Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، عباسی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: در راستای اجرای سیاست‌های قرآنی وزارت آموزش و پرورش از سال ۱۳۹۲ در استان زنجان به تعداد ۱۲ دارالقرآن کریم راه اندازی کرده ایم و برنامه‌های قرآنی را در سطح استان بصورت کاملا تخصصی پیگیری می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به نهضت ملی حفظ جزء سی ام قرآن کریم در استان افزود: تعهد کرده بودیم که به میزان ۱۰ هزار نفر دانش آموز را در نهضت حفظ جزء سی ام قرآن تحت پوشش ببریم که این امر به همت همکاران فرهنگی ما به بیش از ۴۰ هزار نفر رسیده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اظهار داشت: در زمینه اجرایی کردن سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن کریم که در سال ۱۳۹۴ ابلاغ شده است اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۹۶، سایر دستگاه‌های فرهنگی استان نیز بایستی در اجرای این سند با آموزش و پرورش همکاری کنند.

عباسی با اشاره به مفاد سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن کریم تصریح کرد: این سند دارای ۴ اصل و ۶ راهبرد و ۵۲ اقدام است که نیازمند مشارکت و همکاری همه دستگاه‌های مطرح در این سند هستیم و باید مراحل مختلف اجرایی این سند را بصورت مشترک به پیش ببریم.

وی برگزاری ۳۷ مین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز در تابستان سال ۹۸ در زنجان را مهمترین برنامه پیش روی آموزش و پرورش استان عنوان و خاطر نشان شد: برای اجرای این مسابقات ۱۰ کمیته تخصصی تشکیل داده ایم که در راستای اجرایی نمودن این مسابقات ده‌ها جلسه و نشست تخصصی هم برگزار شده است و با توجه به میزبانی استان زنجان از شرکت کنندگان کشوری در این مسابقات، تمامی ادارات کل استان از جمله دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به این امر داشته باشند.


انتهای پیام /ک


اجرای ۱۲ برنامه قرآنی در ۱۲ دارالقرآن کریم استان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی قران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۳۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این استان آماده برگزاری نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر شد افزود: آخرین مهلت ارسال آثار در بخش آموزشگاهی تا بیستم اردیبهشت و در بخش هنرستان‌های هنر تا ۳۰ خرداد تمدید شده است.

علیرضا نوروزی زمان برگزاری این جشنواره را اول مهرماه سال جاری عنوان کرد و افزود: نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر "لیگ قهرمانی و مسابقات تیمی مراکز آموزش هنر" در ۲ بخش آموزشگاه‌های آزاد هنری شامل تجسمی، موسیقی، نمایش و هنرستان‌های هنر‌های زیبا در آذربایجان غربی برگزار و داوری خواهد شد.

وی اضافه کرد: شناسایی، کشف و هدایت استعداد‌های هنری به ویژه در میان جوانان و نوجوانان، تشویق و آموزش کار تیمی و گروهی، ارائه شناخت به خانواده‌ها در زمینه فرصت‌های رشد فرزندان در رشته‌های هنری جزو اهداف این المپیاد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: شعار المپیاد آموزش هنر نیز «یک‌صدا ایران» در نظر گرفته شده است تا برای تمامی کسانی که مطالبه آموزش هنر را دارند، برنامه‌هایی را اجرا کنیم، آنان را به سمت کارگاه‌ها، آموزشگاه‌ها و هنرستان‌ها هدایت کنیم و برگزیدگان المپیاد هنر نیز به جشنواره‌های موسیقی، تجسمی و تئاتر فجر راه پیدا می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم