Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-05@04:15:16 GMT

اولین محموله وارداتی مرغ در راه ایران

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۴۴۹۱

اولین محموله وارداتی مرغ در راه ایران

یک عضو ستاد تنظیم بازار از وارد شدن نخستین محموله ۳۰ هزار تنی گوشت مرغ منجمد در هفته آینده خبر داد و گفت: این واردات با مصوبه ستاد تنظیم بازار صورت گرفته و مقرر شده تا هفته آینده با هدف تنظیم بازار شب عید با نرخ مصوب عرضه شود.

به گزارش ایسنا، در هفته‌ها و ماه‌های گذشته قیمت گوشت مرغ در بازار روند افزایشی پیدا کرد و با وجود ثبات و کاهش قیمت مقطعی، مجدداً افزایش قیمت آن حدود یک هفته است که آغاز شده و به همین دلیل پس از ۶ سال گوشت مرغ نه تنها از صادرات منع شد بلکه به جرگه محصولات وارداتی پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رابطه یک عضو ستاد تنظیم بازار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نخستین محموله گوشت مرغ وارداتی طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار هفته آینده توسط بخش خصوصی وارد کشور می‌شود. این مصوبه مربوط به جلسه هفته قبل ستاد تنظیم بازار بوده و مقرر شده توزیع آن هفته آینده با نرخ مصوب تنظیم بازاری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه این محموله وارداتی به صورت گوشت مرغ منجمد است، افزود: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار که هفته گذشته جلسه آن برگزار شد، واردات ۳۰ هزار تن گوشت مرغ به تصویب رسیده و هدف از آن، تنظیم بازار این محصول پروتئینی در آستانه شب عید است تا مردم بتوانند در شرایط متعادل‌تری نیازمندی خود را تأمین کنند.

به گزارش ایسنا، آخرین واردات گوشت مرغ سال ۱۳۹۱ انجام شده بود و طی شش سال گذشته نه تنها واردات گوشت مرغ ممنوع شد بلکه ایران به صادرکننده این محصول پروتئینی تبدیل شده بود اما مجدداً افزایش قیمت‌ها کار را به جایی رساند تا مسئولان برای تنظیم بازار گوشت مرغ به نفع مردم نسبت به واردات این محصول اقدام کنند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مرغ واردات ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۴۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد

به گزارش تابناک، تسنیم نوشت: براساس اعلام سازمان شیلات، سرانه مصرف ماهی در کشور حدود 13 کیلوگرم برآورد شده است درحالی که میانگین جهانی آن حدود 20 کیلوگرم است.

یک بخشی از کمبود مصرف سرانه به دلیل ذائقه ایرانی است که به دلیل  بوی ماهی و تیغ ماهی، خانوارها به خاطر پخت و پز آنها با مشکل مواجه می‌شوند. متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه غذاهای دریایی راهکاری مبتکرانه برای این مشکل طراحی کردند.

خانلر مدیرطرح این شرکت دانش‌بنیان گفت: در راستای تکمیل زنجیره تأمین آبزیان و در راستای فرآورده‌های شیلاتی، تولید سوسیس و کالباس ماهی را در دستور کار قرار دادیم که برای نخستین بار 13 محصول سوسیس و کالباس را از ماهی "سیوس" تولید کردیم.

وی تصریح کرد: این محصولات بدون ماده نگهدارنده تا یک ماه قابلیت نگهداری دارد که همین امر،‌ ثبت اختراع شده است.

خانلر گفت: سوسیس‌هایی که در خارج از کشور از جمله چین و اروپا تولید می‌شود به شدت طعم ماهی دارد و برای مصرف‌کننده و ذائقه ایرانی اصلاً‌ مناسب نیست و ما توانستیم بعد از 15 سال کار تحقیقاتی، با بومی‌سازی خط تولید، قیمت تمام‌شده را پایین بیاوریم.

حذف بو و طعم نامطبوع ماهی در کنار حفظ همه خواص مفید آن،‌ فراپاستوریزه بودن و هضم راحت از ویژگی‌های این محصول دانش‌بنیان است.

از ویژگی‌های دیگر دانش‌بنیانی این محصول می‌توان به استفاده از یک چهارم حد مجاز نیترید سدیم و تعداد میکروارگانیسم صفر اشاره کرد.

این فرآورده که از محصولات فناورانه صنایع غذایی است در راستای توسعه سهم بازار کشورمان در این حوزه، قیمتی ارزان‌تر نسبت به نمونه‌های خارجی دارد. این فرآورده دانش‌بنیان ایرانی تاکنون به کشورهای عراق، عمان، قطر و امارات صادر شده است.

دیگر خبرها

  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • شک و تردید درباره عرضه اولین خودروهای وارداتی | قرار بود فردا یکشنبه عرضه آغاز شود
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • اولین دور فروش خودرو‌های وارداتی در ۱۴۰۳ + زمان دقیق
  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد