Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، این بار آمریکا تهدیدهای خود را علنا به صنعت گردشگری ایران وارد کرده است. آژانس‌داران خارجی اجازه ندارند تور گردشگری برای ایران برگزار کنند و اگر گردشگری به ایران برود، یا آن تورگردان اجازه فعالیت با آژانسهای آمریکایی را نخواهد داشت و یا گردشگران برای رفتن به آمریکا دچار مشکل می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این باره، ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در نشستی با خبرنگاران در حاشیه نمایشگاه گردشگری تهران که عصر روز گذشته برگزار شده بود هم گفت که در جریان هستم شبکه های خارجی برای نمایشگاه و گردشگری ایران تبلیغ می کنند اما در این شرایط سفارتخانه های آمریکا با توراپراتورهای کشورها تماس می گیرند و تهدیدشان می کنند که اگر برای ایران تور گردشگری بفرستند برای ورود به آمریکا دچار مشکل خواهند شد.

این موضوع را تورگردانان چینی که به دیدار تورگردانان ایرانی آمده بودند نیز گفتند و بیان کردند که آمریکا برخی از تورگردانان خارجی را تهدید می کند که با ایران کار نکنند.

از طرفی رستم یحیی سفیر مالزی در ایران نیز در حاشیه یک مراسم درباره دستاوردهای نوین گردشگری نیز گفته است که ما نامه های تهدید آمیزی از آمریکا دریافت می کنیم که با ایران همکاری نداشته باشیم اما ما به این موضوع توجهی نداریم، ایران تنها شریک ما در بحث گردشگری نیست بلکه در بحث تجاری و دانشجویی هم همکاری و شراکت داریم.

سفیر مالزی در ایران ادامه داد:تحریم ها یک جانبه و از سوی آمریکا است ولی ما از آن پیروی نمی کنیم و تلاش داریم تا کاری را انجام دهیم که خودمان صلاح می‌دانیم، به همین جهت تعداد گردشگران ورودی ما نه تنها کم نشده بلکه اضافه هم شده است.

کد خبر 4543580 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۵۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد،‌ درحالیکه همزمان با سفر موفقیت آمیز «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، آمریکا در ادامه سنگ اندازی‌های خود را تقویت مناسبات دو کشور همسایه، دولت اسلام آباد را از خطر تحریم احتمالی آگاه ساخت، بسیاری از کارشناسان، اندیشمندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی این کشور این رویکرد را محکوم کردند.
«علامه عارف واحدی» دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان در پیامی اعلام کرد: تهدیدات دولت اسلام آباد از سوی آمریکا همزمان با امضای تفاهم‌نامه‌های تجاری میان ایران و پاکستان را به شدت محکوم می‌کنیم.
وی افزود: مردم پاکستان از دولت خود توقع دارند قاطعانه در مقابل این رویکرد آمریکا ایستاده و منافع ملی پاکستان را در اولویت قرار دهند.
«ملیحه لودهی» نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل نیز در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره روابط ایران و پاکستان گفت: این موضوع که روابط خوب ایران و پاکستان مطابق با منافع آمریکا نیست، هیچ اهمیتی ندارد.
وی با تاکید بر اهمیت سفر موفق رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان افزود: روابط دولت اسلام آباد با کشور‌های همسایه باید مطابق با منافع ملی باشد.
همچنین بسیاری دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی در پاکستان در پست‌هایی این رویکرد تکراری آمریکا مبنی بر سنگ اندازی در روابط ایران و پاکستان را محکوم کرده و خواستار موضع قاطع دولتمردان اسلام آباد شدند.
گفتنی است پس از امضای ۸ سند همکاری میان ایران و پاکستان در بخش‌های مختلف از جمله حوزه تجاری در جریان سفر آقای رئیسی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی پیرامون این تفاهم‌نامه‌ها گفت: کشور‌های علاقه‌مند به توسعه روابط تجاری با ایران باید خطر تحریم‌های اقتصادی را نیز در نظر بگیرند.

 

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • آقای رئیسی! فقط ٥٠٠ میلیون دلار؟!
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • پیشنهادات ایران برای ارتقای امنیت اطلاعات
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختارهای جدید
  • احمدیان: مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی به کشورهایی که با رژیم صهیونیستی همکاری سایبری دارند
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان