Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@01:45:11 GMT

تاتو را چطور پاک کنیم؟/ عوارض پاک کردن تاتو

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۴۲۸۹

تاتو را چطور پاک کنیم؟/ عوارض پاک کردن تاتو

تاتو زیبایی‌های خاص خودش را دارد، ولی همین زیبایی می‌تواند خیلی زود برایمان یکنواخت شود و بخواهیم آن را از بین ببریم، آیاراهی هست که بتوانیم رد تاتو‌ها را از پوستمان پاک کنیم؟ در این مطلب می‌توانید جواب سؤالات خود را پیدا کنید.

چرا برخی از افراد از تاتو کردن پشیمان می شوند؟ 

اغلب خانم هایی که بدنبال تاتو می روند، خواستار پاک کردن آن هستند و شایع ترین علت آن پشیمان شدن آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی مشاهده شده 70درصد این افراد یک ساعت پس از خالکوبی از این عمل پشیمان می شوند. علت عمده دیگر عدم قرینگی خط چشم یا ابرو و یا عدم تطابق آن با طرح ایده آل بیمار است. در بعضی افراد به دنبال واکنش حساسیت رنگ تاتو لازم می شود که آن را از پوست خارج کرد.

تاتو را چطور پاک کنیم؟

ممکن است بعد از انجام تاتو یا هاشور ابرو بخواهید آنرا کاملا پاک کنید برای پاک کردن تاتو و هاشور ابرو روش های مختلفی وجود دارد:

1- تاتوی همرنگ پوست :

در این روش، روی تاتو یا هاشور ابرو قبلی یک تاتو جدید با رنگ پوست شما زده می شود که باعث می شود تاتو کمرنگ تر دیده شود البته این روش می تواند فقط 60% تاتو یا هاشور ابرو را پاک کند و جای تاتو معمولا باقی می ماند .

این روش بیشتر برای اصلاح تاتو قدیمی ابرو استفاده می شود مثلا قبلا تاتو ابرو انجام داده باشید و بخواهید الان مدل و رنگ تاتو ابرو رو عوض کنید این روش می تواند برای شما مناسب باشد.

2-تاتو ریموور:

تاتو ریموور یا همان حل کردن و خارج کردن رنگ بوسیله نوعی اسید یا ماده شیمیایی است که اظهار میدارند رنگ تاتو را حل و خارج میسازد البته این روش کمی زمانبر است و ممکن است تاتو به طور کامل پاک نشود و همینطور باعث شود که پاک کردن تاتو از روش های دیگر هم غیر ممکن یا سخت شود .(استفاده از این روش را توصیه نمی کنیم)

3-روش های سنتی پاک کردن تاتو:

بعضی افراد غیر مطلع پیشنهادهای عجیبی مینمایند مثل  گذاشتن سیر روی تاتو یا سوزاندن با سیگار یا حتی بعضی پزشکان بی تجربه با جسارت بوسیله کوتر اقدام به سوزاندن تاتو یا هاشور ابرو میکنند که حاصلی جز کلویید و آثار سوختگی چیزی حاصل نمیشود .

4-استفاده از لیزر برای پاک کردن تاتو:

راه حل نهایی و قطعی پاک کردن هاشور ابرو و تاتو در هر جای بدن استفاده از لیزر میباشد که مورد تایید تمام مراجع پزشکی و علمی دنیا میباشد . 

آیا پاک کردن تاتو عوارضی هم دارد 

در استفاده از لیزر برای پاک کردن خالکوبی عوارض جانبی کمتری (نسبت به سایر روش‌ها) وجود دارد ولی به هر حال قبل از هر نوع تصمیم‌گیری بهتر است متوجه عوارض احتمالی آن باشید:

1. پوست در معرض خطر عفونت قرار می‌گیرد و حتی ممکن است زخم شود و این زخم‌ها به طور دائم روی پوست باقی بمانند یا به طور کامل پاک نشوند. 

2. در صورت محو شدن خالکوبی از روی پوست نیز ممکن است پوست محل خالکوبی شده تغییر رنگ دهد و رنگ آن نسبت به بقیه مناطق کمرنگ‌تر یا تیره شود که به مرور زمان بهبود می‌یابد. مثلا  در پاک کردن خالکوبی لب‌ها، خط چشم و ابرو ممکن است رنگدانه‌ها به طور کامل محو نشوند و جای خالکوبی به صورت یک سایه روی بدن باقی بماند.

3. در برخی موارد نیز واکنش‌های آلرژیکی گزارش می‌شود به خصوص در مواردی که جوهر خالکوبی حاوی سولفید جیوه باشد. در این حالت  واکنش‌ها به شکل قرمزی، خارش و التهاب بروز می‌کنند. برای جلوگیری از واکنش‌های احتمالی، اغلب آنتی هیستامین‌های خوراکی و نستروئیدهای ضدالتهاب تجویز شده و به بیمار توصیه می‌شود حتما از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کند.

منبع: بیتوته

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پاک کردن تاتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۴۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از راهنماتو، اگر به دنبال یک روش طبیعی و موثر برای رشد و حفظ سلامت موهای خود هستید، اسفناج را فراموش نکنید. اسفناج یک سبزی برگ سبز سرشار از مواد مغذی مانند آهن، پروتئین، ویتامین های A و C و دیگر مواد معدنی است که قادرند به حفظ سلامت مو کمک کنند، موجب رشد موها می شوند و موهایی پرپشت و سالم را برای شما به ارمغان می آورند. در ادامه قصد داریم نگاهی دقیق تر به فواید بی شمار این سبزی شگفت انگیز برای مو بیندازیم. با ما همراه باشید.

۱- حاوی آهن فراوان
اسفناج سرشار از آهن است و از این طریق به اکسیژن رسانی مناسب فولیکول های مو و رشد موهای سالم کمک کرده و از ریزش موی ناشی از کمبود آهن جلوگیری می کند.

۲- سرشار از فولات
فولات یک فرم طبیعی ویتامین B۹ است که برای تقسیم سلولی مفید است. اسفناج به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی فولات به تقسیم سلولی سلول های تشکیل دهنده فولیکول های مو کمک می کند. توجه داشته باشید که کمبود فولات می تواند به کندی رشد و نازک شدن موها منجر شود.

۳- حاوی ویتامین A
اسفناج حاوی سطوح بالایی از ویتامین A است که به تولید سبوم کمک می کند. همان روغن طبیعی که پوست سر را مرطوب کرده و موهایی سالم برای شما به ارمغان می آورد.

۴- سرشار از ویتامین C
ویتامین C برای تولید کلاژن، یک جزء کلیدی که به حفظ ساختار مو کمک می کند، ضروری است. این ویتامین همچنین به جذب آهن و در نتیجه رشد موهای سالم کمک می کند.

۵- سرشار از آنتی اکسیدان
اسفناج مملو از آنتی اکسیدان هایی است که به محافظت از فولیکول های مو و پوست سر در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند.

۶- رطوبت رسانی
محتوای بالای آب موجود در اسفناج به هیدراته نگه داشتن پوست سر، جلوگیری از خشکی و ایجاد محیطی سالم برای رشد مو کمک می کند.

۷- تقویت گردش خون
مواد مغذی موجود در اسفناج با بهبود گردش خون در پوست سر به تغذیه فولیکول های موها و رشد مطلوب آنها کمک می کند.

بهترین روش دوش گرفتن برای اجتناب از آسیب رسیدن به پوست

نحوه استفاده از اسفناج برای تقویت رشد موها

۱- ماسک موی اسفناج
اسفناج تازه را با مقدار کمی آب مخلوط کرده و آن را به صورت پوره درآورید. موهایتان را به آرامی با این مخلوط ماساژ دهید و بگذارید ۳۰ دقیقه روی موهایتان بماند. سپس موهایتان را با آب سرد بشویید. این ماسک به تغذیه پوست سر و تقویت رشد موها کمک می کند.

۲- نوشیدن آب اسفناج
ابتدا اسفناج ها را چندین مرتبه بشویید تا تمام آلودگی های آن خارج شوند. سپس با استفاده از آبمیوه گیری آب برگ های آن را بگیرید. نوشیدن منظم آب اسفناج می تواند مواد مغذی ضروری مورد نیاز برای رشد موهای سالم مانند فولات و ویتامین های A و C را برای بدن شما فراهم کند.

۳- ماسک موی اسفناج و ماست
پوره اسفناج را با مقداری ماست ساده مخلوط کرده و از آن به عنوان ماسک مو استفاده کنید. این ماسک را بر روی پوست سر و موهای خود بمالید و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید. سپس موهایتان را به طور کامل آبکشی نمایید. ترکیب اسفناج و ماست می تواند به تقویت تارهای مو و افزایش رشد آنها کمک کند.

۴- ماساژ پوست سر با اسفناج و روغن نارگیل
پوره اسفناج را با مقدار کمی روغن نارگیل مخلوط کنید و از آن برای ماساژ دادن پوست سر خود استفاده کنید. ترکیب این دو ماده می تواند به بهبود گردش خون و رساندن مواد مغذی به فولیکول های مو کمک کند.

۵- ماسک موی اسفناج و تخم مرغ
پوره اسفناج را با یک عدد تخم مرغ بخوبی مخلوط کرده و یک ماسک موی غنی از پروتئین بسازید. این ماسک را بر روی پوست سر و موهای خود بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه در همین حالت بماند. سپس موهایتان را به کمک یک شامپوی ملایم بشویید. این ماسک به تغذیه و رشد موها کمک می کند.

عوارض مصرف اسفناج
عوارض جانبی اسفناج برای موها معمولا نادر است. اما برخی از افراد ممکن است واکنش های آلرژیک نسبت به اسفناج را تجربه کنند. علاوه بر این، مصرف بیش از حد اسفناج یا استفاده موضعی از آن در مقادیر زیاد می تواند به رسوب موادی همچون اگزالات در کلیه و در نتیجه بروز سنگ کلیه منجر شود. توصیه می کنیم از این سبزی تنها در حد اعتدال استفاده کنید و در صورت وجود هر گونه نگرانی در خصوص مصرف آن با یک فرد متخصص مشورت کنید.

کد خبر 846836 برچسب‌ها خبر مهم مو تغذیه

دیگر خبرها

  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟
  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند
  • خواص جکوزی برای پوست
  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • دستان قاچاقچی گردو در پوست گردو
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • پلمب مطب غیر مجاز مداخله گر در زمینه پوست، مو و زیبایی در قم
  • بررسی نقش روتین پوستی در سلامت پوست
  • کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید؛ مضرات حمام طولانی چیست؟