Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@04:42:43 GMT

علم مظهر عزت و قدرت کشور در گام دوم انقلاب

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۵۵۸۲

علم مظهر عزت و قدرت کشور در گام دوم انقلاب

انقلاب اسلامی که انقلابی فرهنگی همراه با ترسیم مسیر صعود به کمالات بشری تعریف شده است برای نجات جوامع بشری از فرهنگ منحط غربی که با احاطه دانش بر آنان بدست آمده است، نیازمند رسیدن به قله ها و مرجع شدن در تمام شئون علوم خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس ؛ بیانیه گام دوم انقلاب در شروع چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی توسط مقام معظم رهبری صادر شد که روزبه خدادادی فعال رسانه ای استان بوشهر در مطلب ارسالی به سپاس نوشت: اهمیت گذر از چهل سالگی انقلاب به حدی است که امسال را به یکی از پر تحرک ترین سال های فعالیت دشمنان جمهوری اسلامی بدل کرد و از تمام ظرفیت های موجود خود در راستای سقوط نظام مردمی جمهوری اسلامی بهره بردند تا جایی که پیوند جدید منافقین و سلطنت طلبان و اعراب متحجر منطقه را رقم زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از نظر کارشناسان، چهل سالگی سن کمال و پختگی دوران تجربه اندوزی و امتحان روش های مختلف دست یابی به نتایج رضایتمندانه است. دورانی که به گواه آمار مراکز معتبر جهانی با سرعت غیر قابل تصور دشمنان برای جمهوری اسلامی همراه بود و اکنون برای ادامه مسیر با توجه به کسب تجارب ارزشمند و موفق، با سرعت بیشتری و با مشکلات و موانع کمتری همراه خواهد بود.

یکی از واژه های پرکاربرد در بیانیه گام دوم، کلمه "جوان" و "امید" بود. قشری از جامعه که در این چهل سال همواره مخاطب رهبر انقلاب بوده اند و جایگاه ایشان در ایجاد بستر پیشرفت جمهوری اسلامی و مدیریت آن در اندیشه سکان دار کشتس انقلاب بر کسی پوشیده نیست. از جمله حوزه هایی که توسط جوانان مومن و متعهد با کمترین دخالت سیاسی و نفوذ رانت های مدیریتی کشور به نتایج شگرفی در دنیا دست پیدا کرده است حوزه تولید علم و فناوری بوده است.

در حوزه علم و فناوری با وجود دست و پنجه نرم کردن کشور تا ده سال پس از پیروزی انقلاب به جنگ تحمیلی و دوران سازندگی پس از آن و تحریم های گسترده ای که از اول انقلاب با آن ها درگیر بوده ایم، به گزارش آمارهای جهانی در رتبه شانزدهم تولید علم و فناوری و با سرعتی معادل یازده برابری متوسط جهانی، در رتبه نخست سرعت رشد تولید علم دنیا هستیم. در بسیاری از حوزه ها جزو کشورهای نخست و در برخی اولین هستیم که به کابوسی برای مخالفان پیشرفت انقلاب اسلامی تبدیل شده است.

به جرات می توان گفت که در هیچ یک از ادیان الهی و مکاتب آسمانی به اندازه ای که در دین مبین اسلام بر اهمیت علم و علم اندوزی و هم چنین احترام و تکریم دانشجویان و دانشمندان تاکید گردیده، سفارش نشده است. در بیان ائمه از علم به مظهر عزت و قدرت و برتری در مقابل ابزارهای نظامی و مکر سیاست مداران بر دیگر جوامع بشری تعبیر شده است.

پیشرفت علمی غرب در چند سده اخیر همراه با تسلط بر کشورهای دیگر و غارت منابع همراه بوده است که با تجارت فرهنگ بر افکار بشر، مدیریت کرده اند. انقلاب اسلامی که انقلابی فرهنگی همراه با ترسیم مسیر صعود به کمالات بشری تعریف شده است برای نجات جوامع بشری از فرهنگ منحط غربی که با احاطه دانش بر آنان بدست آمده است، نیازمند رسیدن به قله ها و مرجع شدن در تمام شئون علوم خواهد داشت که جز به دست جوانان مومن انقلابی در تعابیر رهبر انقلاب بدست نخواهد آمد.

روند سرعت تولید علم در کشور در برخی دولت ها با سیاسی بازی مدیران سیاسی این حوزه با نوساناتی روبرو بوده است اما بدست آوردن چنین جایگاهی، کشورهای استکباری را ناچار به وضع تحریم و ایجاد محدودیت برای متوقف کردن این روند رو به رشد کرده است که هرچند دچار خلل هایی هم شده اما در مقابل اراده دینی جوانان این کشور نتوانسته است سد ایجاد کند و برای رسیدن به مقصود مطلوب در این حوزه نیاز به نگاه مدیریتی تمدن محور داریم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۵۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند

امام جمعه کاشان ضمن اشاره به اهمیت برگزاری یادواره شهدا، گفت: شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، حجت‌الاسلام سید سعید حسینی، شامگاه شنبه در مراسم یادواره شهدای بخش مهاباد اردستان، اظهار داشت: خداوند متعال در آیه 102 از سوره نساء می‌فرماید که «کفار دوست دارند شما غافل باشید از سلاح و کالاهایتان تا به شما یورش ببرند و شبیخون بزنند» و منظور از اسلحه دو موضوع است یکی اسلحه معنوی است که دشمن می‌خواهد آن از بین برود و رهبر انقلاب اسلامی هم به آن اشاره کرد که آمریکایی‌ها و غربی‌ها می‌خواهند با تهاجم فرهنگی ایران را آندلسی کنند، لذا باید هر دو سلاح را محکم داشته باشیم.

وی افزود: زمانی یکی از مسئولان عالی‌رتبه وقت کشور گفت الان وقت موشک نیست و وقت علم و دانش است و دشمن دقیقا همین را می‌خواهد که مومنان و مسلمانان از اسلحه معنوی و مادی خودشان غافل شوند و ناگهان حمله کنند، اما رهبر انقلاب اسلامی این خلف شایسته حضرت امام به همه مسائل واقف بوده و هوشیارند.

نمانیده ولی‌فقیه در کاشان با بیان اینکه مردم عزیز بیانیه گام دوم انقلاب را جدی بگیرید گفت: رهبر انقلاب اسلامی در این بیانیه دارند بستر را برای ظهور آماده می‌کنند و یکی از نکات مهم این بیانیه این است که باید تمدن‌سازی صورت بگیرد.

امام جمعه کاشان بیان کرد: همه فرهنگیان، حوزویان و اساتید باید شاخصه‌های تمدن را از قرآن استخراج کنیم و آن را به اندازه‌ای که می‌توانیم در جامعه و محیط پیرامونی و سپس خارج از کشور گسترش دهیم و 10 شاخصه تمدن اسلامی معنویت است و جنگ هشت سال دفاع مقدس دانشگاه معنویت بود و در قبور شهدا امروز مشاهده کردم شهید 16 ساله وجود داشت و بسیاری از شهدا دانش‌آموز بودند، اما از جبهه که بر می‌گشتند عارف بودند و راه 100 ساله یک عارف را یک شبه طی کردند و این راه معنویت را حضرت امام به همه آموخت.

حسینی تاکید کرد: غربی‌ها با لجن‌زار رذائل اخلاقی خود در زمان پهلوی به جان کشور افتادند، اما حضرت امام دل‌های جوانان را به سوی معنویت منقلب کرد و ثمره هشت سال دفاع مقدس صدور انقلاب اسلامی به خارج از کشور بود و خداباوری و معنویت را به کشورهای دیگر تزریق کردند و جوانان ما زیر بمب‌باران‌های تبلیغاتی دشمن هستند، اما می‌بینیم جوانان با چه شور و حالی در مراسمات شرکت می‌کنند که نمونه آن اعتکاف و شرکت در یادواره شهدا است.

نمانیده ولی فقیه در کاشان، تصریح کرد: برادران و خواهران تا می‌توانند روی شاخصه معنویت کار کنند که یکی از آن‌ها همین یادواره شهدا است و بدانید به دعوت شهدا برای تقویت معنویت شرکت کردید و همین راه برای صدور معنویت در گام دوم انقلاب مهم است و همه این جهادها و مراسم‌ها ارزش است.

امام جمعه کاشان با اشاره به شهید والامقام فخری‌زاده، افزود: شهدا فدا شدند تا جمهوری اسلامی بماند، اما بعضی از آن‌ها که وظیفه تمدن‌سازی داشتند دشمن انتخاب کرد و شهید کرد تا جلوی معنویت را بگیرد و همین شهید را دشمن 10 سال دنبالش بود تا بتواند به شهادت برساند و همین حمله ایران به اسرائیل زحمات شهدایی همچون تهرانی‌مقدم و فخری‌زاده‌ها بود و کفار دوست دارند تا ما غافل شویم و به ما هجوم بیاورند پس در هر دو جبهه سلاح معنوی و سلاح نظامی باید تلاش کنیم.

وی بیان کرد: اسرائیلی‌ها وقتی از زبان رهبر انقلاب اسلامی شنیدند که ایران می‌خواهد موشک بزند اعلام کردند که محکم نزنید و حقیقتا آنچه اتفاق افتاد با توسلات بود و 103 هواپیما در آسمان بود تا موشک‌ها را بزنند و 700 پرنده شناسایی در منطقه داشتند و همه ناتو آماده شده بودند تا موشک‌ها را رصد کنند، اما کاری از پیش نبردند و موشک‌های ما به هدف نشست و آمریکا بیش از سه میلیارد و 500 میلیون دلار هزینه پدافند داد و گنبد آهنین کاری نتوانست انجام دهد.

انتهای پیام/802/

دیگر خبرها

  • ظرفیت استقبال از گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا بی نهایت است
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در حوزه انتخابیه قائم‌شهر معرفی شد
  • رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت این رفتارهای وحشیانه را داشت؟
  • رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت و جرات این رفتارهای وحشیانه را داشت؟ /حج امسال، حج برائت است
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • شهدا اصلی‌ترین قدرت فرهنگی ما هستند
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد