Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم- ایرنا - دبیر جشنواره کتاب همسفر گفت: نخستین پویش مطالعاتی کتاب های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با محوریت هشت کتاب درباره دفاع مقدس، با عنوان «جشنواره کتاب همسفر» در سراسر کشور آغاز شده تا پایان فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، حمید خلیلی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران درقم اظهار کرد: برای برگزاری این جشنواره، به ناشران فعال بخش خصوصی در حوزه کتاب دفاع مقدس فراخوان دادیم و از میان 160 کتاب رسیده، هشت کتاب درباره هشت سال دوران دفاع مقدس برای شرکت در این پویش انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که از حدود شش هزار ناشر فعال کشور، حدود 70 ناشر به صورت تخصصی در بخش دفاع مقدس فعالیت دارند، افزود: این کتاب ها شامل؛ چُغُک (انتشارات صَهبا)، خط تماس (انتشارات فاتحان)، شهربانو (انتشارات ستاره های مشهد)، من مادر مصطفی (انتشارات رسول آفتاب)، شانزده سال بعد (انتشارات حماسه هفده)، سربلند (انتشارات شهید کاظمی) اکبر کاراته و بچه ننه ها (انتشارا ت مَطاف عشق ) و تو شهید نمی شوی (انتشارات نشر معارف) است.
وی گفت: علاقه مندان برای خرید این کتاب ها می توانند به کتابفروشی های سراسر کشور و نیز کتابفروشی های مناطق عملیاتی جنوب کشور در اردوهای راهیان نور مراجعه کنند که تا پایان فروردین ماه سال آتی این کتاب ها با تخفیف، به همراه هدیه به خریداران عرضه می شود.
خلیلی تنوع موضوع برای قشرهای گوناگون جامعه، قیمت مناسب و حجم کم را از ویژگی های کتاب های انتخاب شده برشمرد و افزود: لازم است، همه رسانه ها و مردم در معرفی و تبلیغ این کتاب ها و شرکت در این پویش مطالعاتی مشارکت و همکاری داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: در هنگام برگزاری اردوهای راهیان نور در مناطق عملیاتی جنوب کشور، مراسم های ویژه ای با حضور نویسندگان کتاب و نیز خانواده های شهدای مرتبط با کتاب ها برگزار می شود.
وی با اشاره به دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در مساله کتابخوانی، هدف اصلی از برگزاری این پویش مطالعاتی را ایجاد یک نهضت و جنبش کتابخوانی در سراسر کشور دانست و گفت: مطالعه کتاب در حین روایتگری در اردوهای راهیان نور یکی از برنامه های این پویش است.
خلیلی تصریح کرد: در گام های بعدی مانند اردوهای راهیان نور در فصل تابستان و اردوهای راهیان نوری دانش آموزی، این پویش مطالعاتی با معرفی کتاب های دیگری در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه می یابد.
وی گفت: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پویش مطالعاتی جشنواره کتاب همسفر می توانند به تارنمای شبکه فعالان جهاد و شهادت با نام وارثون به نشانی اینترنتی http://varesoon.com و یا در فضای مجازی به نشانی hamsafar_festival@ و یا دفتر این جشنواره به نشانی قم، بلوار فردوسی، ساختمان خاتم مراجعه کنند و یا در قم با تلفن 32928942 با پیش شماره 025 تماس بگیرند.
«شبکه ملی وارثون» مجموعه ‌ای متشکل از فعالان و مجموعه‌ های مردمی فعال در عرصه جهاد و شهادت است که برای رسیدن به کار جبهه‌ ای در حوزه جهاد و شهادت از سال 1392 فعالیت خود را شروع کرده است.
7406/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي پويش مطالعاتي كتاب دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۴۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور استاندار کردستان برای کمک به اردوهای راهیان نور

استاندار کردستان از مدیران استانی خواست که به برگزاری اردوهای راهیان نور کمک و همراهی لازم داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر امروز در جلسه ستاد پشتیبانی راهیان نور که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کنسولگری دمشق، اظهار داشت: امروز رژیم جعلی صهیونیستی 40 هزار نفر انسان مظلوم را به خاک و خون کشانده‌اند و بی‌آبرویی بزرگی ایجاد کرده‌اند.

وی انجام عملیات وعده صادق را مایه خوشحالی و نقطه عطفی دانست و گفت: آثار این اقدام‌ مبارک بعدها مشخص می‌شود. نظم جهانی در حال یک تحول دیگر است، این نظم با اراده غربی‌ها و اروپایی‌ها شکل نمی‌گیرد بلکه با اراده جبهه مقاومت شکل خواهد گرفت.

استاندار کردستان تصریح کرد: امیدواریم خاکریزهای ما نه تنها در شهرهای مرزی بانه، مریوان و شلمچه بلکه در دل آمریکا ایجاد و دنیا با جبهه حق آشنا شود، اینها معجزات انقلاب اسلامی است.

وی افزود: دشمنان انقلاب در همه حوزه‌ها از اقتصادی گرفته تا رسانه‌ای ما را تحریم کرده‌اند، در فضای مجازی یک عکس از شهید سلیمانی را بارگذاری و بازنشر دهید، صفحه مجازی بسته خواهد شد که این اوج بی‌آبرویی نظامی که شعار آزادی بیان را مطرح می‌کند، نشان می‌دهد.

زارعی‌کوشا با اشاره به اهمیت راهیان نور، بر لزوم حمایت و کمک دستگاه‌ها به برگزاری اردوهای راهیان نور تاکید کرد و بیان داشت: دشمنان از تحریم اقتصادی ناامید شده‌اند اما همچنان دنبال تهاجم رسانه‌ای هستند تا با دروغ‌پراکنی، ذهنیت‌ها را منحرف کنند.

وی عنوان کرد: در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی ضعف شدید داریم و اگر اردوهای راهیان نور نبود، خیلی عقب‌تر بودیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه برای برخی از برنامه‌ها هزینه‌هایی می‌شود که هیچ خروجی هم نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: تامین یک اتوبوس و یا تقبل کرایه آن برای دستگاه‌ها پول زیاد نمی‌شود که برخی‌ها کم‌کاری می‌کنند.

زارعی‌کوشا با ابراز خرسندی از وجود سردار گشتاسبی در سپاه استان که همه جا ذکر خیرش بر سر زبان‌ها است، یادآور شد: امیدواریم امسال بتوانیم اردوهای راهیان نور را به صورت باشکوه برگزار کنیم.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • ادارات کردستان خارج از بروکراسی اداری به کمک راهیان نور بیایند
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • دستور استاندار کردستان برای کمک به اردوهای راهیان نور
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی