Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@03:37:35 GMT

سالانه هزار نفر به اردوهای جهادی اعزام می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۵۳۶۲

سالانه هزار نفر به اردوهای جهادی اعزام می‌شوند

سرهنگ پاسدار احمد رحمانی، مسئول بسیج سازندگی کاشمر در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، گفت: سازمان بسیج سازندگی در سال 79 با دستور رهبر معظم انقلاب با دو هدف عمده تشکیل گردید.
وی عنوان کرد: پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و استفاده از شور و نشاط جوانان در موضوعات عمرانی، محرومیت‌زدایی و سازندگی کشور از جمله این اهداف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: هرچند این اقدامات بسیج سازندگی در ابتدای پیروزی انقلاب انجام می‌شد اما با توجه به محرومیت‌های بسیاری که در ابتدای پیروزی انقلاب وجود داشت و حرکت‌ها به صورت خودجوش و یا در قالب جهاد سازندگی بود، اما در ادامه این فعالیت‌ها در بسیج سازندگی ادامه یافت.
مسئول بسیج سازندگی کاشمر عنوان کرد: مهمترین اقدامات بسیج سازندگی در سه عرصه اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه در بخش اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی تاکنون فعالیت‌های بسیاری انجام شده است، گفت: با توجه به آسیب‌شناسی و مطالعاتی که در بخش‌های محروم انجام شد حلقه مفقوده‌ای در موضوع اقتصاد مقاومتی پیگیری شد و آن آموزش و توانمند سازی مردم است.
رحمانی بیان کرد: در آموزش و توانمندسازی با تفاهم نامه‌ای که همه ساله با فنی و حرفه‌ای و کمیته امداد امام خمینی(ره) منعقد می‌شود آموزش‌ها به صورت رایگان و یا با تخفیف برای عموم مردم و متقاضیان تسهیلات انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سالیانه 100 نفر از این آموزش‌ها بهره‌مند می‌شوند و پس از دریافت گواهینامه آماده جذب بازارها و راه‌اندازی کارگاه‌های اقتصادی می‌شوند، بیان کرد: در مرحله بعدی راه‌اندازی کارگاه‌های اقتصادی زودبازده و کوچک را در دستور کار قرار گرفته است.
مسئول بسیج سازندگی کاشمر با اعلام اینکه افرادی که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا می‌گیرند و متقاضی فعالیت در عرصه‌های اقتصادی و اشتغالزایی هستند با تسهیلات و مشاوره‌ای که انجام می‌شود پشتیبانی می‌کنیم، افزود: از سال 90 به بعد هرساله حدود 50 تا 70 طرح اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی را پشتیبانی می‌کنیم.
وی با بیان اینکه این طرح‌ها تا سه سال تحت پوشش بسیج سازندگی هستند، عنوان کرد: به طور مداوم توسط کارشناسان از این طرح ها بازدید می‌شود و در راستای رفع مشکلات اقدامات لازم صورت می‌گیرد.
رحمانی با اشاره به اینکه اگر هر طرح هر سال حدود سه نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کند در هر سال حدود 200 نفر اشتغالزایی در کارگاه‌های زودبازده و کوچک را در شهرستان خواهیم داشت، گفت: در مرحله بعدی که کارگاه‌های اقتصادی راه‌اندازی شد ارزیابی و پایش و آسیب شناسی می‌شوند.
وی برگزاری نمایشگاه‌های اقتصادی مقاومتی به منظور عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی، معرفی الگوهای برتر در شهرستان و... را از دیگر اهداف دانست و افزود: به منظور استفاده از فعالیت‌های علمی راه‌اندازی کانون‎های بسیج مهندسین کشاورزی و عمران، صنعت و معدن را در دستور کار قرار داریم.
مسئول بسیج سازندگی کاشمر با بیان اینکه تاکنون در کانون بسیج مهندسین حدود 300 مهندس کشاورزی ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: طرح ملی بسیج همگام با کشاورز راه‌اندازی شده که براساس آن تمامی روستاهای بخش کوهسرخ و کاشمر شبکه بندی شده‌اند.
وی همچنین از راه‌اندازی کارگروه اقتصادی شهرستان خبر داد و گفت: از توان افرادی که ایده داشته باشند استفاده شده و از آنهایی که قابلیت اجرایی داشته باشد حمایت می‌گردد.
رحمانی در ادامه به طرح‌های در دست اقدام در خصوص محرومیت‌زدایی اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی در خصوص طرح‌های محرومیت‌زدایی اقدامات بسیار شایانی را تاکنون داشته است.
وی اظهار کرد: اولین قدمی که در این خصوص برداشته شده برگزاری اردوهای جهادی است که سالیانه حدود هزار نفر روز اردو از شهرستان به مناطق محروم اعزام می‌شوند و در عرصه‌های مختلف خدمت رسانی می کنند.
مسئول بسیج سازندگی کاشمر بیان کرد: بهسازی مدارس، ساخت حسینیه‌ها، ساخت مساجد، غسالخانه‌ها، بازسازی و بهسازی و رنگ آمیزی مزار شهدا از جمله اقداماتی است که توسط اردوهای جهادی انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اردوها به صورت یک، سه، هفت و ده روزه انجام می‌شود، عنوان کرد: اکنون 20 گروه شناسنامه‌دار در شهرستان داریم که دارای ساختار هستند.
رحمانی با بیان اینکه هر ساله منطقه کوهسرخ به عنوان هدف انتخاب شده و افراد به این منطقه اعزام شده و طی سه تا پنج سال در مناطق محروم خدمات ارائه می‌دهند، افزود: ساخت خانه‌های محرومین و محسنین با همکاری کمیته امداد و بهزیستی انجام و تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.
وی در ادامه با اعلام اینکه به ازاء هر حوزه مقاومت بسیج یک سالن فرهنگی ورزشی احداث شده که اکنون شش سالن صالحین در حال بهره‌برداری و یک سالن ورزشی 9 دی و سالن ورزشی امام خامنه‌ای و... در شهرستان فعال است.
مسئول بسیج سازندگی کاشمر با بیان اینکه ساخت و تکمیل پایگاه‌های بسیج در دستور کار قرار گرفته که حدود 30 پایگاه مقاومت بسیج را در کلیه روستاها احداث و اکنون خدمات ارائه می‌دهند، از اعزام تیم‌های پزشکی و بهداشت و درمان را به مناطق محروم به مناسبت‌های مختلف خبر داد و گفت: هر ساله حدود 10 تیم به مناطق محروم اعزام و خدمات بهداشتی، امدادی و درمانی ارائه می‌دهند.
وی با اشاره به ساخت درمانگاه‌ها و مراکز درمانی در سطح شهرستان افزود: به عنوان سپاه پاسداران خود را خدمتگزار مردم می‌دانیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی بسیج سازندگی سپاه رحمانی اقتصاد مقاومتی کاشمر انقلاب قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۵۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای مردمی کردن اقتصاد در خراسان جنوبی

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: برای مردمی کردن اقتصاد تلاش‌های بسیاری در استان در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، مهدی هنری امروز پنج شنبه سیزدهم اردیبهشت در نشست خبری که در کارگاه اشتغالزایی بسیج سازندگی در روستای حاجی آباد بیرجند برگزار شد، با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب سال جاری را به نام جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری کرده اند، اظهار کرد: بسیج سازندگی در این راستا برای مردمی کردن اقتصاد در استان قدم‌های مناسبی برداشته که یکی از بهترین آنها ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم پایه در روستاها با مشارکت خود مردم است.

وی با بیان این که تاکنون ۵۳۰ صندوق قرض‌الحسنه و ۲۸ تعاونی اشتغالزایی در روستاهای خراسان جنوبی ایجاد شده، افزود: در مجموع ۴۰ هزار نفر عضو این صندوق‌ها هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی تصریح کرد: ۴۱ میلیارد تومان سرمایه این صندوق‌ها است و تا امروز ۷ هزار و ۱۰۰ اشتغال توسط این صندوق‌ها در روستاهای خراسان جنوبی ایجاد شده است.

وی با بیان این مطلب که دو هزار و ۷۶۰ اشتغال مستقیم در قالب یک هزار و ۹۰ کارگاه خرد بسیج سازندگی در این خصوص ایجاد شده گفت: ۱۶۷ نمایشگاه اقتصاد به توان مردم در سال گذشته در خراسان جنوبی برگزار شده و رویداد مردمی طلایه داران اقتصاد مردمی امسال با هدف شناسایی ظرفیت‌های موجود در اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود.

هنری گفت: طرح جامعه اقتصاد به توان مردم تدوین شده و ایجاد نمایشگاه‌های دائمی را در شهرستان‌هایی که در مسیر عبور مسافر هستند با هماهنگی شهرداری‌ها پیگیری کرده ایم.

وی تصریح کرد: در سامانه اطلس جهادی استان ۲ هزار و ۴۲ گروه جهادی ثبت شده است که پالایش یک هزار و ۱۰۰ گروه آن تاکنون انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی از صدور ۹۴۶ مجوز فعالیت برای گروه‌های جهادی خبرداد و افزود: ۴۲۴ گروه جهادی خراسان جنوبی هم موفق به دریافت شماره حساب حقوقی برای جذب کمک‌های مردمی و خیرین در این خصوص شده‌اند.

وی ادامه داد: ۲۶ هزار و ۸۰۰ جهادگر در قالب ۲ هزار و ۷۳۲ اردوی جهادی در مناطق محروم استان فعالیت داشته‌اند که ارزش خدمات انجام شده توسط آنها حدود ۲۹۰ میلیارد ریال است.

هنری با اشاره به برگزاری نخستین اجلاسیه ملی شهدای جهادگر در ۱۳ شهریورماه که به نام روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی در تقویم ثبت شده است، گفت: در مراسم سال جاری نیز ۶۰ خانواده شهدای جهادگر حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به سیل سیستان و بلوچستان ادامه داد: علاوه بر اعزام گروه‌های جهادی استان در این خصوص، ۷ هزار میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی هم توسط جهادگران استان جمع آوری و به سیستان و بلوچستان ارسال شد و در سیل زیرکوه هم گروه‌های جهادی جز اولین گروه‌های امدادگری بودند که به یاری سیل زدگان شتافتند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در یک سال گذشته ۴۱۶ پروژه عمرانی با ۲۸۰ میلیارد تومان در قالب تفاهم نامه با دستگاه‌های اجرایی مختلف اجرا کردیم که از این تعداد ۳۲۳ پروژه با اعتبار ۱۹۶ میلیارد تومان تمام شده است.

وی درباره برنامه‌های بسیج سازندگی گفت: در اردیبهشت ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

هنری ادامه داد: ۴۰۶ کارگاه خرد روستایی در حوزه اشتغالزایی با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان و با اشتغال مستقیم ۵۰۵ نفر در این هفته افتتاح می‌شود.

کد خبر 750150

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۴۵ میلیارد وام اشتغالزایی توسط بسیج سازندگی
  • تلاش برای مردمی کردن اقتصاد در خراسان جنوبی
  • ساماندهی ۵۲۰۰ گروه جهادی در فارس
  • بسیج سازندگی پای کار مسکن محرومین
  • گام های بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای مردمی کردن اقتصاد
  • بسیج سازندگی پارسال ۴ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد کرد
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • ارائه خدمت ۱۹۵ گروه جهادی در استان چهارمحال و بختیاری
  • تأمین آب ۱۲۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون