Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- برگزاري کنفرانس ضدايراني ورشو به رغم تلاش واشنگتن و تل آويو به نتيجه مطلوب آنها منجر نشد. نشانه هاي شکست همنشيني دشمنان ايران، از ديد کاربران فضاي مجازي دور نماند. موضوع تصميم گيري مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره لوايح FATF نيز امروز در توييتر برجسته بود.

به گزارش گروه تحليل، تفسير و پژوهش هاي خبري ايرنا، نشست ضدايراني ورشو به ابتکار آمريکا و تدارک لهستان، در روزهاي پاياني هفته گذشته در پايتخت اين کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نشستي که قرار بود مسير شکل گيري ائتلافي ضدايراني را هموار کرده و تهران را به عنوان کانون ايجاد بي ثباتي در خاورميانه معرفي کند، در حالي پايان يافت که به ادعاي وزير امور خارجه آمريکا «هيچ کدام از کشورهاي حاضر از ايران دفاع نکردند.»
با وجود اين ادعا، هدف وزارت امور خارجه آمريکا از همراه کردن اروپا با خود عليه برجام طي اين کنفرانس حاصل نشد، بلکه لهستان هم به عنوان برگزار کننده نشست، برجام و نيز فرايند حمايت از مبادلات تجاري با ايران را مورد حمايت قرار داد.
کنفرانس دو روزه ورشو پر بود از نکته و حاشيه هاي جالبي که مورد توجه کاربران شبکه اجتماعي توييتر قرار گرفت. کاربران فضاي مجازي همچنين مساله بررسي لايحه پالرمو در مجمع تشخيص مصلحت نظام را با رويکردهاي مختلف محور اظهارنظرهاي خود قرار دادند.
اين گزارش به بررسي اين محورها در شبکه اجتماعي توييتر طي دو روز گذشته پرداخته است.
** علايم ناکامي آمريکا و رژيم صهيونيستي در کنفرانس ورشو
کاربران با هشتگ هايي چون «#کنفرانس_ورشو»، «#سيرک_ورشو»، «#ورشو»، «#لهستان» و ... به اين رخداد واکنش نشان دادند.
بسياري از کاربران به نشانه هاي شکست اهداف واشنگتن از برگزاري نشست ورشو پرداختند. کاربري نشانه هاي شکست ورشو را برشمرد و نوشت: «نشانه‌هاي شکست سيرک‌ ورشو طي‌24ساعت: نتانياهو لهستاني‌ها را همدست نازي‌ها در هولوکاست خواند. وزير لهستان در واکنش خواستار لغو اجلاس V4 شد. وزارت خارجه دولت هادي(يمن) به قرار گرفتن کنار نتانياهو اعتراض کرد. سفير اسرائيل به وزارت خارجه لهستان احضارشد.»
برخي ديگر حمايت لهستان از INSTEX را برجسته کرده و آن را در مسيري خلاف خواست آمريکا دانستند. کاربري نوشت: «پومپئو از `تشکيل ائتلاف گسترده عليه ايران` در کنفرانس ورشو به `ولي هيچ‌کس در کنفرانس از ايران دفاع نکرد` رسيد! اما حتي در اين مورد هم دروغ مي‌گويد. حتي ميزبان لهستاني او در کنار او ايستاد و به صراحت از برجام و کانال ويژه مالي اروپا براي دور زدن تحريم‌ها دفاع کرد.»
بسياري برگزاري کنفرانس مونيخ پس از ورشو و حضور وزير خارجه کشورمان در آن را نشانه شکست ورشو دانستند. «حميد بعيدي نژاد» سفير ايران در انگليس در توييت خود آورد: «نشست ورشو شکست خورد و به تاريخ پيوست.ا مروز کنفرانس مونيخ که نشست مهمي در حوزه ي مباحث امنيت بين المللي است شروع مي شود. اما تفاوت مهم آن با نشست ورشو حضور هيات ايران و حضور قهرمان ملي ديپلماسي کشورمان دکتر ظريف در آن ميباشد که تمامي نگاه ها را به سمت او برمي گرداند.»
بعيدي نژاد در توييتي ديگر نوشت: «خانم موگريني که حاضر نشد در نشست ورشو شرکت کند و لذا مايک پمپئو را ملاقات نکرد، حالا به عنوان رئيس دستگاه سياست خارجي اروپا، پمپئو را مجبور کرد که در اوج اختلافات آمريکا و اروپا يک روز بعد از نشست ورشو براي ملاقات با وي به بروکسل برود.»
تصويب نشدن سندي در ورشو و حضور نيافتن وزيران امور خارجه کشورهاي مهم اروپا از ديگر نکته هايي بود که مورد توجه کاربران قرار گرفت. در توييتي آمده است: « نشست ورشو بدون تصويب سندي به پايان رسيد. اختلاف آمريکا واروپا پيرامون ايران بسيار واضح بود.موگريني و وزيران خارجه مهم اروپا شرکت نکردند. حتي وزير خارجه انگليس فقط به افتتاحيه آمد و زود برگشت.»
بسياري بي فايده بودن اقداماتي چون برگزاري نشست ورشو در پيشبرد اهداف شوم رژيم صهيونيستي و آمريکا را يادآوري کردند. «حسام الدين آشنا» مشاور رييس جمهوري در توييتي نوشت: «بزرگتر از ترامپ ها،بولتون‌ها، پومپئوها،برايان هوک‌ها، نتانياهوها و جبيرها آمده‌اند و رفته‌اند و آرزوي نابودي جمهوري اسلامي را با خود به گور برده اند يا دوران بازنشستگي خود را در حسرت آن سپري مي کنند. قبل از ورشو هم اجلاس هاي فراواني به بهانه ايران هراسي تشکيل شده‌است.»
اظهارات نتانياهو در پايان سفرش به لهستان در مورد «همدستي لهستاني ها با نازي ها» و احضار سفير رژيم صهيونيستي از سوي دولت لهستان هم مورد توجه کاربران قرار گرفت و به عنوان نتيجه معکوس کنفرانس ورشو براي تل آويو تعبير شد. در توييتي آمده است: «دولت لهستان در اعتراض به اظهارات نتانياهو، سفير اسرائيل در ورشو را احضار کرد. چقدر تحولات عجيب است. مي خواستند ايران را تهديد کنند، سيلي محکمي بر صورتشان نواخته شد.»
بسياري سناريوهاي پيش روي آمريکا از تداوم شکست در برابر ايران را تصوير کردند. «آذر منصوري» فعال سياسي در توييتي نوشت : «کنفرانس ورشو جز شکست براي امريکا‌ هيچ نداشت. با توجه به اعتراف پمپئو مبني بر اهداف تحريم ايران، کاخ سفيد در برابر ديپلماسي موفق ايران دو راه بيشتر پيش رو ندارد؛ 1.ادامه تحريم و چالش با اروپا و در نهايت حمله نظامي خود يا متحدانش به ايران.2.بازگشت به برجام و پذيرش الزامات آن.»
برخي ديگر از اهدافي فراتر از مقابله با ايران براي کنفرانس ورشو سخن گفتند که به شکست انجاميده است. «پروانه مافي» نماينده مجلس در صفحه خود نوشت: «برادرکشي اگرچه در ميان ارتجاع عرب منطقه سابقه‌اي به قدمت تاريخ دارد اما سيرک ورشو نه فقط زمينه‌چيني براي فشار بيشتر بر ايران که مقدمه چيني و صحنه‌سازي معامله قرن ترامپ براي نابودي آرمان فلسطين هم بود. »
برخي کاربران ميان کنفرانس ورشو و حادثه تروريستي زاهدان پيوند برقرار کردند. کاربري نوشت: «عمليات تروريستي خاش، عمليات رواني باتها و اکانتهاي فيک ويراني‌طلبان و سيرک شکست خورده ورشو همه از يک مرکز هدايت مي شوند. هدفشان خالي کردن دل مردم،کنار کشيدن ما و تصويرسازي جعلي از افکارعمومي است. »
«مصطفي تاجزاده» فعال سياسي اصلاح طلب هم چنين نگاشت: «نمي‌دانم تقارن عمليات تروريستي زاهدان و نشست ورشو اتفاقي بود يا برنامه‌ريزي شده، اما مي‌دانم هر که از صلح و دموکراسي و نفي جنگ و تروريسم دم زند و جنايت مزبور را بي قيد و شرط محکوم نکند، فريبکاري است که به اسم صلح به تحقق منويات جنگ‌طلبانه نتانياهو کمک مي‌کند.»
**نوبت بررسي لوايح FATF در مجمع
امروز بررسي لايحه پالرمو و CFT يک بار ديگر در دستور کار مجمع تشخيص مصلحت نظام قرار گرفت و مانند نوبت هاي پيشين، کاربران توييتر به بررسي ابعاد و پيامدهاي تصويب يا عدم تصويب آن در مجمع پرداختند.
کاربران با هشتگ هايي چون «#مجمع_تشخيص_مصلحت»، «#پالرمو»، «#FATF»، «#CFT» در خصوص اين موضوع توييت کردند. مخالفان تصويب اين لوايح هم مخالفت خود را زير هشتگ هايي چون «#شفافيت_آراء_مجمع »، «#گام_دوم_انقلاب»، «#پالرمو_عليه_معيشت» و «#خطاي_نابخشودني» بازتاب دادند.
برخي کاربران به مسووليت هاي مجمع تشخيص مصلحت در تصميم گيري در خصوص اين لويح و پيامدهاي احتمالي آن اشاره کردند. آذر منصوري فعال سياسي اصلاح طلب در توييتر خود اين سوال را مطرح کرد که « آيا مخالفين #FATF ولوايح چهارگانه آن مسئوليت و تبعات عدم پذيرش آن را به عهده مي‌گيرند؟» و در پاسخ نوشت: «دولت موازي تاکنون مسئوليت کداميک از رفتارهايش را پذيرفته که اين يکي را بپذيرد؟اما مجمع تشخيص مصلحت، دولت موازي نيست و براي هر تصميمي که مي‌گيرد قاعدتا بايد پاسخگوي تبعات آن نيز باشد.»
برخي به پيامدهاي منفي نپيوستن ايران به پالرمو (به ويژه در حوزه اقتصادي) اشاره کرده اند و تداوم اين وضعيت را شايسته ايران ندانستند. «پدرام سلطاني» نايب رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي ايران با انتشار تصويري از نام کشورهاي نپيوسته به پالرمو به انتقاد از «چالشي کردن» اين موضوع پرداخت و آورد: «نگاهي به کشورهايي که پالرمو را تصويب نکرده اند بياندازيد! چطور عده اي به خود اجازه مي دهند که جايگاه ايران را در جامعه جهاني چنين خوار و خفيف سازند؟ ١٨٩ کشوري که به پالرمو پيوسته اند به فکر منافع ملي خود نبوده اند؟ چرا هر همکاري بين المللي را به چالشي براي ايران بدل مي کنيد؟»
برخي مخالفت عده اي معدود با تصويب پالرمو را داراي تاثير منفي براي کشور دانسته اند .«احسان بداغي» خبرنگار روزنامه «ايران» در توييتي آورد: «در آستانه بررسي لايحه پالرمو در مجمع و شروع اجلاس FATF در پاريس، فشار مخالفان با تحصن در جاهاي مختلف افزايش يافته. بزرگترين اين تحصن ها در مسجد امام بازار تهران است. اين چند عکس از همين تحصن به روشني نشان مي دهد چه جمعيت محدودي سرنوشت کشور را به بازي گرفته اند.»
«عباس عبدي» فعال سياسي اصلاح طلب هم در توييتي به فشارهاي فراقانوني بر مجمع اشاره کرد و نوشت: «مجمع تشخيص مصلحت را بطور موقت بايد مجمع تحمل پيامک که محتواي تهديد در مورد تصويب لوايح FATF است دانست. بايد منتظر بود و ديد چقدر قدرت تحمل دارند؟!»
برخي اما موافق رد اين لايحه هستند و تصويب آن را مخالف قانون اساسي مي دانند. گروهي هم زيان و آسيب‌هاي کنوانسيون پالرمو و CFT براي کشور را «قطعي» و فوايد آن را «احتمالي و نامعلوم » دانسته و پيوستن به اين لوايح را «مخالف عقل سليم» خوانده اند. برخي نيز بدون ارايه هيچ سند و مدرکي مدعي شده اند رهبري مخالف تصويب پالرمو است.
پژوهشم**9275**9279
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۵۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی، نشست اعضاء هیات رییسه فدراسیون دو و میدانی امروز(پنج‌شنبه)با حضور حسین مطیعی سرپرست این فدراسیون برگزار و در طی آن اعضاء حاضر چند مصوبه نیز در راستای پیشبرد اهداف ورزش اول المپیک در کشورمان داشتند.

بر همین اساس،مهم ترین مصوبه نشست امروز صدور مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون دو و میدانی بود که مورد توافق میان اعضاء قرار گرفت.

همچنین ،اعزام ورزشکاران به رقابت‌های بین المللی در راستای کسب سهمیه المپیک و پیگیری امور جاری فدراسیون نیز از دیگر مصوبات نشست اعضاء هیات رییسه بود.

لازم به ذکر است، در این نشست همچنین برگزاری چهارمین دوره رقابت‌های بین المللی دو و میدانی جام امام رضا(ع)به میزبانی شهر مشهد مقدس نیز مورد تاکید اعضاء قرار گرفت که در پی آن مقرر شد،پس از بررسی‌های صورت پذیرفته از سوی فدراسیون و با هماهنگی‌های لازم با فدراسیون جهانی دو و میدانی زمان دقیق برگزاری این مسابقات مشخص و اعلام شود.

کد خبر 6088723

دیگر خبرها

  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران، برترین تیم سال ۱۴۰۲ از نگاه کارشناسان و داوران
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • نسل Z از نگاه اکونومیست/ چرا نباید نگران این جوانان بود؟
  • جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی