Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه باید روحیه انتقاد پذیری خود را بالا ببریم گفت: آموزش و پرورش یک فضای تربیتی است و باید به دور از سیاست گرایی باشد. ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدعلی واقعی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر آموزش و  پرورش بیرجند با بیان اینکه معلمان سفیران هدایت هستند اظهار داشت: جامعه هدف ما دانش اموزان هستند که به عنوان یک امانت به ما سپرده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: باید دانش‌آموزانی سختکوش تربیت کنیم تا در آینده شاهد مدیران قانونمند و تلاشگر باشیم و نسلی را که تربیت می‌کنیم باید متخصص و متعهد باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: سیاست‌زدگی و سیاسی‌کاری وظیفه ما نیست و باید به دور از سیاست و در کنار هم کار کنیم.

واقعی با بیان اینکه جامعه به نوع نگاه و قلم ما نگاه می‌کند و باید روحیه انتقادپذیری را در خود تقویت کنیم افزود: اگر بخواهیم در هر جامعه‌ای تغییر و توسعه داشته باشیم باید به معلمان و آموزش پرورش توجه کنیم.

وی تصریح کرد در هر جامعه‌ای آموزش و پرورش به عنوان یک اصل شناخته می‌شود و معلمان موتور متحرک جامعه‌اند چون اصل تغییر و توسعه را بر دوش می‌کشند که نیاز به توجه دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه معلمان باید عامل به گفته‌های خود باشند تا بتوانند به دل دانش آموزان رسوخ کنند و آنگاه جامعه‌ای پویا و بدون حواشی خواهیم داشت افزود: هنگامی که مدیری حکم ابلاغ به او داده می‌شود در مدرسه نقش اولیه را دارد و باید تلاش کند به اهداف سند تحول بنیادین برسیم.

واقعی با بیان اینکه انتقاد سازنده بسیار کارایی دارد و نباید تخریب شود افزود: با توجه به سند تحول بنیادین باید دانش‌آموز تراز اول انقلاب تربیت شود در این زمینه باید تلاش جهادی و شبانه روزی داشته باشیم و فضای آموزش  وپرورش یک فضای تربیتی است و باید به دور از سیاست گرایی باشد.

آفت سیاست زدگی در شورا/ شایعات روشی برای پوشش کم کاری هاستپرهیز از سیاست زدگی اولویت مدیران ارشاد در استان‌ها باشدبرخی آموزش‌وپرورش لرستان را به سیاست زدگی متهم می‌کنند

فرماندار بیرجند نیز در این مراسم با بیان اینکه برای توسعه فیزیکی فضاها و کلاس‌های درس از سالهای قبل اقدامات خوبی انجام شده اما باز هم باید تلاش کنیم افزود: معلمان سردمداران توسعه‌اند و جایگاه معلم در کلام امام علی(ع) که "هرکس کلمه‌ای به من بیاموزد مرا بنده خود کرده است" آشکار است.

ناصری افزود: کار مدیریت در حوزه آموزش و پرورش علیرغم جاذبه‌ها و شیرینی‌ها کار دقیقی است چراکه کار با افراد صاحب اندیشه و برآوردن نیازهای آنان، کار بسیار پیچیده و سختی است.

در این مراسم محمدحسین یکه‌خانی به عنوان مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند معرفی و از خدمات محمدرضا ضیائی مدیر پیشین این اداره قدردانی شد.

انتهای پیام/ن

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۳۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی

وزارت آموزش و پرورش از عوامل یکی از سریال‌های نمایش خانگی شکایت کرد و خواهان توقف پخش سریال شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امید رضاوند؛ مدیرکل حقوقی، املاک و معاضدت قضایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شأن و جایگاه رفیع و والای معلم در جامعه اظهار کرد: علی‌رغم این مهم که معلّم به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین رکن نظام تعلیم و تربیت، از نقش و جایگاه منحصر به فردی در جامعه برخوردار بوده و نقش وی در هدایت آینده‌سازان این جامعه غیرقابل انکار است، چندی پیش در یکی از سریال‌های نمایش خانگی نسبت به این قشر فرهیخته، توهین و اهانت و هتک حرمتی صورت گرفته که این رفتار ناشایست موجب جریحه‌دار شدن احساسات عمومی جامعه به‌ویژه فرهنگیان شده است.

مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه اولین مدافع حقوق معلمان است و یکی از وظایف دفتر حقوقی و واحدهای حقوقی تابعه در سراسر کشور، معاضدت قضایی از جامعه یک میلیونی فرهنگیان معزز است.

وی گفت: در جهت برخورد با این اقدام ناشایست و غیر اخلاقی نویسنده و کارگردان و عوامل سریال یاد شده، شکایت و اعلام جرم رسمی وزارت آموزش و پرورش به دادستان عمومی و انقلاب ارائه و توقف پخش سریال مورد اشاره و برخورد قانونی لازم تقاضا شده است.

به گزارش تسنیم، در بخشی از این سریال، به ماجرای تنبیه بدنی دانش‌آموزان توسط معلم اشاره شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی
  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • حیات یک کشور وابسته به معلمان است
  • دیدار و گفتگوی صمیمانه مدیرکل آموزش و پرورش استان با خانواده های معزز شهدای فرهنگی
  • معلم، عنصری تاثیرگذار در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان است
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند
  • اجرای طرح شناسایی معلمان فداکار در اصفهان
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب