Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:08:29 GMT

بیمار مرگ مغزی در زنجان به چهار تن حیات دوباره بخشید

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۳۶۳۸

بیمار مرگ مغزی در زنجان به چهار تن حیات دوباره بخشید

زنجان - ایرنا - مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: اهدای چهار ارگان بیمار مرگ مغزی در این استان به بیماران نیازمند حیاتی دوباره بخشید.

شهریار اماموردی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمار مرگ مغزی به نام' علیرضا اسدی' 28ساله ساکن زنجان به دلیل خونریزی در بیمارستان ولی عصر(عج) شهر زنجان بستری شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: پس از اطلاع از مرگ مغزی، کارهای لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام و این اقدام ایثارگرانه به اهدای چهار عضو بیمار منجر شد.
اماموردی افزود: پس از کسب رضایت از خانواده، بیمار مرگ مغزی برای اهدای قلب، کبد و کلیه ها به بیماران نیازمند به بیمارستان سینای تهران منتقل شد.
مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان خاطرنشان کرد: نسوج (بافت) این بیمار مرگ مغزی نیز برای استفاده بیماران نیازمند اهدا شد که طبق برآوردهای انجام شده کیفیت زندگی 54 بیمار نیازمند را ارتقا می دهد.
وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 20 مورد مرگ مغزی در این استان گزارش شد که از این تعداد 18مورد به اهدای عضو منجر شد و خانواده 2 بیمار مرگ مغزی نیز به اهدای عضو رضایت ندادند.
اماموردی خاطرنشان کرد: از هنگام شناسایی بیمار مرگ مغزی، اقدامات متعددی برای کسب رضایت از خانواده های آنان برای اهدای عضو انجام می شود که تیم های کارشناس و متبحری با توجه به وظایف تعریف شده برای این مهم اقدام می کنند.
به گزارش ایرنا، پیش از این نیز، بیمار مرگ مغزی به نام 'حسین پور صوتی' 53 ساله ساکن زنجان بر اثر تصادف رانندگی در مرکز آموزشی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی این شهر بستری شده بود که کبد، کلیه ها و نسوج به بیماران نیازمند اهدا شد بود.
سال گذشته 21 مورد رضایت از خانواده های بیماران مرگ مغزی برای اهدای عضو در این استان کسب شد که از این تعداد 20 مورد به مرحله اهدا رسید.
9646/6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بيمار مرگ مغزي اهداي عضو پيوند عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۳۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان ۵ بیمار با اهدای عضو جوان بجنوردی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ مهری فرشاد افزود: زنده یاد مظفر وحدانی که در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد بستری بود، پس از تایید مرگ مغزی و جلب رضایت خانواده به بیمارستان منتصریه مشهد منتقل و تحت عمل اهدای عضو قرار گرفت.
به گفته فرشاد قلب زنده یاد وحدانی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد به مردی ۵۵ ساله ساکن تربت جام، کبد این جوان در بیمارستان منتصریه به مردی ۴۴ ساله ساکن بیرجند اهدا و پیوند شد.
وی همچنین گفت: قرنیه‌های این جوان مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

 

دیگر خبرها

  • تبادل مرگ و زندگی در جریان اهدای عضو
  • بیمار مرگ مغزی به ۴ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو طی سالجاری درچهارمحال وبختیاری
  • نجات جان ۵ بیمار با اهدای عضو جوان بجنوردی
  • جوان مرگ مغزی به ۵ بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند