Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-07@06:09:51 GMT

◄ آغاز حمل ریلی «خاک نسوز» در راه‌آهن یزد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۴۶۷۱

◄ آغاز حمل ریلی «خاک نسوز» در راه‌آهن یزد

تین‌نیوز | 

در پی هماهنگی راه‌آهن یزد با معدن آباده و صنف کاشی اولین محموله خاک نسوز به وزن ۳۷۰۰ تن در ایستگاه میبد تخلیه شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سیدمصطفی داودی مدیرکل راه‌آهن یزد با اعلام این خبر گفت: پیرو جلسات برگزارشده توسط مدیران کل راه‌آهن یزد و فارس با نمایندگان معدن خاک نسوز آباده و صنف کاشی و سرامیک استان یزد، انتقال محموله خاک‌نسوز از مبدا ایستگاه آباده به مقصد ایستگاه میبد کلید خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مصرف‌کننده خاک نسوز، شرکت‌های تولیدی کاشی و سرامیک در سطح میبد و اردکان با ۵۸ کارخانه است که شرکت حمل‌کننده تجارت کوشش سپاهان، در حال حاضر، طرف قرارداد با ۱۲ کارخانه است و ماهیانه ۱۱۲ هزارتن (روزانه حدود ۳۷۰۰ تن) را از آباده به میبد انتقال می‌دهد.

مدیرکل راه‌آهن یزد بابیان اینکه تفاوت حمل ریلی با جاده‌ای حدودا ۲۰ درصد کاهش هزینه برای صاحبان بار در بردارد افزود: فراهم آوردن امکانات‌ برای حمل محموله‌های تولیدی استان و انتقال مواد اولیه جهت تولیدات، از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره‌کل است و مقرر است این ظرفیت باز هم ارتقا یابد.

او با اشاره به این‌که ظرفیت شبکه ریلی راه‌آهن یزد در حال حاضر، تقریبا تکمیل است، افزود: با این وجود برنامه‌های توسعه‌ای بزرگ‌تری مد نظر است و اتصال معدن خاک نسوز به ناوگان ریلی با ظرفیت بالقوه دو میلیون تن را جزو اولویت‌های در حال بررسی خود قرار داده‌ایم.

داودی اظهار امیدواری کرد: با تکمیل پروژه دو خطه بافق-زرین‌شهر، پاسخگوی درخواست‌های واصله از سمت تولید کننده‌های داخلی و خارجی استان یزد جهت بارگیری و تخلیه محموله‌های گوناگون در نقاط مختلف کشور باشیم.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: خاک نسوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۴۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«توسعه حمل و نقل ریلی - خاش» + فیلم

عظیم‌ترین طرح ریلی کشور در مسیر چابهار - زاهدان - میلک - سرخس در حالی پیشرفت ۶۸ درصدی را پشت سر گذاشته که دولت سیزدهم برای به صدا درآمدن سوت این قطار تا سال ۱۴۰۴ تلاشی مضاعف به کار گرفته و با موافقت رهبر انقلاب برای برداشت از صندوق توسعه ملی، تکمیل این طرح مهم تسریع شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • دست‌یابی به دانش فنی ساخت پلیمرهای نسوز در پژوهشگاه مواد و انرژی
  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران
  • ۱۰ واگن جدا شده محموله های ترانزیتی افغانستان به مرز رازی رسید
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه آهن تهران
  • بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی
  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • دستیابی به دانش فنی ساخت پلیمر‌های نسوز
  • «توسعه حمل و نقل ریلی - خاش» + فیلم