلام آباد را به تعويق انداخت.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، در آستانه سفر «بن سلمان» به پاکستان تدابير شديد امنيتي در پايتخت به اجرا گذاشته مي‌شود و تمام پروازهاي مسافري لغو و خدمات تلفن همراه قطع خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفر «محمد بن سلمان» وليعهد عربستان به پاکستان يک روز به تعويق افتاده و قرار است وي فردا يکشنبه 17 فوريه به اين کشور سفر کند.
به مناسبت ورود بن سلمان تدابير شديد امنيتي در پايتخت پاکستان به اجرا گذاشته مي‌شود و تمام پروازهاي مسافربري لغو و سرويس تلفن همراه قطع خواهد بود.
دولت پاکستان از فرودگاه «نورخان» تا کاخ نخست وزيري تابلوهاي بزرگ از بن سلمان و پادشاه عربستان نصب کرده است.
قرار است 40 خودرو وليعهد عربستان را از فرودگاه تا کاخ نخست وزيري پاکستان اسکورت کنند اين در حالي است که «عمران‌‌خان» نخست وزير اين کشور رانندگي خودروي بن سلمان را به عهده دارد.
«عارف علوي» رئيس جمهور، عمران‌خان نخست وزير و «قمر جاويد» باجواه فرمانده ارتش پاکستان از بن سلمان استقبال خواهند کرد.
سفر 2 روزه وليعهد عربستان به پاکستان ممکن است تمديد شود.
تعداد زيادي از بازرگانان، شاهزادگان و اعضاي خانواده سلطنتي عربستان بن سلمان را در سفر به پاکستان همراهي مي‌کنند.
سفر بن سلمان براي پاکستان به دليل سرمايه گذاري بسيار سنگين عربستان در اين کشور اهميت دارد هتل‌هاي بزرگ 5 ستاره اسلام آباد و همچنين کاخ دولتي پنجاب جهت اقامت وي کاملا تخليه شده است.
«عبد الرزاق داود» مشاور امور بازرگاني نخست وزير پاکستان در اين خصوص گفت انتظار داريم بعد از سفر بن سلمان عربستان بيش از 12 الي 20 ميليارد دلار در اين کشور سرمايه‌گذاري کند که اهميت زيادي دارد.

توطئه اي براي مشارکت پاکستان در جنگ يمن در راه نيست
وزير امور خارجه پاکستان در آستانه سفر رسمي وليعهد سعودي به اسلام آباد اعلام کرد، هيچ توطئه اي براي مشارکت پاکستان در جنگ يمن در راه نيست و ما هرگز وارد مناقشه اين کشور نخواهيم شد.
`شاه محمود قريشي` در گفت وگو با خبرنگاران در اسلام آباد گفت: هيچ تلاش يا توطئه اي درخصوص پيوستن پاکستان به مناقشه يمن انجام نمي شود.
وي تاکيد کرد: اگر ديگران در خصوص نقش پاکستان در ارتباط با مسئله يمن نگران هستند، بايد نگراني خود را رفع کنند.
قريشي درباره ائتلاف نظامي با سعودي و عدم حضور جمهوري اسلامي ايران در اين ائتلاف گفت: ايران يک کشور آزاد و مستقل است و براي پيوستن به چنين ائتلاف هايي نياز به وکالت پاکستان ندارد.

اعتراض مردم پاکستان عليه سفر بن سلمان
نمازگزاران پاکستاني در محکوميت حملات رژيم سعودي عليه ملت هاي مظلوم در منطقه تظاهرات برپا کردند
برخي از نهادهاي مذهبي ، فعالان اجتماعي و گروه هاي دانشجويي در مناطق مختلف پاکستان در اعتراض به سفر "محمد بن سلمان" وليعهد عربستان به آن کشور تظاهرات کردند.
نمازگزاران پاکستاني ديروز در شهر "راولپندي" پس از اقامه نماز جمعه در محکوميت حملات رژيم سعودي عليه ملت هاي مظلوم در منطقه تظاهرات برپا کردند.
در اين تجمع اعتراضي تعداد زيادي از فعالان اجتماعي ، اعضاي گروه هاي دانشجويي و نمازگزاران پاکستاني حضور داشتند و عليه آل سعود ، آمريکا و رژيم اشغالگر اسراييل شعار سر دادند.
علاوه بر آن معترضان دست نوشته هايي در محکوميت سفر بن سلمان به اسلام آباد در دست داشتند و او را فردي آدم کش و ناقض حقوق بشر معرفي کردند.
معترضان با محکوميت همدستي برخي از سران عرب از جمله حاکمان سعودي در تجاوز به سوريه و يمن از جمله سازش با رژيم صهيونيستي ضد ملت فلسطين ، شعارهايي عليه حاکمان آل سعود ، آمريکا و رژيم صهيونيستي سر دادند.
آنان دخالت هاي کشورهاي عربي را در امور داخلي پاکستان سبب ايجاد مشکلات براي کشورهاي منطقه و مسلمانان جهان دانسته و تاکيد کردند: عربستان و برخي از دولت هاي عربي تلاش دارند تا به منظور دستيابي به اهداف تهاجمي خود پاکستان را وارد بحران هاي منطقه از جمله جنگ يمن کنند.
اين در حالي است که نيروهاي پليس ايالت پنجاب با حضور در محل برگزاري اين تجمع، تلاش کردند برخي از اعضاي فعال را که به عنوان مسوولين اين تجمع شناخته مي شدند بازداشت کنند اما با مقاومت مردم اين تصميم آنان تحقق نيافت. همچنين نيروهاي پليس ايالت پنجاب در شهرهاي سرگودها، لاهور و ديره غازي خان از برگزاري اين تجمعات جلوگيري و برخي از فعالان دانشجويي را نيز بازداشت کردند. علاوه بر آن از برگزاري تجمعات مشابه در شهر کراچي نيز جلوگيري شد.

سفر وليعهد رژيم سعودي به اسلام آباد به تعويق افتاد
سفر محمد بن سلمان وليعهد رژيم آل سعود به پاکستان يک روز به تاخير افتاد.
سخنگوي وزارت خارجه پاکستان در بيانيه اي اعلام کرد: سفر وليعهد عربستان به اسلام آباد با يک روز تاخير يکشنبه 28 بهمن آغاز مي شود.
سفر وليعهد سعودي به اسلام آباد با اعتراض جامعه مدني، فعالان حامي حقوق بشر، جنبش هاي دانشجويي و مذهبي پاکستان مواجه شده است. گروه هاي صلح و دوستي پاکستان هم که به جنايات آل سعود در يمن و ديگر کشورهاي منطقه اعتراض دارند با اين سفر مخالفت کرده اند.
دولت پاکستان در قبال تشديد اين اعتراضات اعلام کرد در سفر آتي بن سلمان به پاکستان قرار است دولت عربستان سرمايه گذاري هنگفتي در اين کشور داشته باشد.
رسانه هاي پاکستاني نيز نوشته اند: سفر بن سلمان به کشورشان هزينه هنگفتي براي دولت عمران خان که اين روزها با بحران اقتصادي سنگين دست و پنجه نرم مي کند در بر داشته است.
خبرها از ريخت و پاش هاي فراوان حکايت دارد. هفت هتل بزرگ اسلام آباد براي هيات عربستاني رزرو شده و همچنين دولت پاکستان 300 خودروي جديد و لوکس به آنان تحويل داده است. علاوه بر آن 80 کانتينر از وسايل شخصي بن سلمان به کاخ نخست وزيري پاکستان که قرار است وي در آنجا سکونت کند منتقل شده است.
منابع دولتي پاکستان هم اعلام کردند: همه مسئوليت امنيتي هيات عربستاني به نيروهاي کماندو ارتش و محافظان شخصي بن سلمان واگذار شده است.
در سفر بن سلمان به اسلام آباد 28 تيم خنثي کننده بمب نيز هيات عربستاني را همراهي خواهد کرد. همچنين شش هواپيماي جي ايف 17 مسئوليت نظارت هوايي و اسکورت هواپيماي حامل وليعهد عربستان پس از ورود به خاک پاکستان را بر عهده خواهند داشت.
بن سلمان پس از دو روز اقامت در پاکستان اسلام آباد را به مقصد کوالالامپور پايتخت مالزي ترک مي کند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ريخت و پاش دولت پاکستان سفر بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۳۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است

نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان اظهار داشت این کشور بیشتر از سه جنگی که با هند داشته، از حمایت افغانستان از شبه‌نظامیان پاکستانی آسیب دیده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «آصف علی خان درانی» نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان با اشاره به افزایش حملات انتحاری و حملات شبه‌نظامیان تی‌تی‌پی در این کشور گفت پاکستان از نظر اقتصادی و امنیت بیشتر از سه جنگی که با هند داشت، از افغانستان آسیب دیده است.

درانی در نشست بین‌المللی «پاکستان در چشم‌انداز ژئوپلیتیک در حال ظهور» که از سوی موسسه مطالعات استراتژیک اسلام‌آباد و موسسه آلمانی «فردریش‌ ایبرت» سازماندهی شده بود، بار دیگر این اتهام‌زنی‌ها مبنی بر حمایت طالبان از  تی‌تی‌پی را تکرار کرد.

وی افزود طی دو دهه گذشته بیش از 80 هزار پاکستانی در جنگ با تروریسم کشته شده‌اند و این روند هنوز ادامه دارد.

درانی خاطرنشان کرده است: «حملات تحریک طالبان پاکستانی به مناطق مرزی پاکستان 65 درصد و حملات انتحاری 500 درصد افزایش یافته است».

وی تصریح کرد: پس از خروج نیروهای خارجی این امید وجود داشت که صلح در افغانستان سبب صلح در منطقه شود، اما چنین انتظاراتی کوتاه‎مدت بود.

این دیپلمات ارشد پاکستانی پیش از این نیز مدعی شده بود تی‌تی‌پی از طریق نمایندگان افغان از هند پول می‌گیرد و تخمین می‌زند 5 هزار تا 6 هزار شبه نظامی تی‌تی‌پی در افغانستان پناه گرفته‌اند.

نخستین موضع نماینده ویژه پاکستان درباره افغانستان پس از استقرار دولت جدید در اسلام‌آبادواکنش طالبان به اتهامات اسلام‌آباد: جلوگیری و کنترل حملات در داخل خاک پاکستان به عهده ما نیستپاکستان: حکومت کابل بین «اسلام آباد» و «تی‌تی‌پی» یکی را انتخاب کند

این در حالی است که حکومت طالبان همواره با رد ادعای حمایت و پناه دادن به تی‌تی‌پی تأکید کرده که افغانستان به هیچکس اجازه استفاده از خاک این کشور علیه دیگران را نمی‌دهد و اسلام‌آباد نباید ناکامی‌های امنیتی خود را به دوش کابل بیندازد.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است
  • پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • گام بلند ایران و پاکستان برای ارتقای روابط دوجانبه