Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دبیرکل ناتو در نتیجه یک نشست خبری درمورد بازنگری و ادامه ماموریت نظامی در افغانستان، از ادامه حضور ناتو در راستای آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای امنیتی ملی برای مبارزه با تروریسم خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از خبرگزاری خامه پرس، نشست وزرای ناتو 2 روز پیش با اخذ تصمیماتی در رابطه با بازبینی ماموریت های ناتو در افغانستان به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنز استولنبرگ دبیرکل ناتو، در پایان این نشست خبری، درباره ماموریت ناتو در افغانستان، خبرنگاران را از نتیجه این نشست مطلع ساخت و گفت: وضعیت در افغانستان دشوار است اما همچنان شاهد پیشرفت روند دستیابی به صلح این کشور هستیم. ماموریت و پشتیبانی ناتو نیز به صورت آموزش، کمک و مشاوره به نیروهای امنیتی افغان ادامه خواهد داشت تا با تروریسم مبارزه کرده و شرایط را برای صلح فراهم سازند.

وی افزود: طالبان باید بدانند پیروزی از راه جنگ حاصل نخواهد شد. وی با تاکید بر اینکه مذاکره بهترین راه رسیدن به صلح است گفت: دولت افغانستان باید هرچه سریع تر به روند مذاکرات صلح با طالبان بپیوندد.

نقش ناتو در افغانستان از آغاز سال 2015 میلادی به آموزش مشاوره ای و ارائه کمک های فنی در عملیات نظامی تغییر یافت؛ علاوه بر این، ناتو منابع مالی نیروهای امنیتی افغانستان را تأمین می کند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان ناتو افغانستان عملیات نظامی صلح فراهم نیروهای امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۳۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ۱۱ تروریست در دو عملیات جداگانه اطلاعاتی نیروهای امنیتی پاکستان در خیبرپختونخواه کشته شدند.

ارتش پاکستان روز سه شنبه اعلام کرد: نیروهای امنیتی در دره اسماعیل خان عملیاتی را علیه تروریست‌ها انجام دادند که تبادل آتش میان دو طرف به کشته شدن ۱۰ تروریست انجامید.

نیروهای امنیتی پاکستان عملیات دیگری در منطقه وزیرستان شمالی انجام دادند که در آن یک تروریست کشته شد.

بنا به اعلام ارتش پاکستان، مقادیر فراوانی تسلیحات و مهمات از تروریست های کشته شده به دست آمده است.

گفته می شود این تروریست ها در چند عملیات علیه نیروهای امنیتی و غیرنظامیان شرکت کرده بودند.

پیشتر مرکز تحقیقات و مطالعات امنیتی اسلام آباد پاکستان اعلام کرده بود در سه ماه اول سال ۲۰۲۴ بیش از ۲۴۵ حمله تروریستی در پاکستان انجام شده. در این حملات ۲۸۱ نفر از جمله نظامیان و شهروندان عادی کشته شده اند.

کد خبر 6086780

دیگر خبرها

  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان
  • حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات
  • نشست مدیران مراکز مشاوره ومراکزبهداشت ودرمان کشور درزاهدان
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • بازگشت اتباع افغانستانی به کشور خود + فیلم