Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-09@02:13:55 GMT

27 کارگزاری تامین اجتماعی در خارج از کشور فعال هستند

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۶۰۴۸

رکنا: در سفر مدیرکل اتباع تامین اجتماعی به گیلان، نشست مشترکی با حضور مدیرکل، معاون بیمه‌ای و جمعی ازروسای شعب و کارشناسان حوزه نامنویسی این استان برگزار شد.

به گزارش رکنا، احمد رضا خزاعی مدیر کل اتباع سازمان تامین اجتماعی ، اداره کل اتباع را نهادی سه ساله و تازه تاسیس که در شهریور ماه سال ٩٤ تولد یافته معرفی کرد و سه رویکرد پوشش بیمه‌ای اتباع خارجی، پوشش بیمه‌ای ایرانیان خارج از کشور و اجرای توافق نامه‌های دو یا چند جانبه با سایر کشور‌ها را ماموریت اصلی این مجموعه برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خزاعی توجه به حقوق بشر را سرلوحه فعالیت اداره کل اتباع قلمداد کرد و اظهار داشت: تعاملات برون سازمانی راهبرد اصلی ما در تحقق اهداف است.

مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه وزارت کشور متولی اقامت اتباع خارجی است، اذعان داشت: در برنامه کاری این حوزه از سامانه‌های وزارت کشور و امورخارجه بهره می‌بریم.

خزاعی با استناد به ماده ٥ قانون تامین اجتماعی که مقررمی دارد اتباع خارجی که درداخل کشور اشتغال دارند باید بیمه شوند، این مهم را مرتبط با مواد ١٢٣ تا ١٢٩ قانون کار دانست وافزود: براساس مفاد مقاوله نامه ١٩سازمان جهانی کار نیز حتی افرادی که در کشور خود از پوشش بیمه‌ای برخوردار هستند باید برای حوادث بیمه شوند.

وی همچنین به وجود یک میلیون و یکصد و پنجاه هزار تبعه خارجی رسمی در کشور اشاره و اظهار داشت: ٣٤٣ هزار نفر ازاین افراد دارای گذرنامه بوده و حدود ٨٠٠ هزار نفر در طرح آمایش بصورت پناهنده در ایران به سر می‌برند.

مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ٩٠ درصد مخاطبین ما را افغان‌ها تشکیل می‌دهند اذعان کرد: این گروه در ١٤ استان کشور مجاز به فعالیت و کار هستند.

خزاعی افزود: وزارت کشوردر سال‌های قبل دارای ١٧٧ دفترکفالت بود، ولی با بسته شدن این مراکز، تعداد صدور کارت‌های پروانه کار نیز کاهش یافته است بگونه‌ای که هم اکنون ٦١ هزار و ۶۶ تبعه خارجی دارای مجوز کار در کشور وجود دارد که از این بین ٧٦ درصد آن‌ها یعنی ٤٦ هزار و ۸۰۵ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی با اشاره به جرائم پیش بینی شده برای کارفرمایان خاطی استفاده کننده از نیروی کار خارجی غیرقانونی، اظهارداشت: درتلاشیم تا تعداد بیشتری ازاتباع را تحت پوشش داشته باشیم، چون معتقدیم اکثریت دارندگان کارت اقامت به اشکال مختلف بمنظور کار وارد کشور شده اند.

مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی، عملکرد و دامنه تعهداتی تامین اجتماعی را بسیار گسترده دانست و اظهارداشت: یکی ازرویکرد‌های سال‌های اخیر توجه به جذب و پوشش بیمه‌ای اتباع بوده است بگونه‌ای که تنها در ده ماهه لغایت دی امسال از رشدی ٢٤٤ درصدی برخوردار بوده ایم.

خزاعی بزرگترین گروه بیمه پردازان اتباع خارجی را کارگران اجباری دارای کارکرد عادی براساس لیست با ۵۰.۴ درصد دانست و خاطرنشان ساخت: پس از این دسته اتباع ثبت شده ناشی از بازرسی‌های کارگاهی با ۲۰.۴ درصد و زنان خانه دار با ۱۴.۲ درصد قرارداشته و بیمه شدگان مشاغل آزاد با ۹.۳ درصد و افراد مشمول مقاوله نامه با ٤/٤ درصد وبیمه شدگان اختیاری با ١/١ درصد در انتهای این جدول قرار دارند.

مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی در این نشست با بیان اینکه امیدواریم با اصلاح رفتاراز طریق دقت در بازرسی‌ها و رعایت قانون، کارفرمایان از نیرو‌های مجاز بهره ببرند افزود: الزامات بین المللی و تکلیف دولت‌ها در قبال افراد شاغل در کشور، رعایت مقاوله نامه ١٩ است.

وی با اشاره به اینکه ١٢٢ کشور این مقاوله نامه را پذیرفته اند و اجرا می‌کنند، اذعان داشت: براساس مفاد این مقاوله نامه، حتی اگر نیروی کارخارجی در کشور خود تحت پوشش بیمه باشد می‌تواند با پرداخت ٣ درصد دستمزد واقعی خود بصورت لیست جداگانه و شخصی از پوشش‌های درمانی، غرامت دستمزد، ازکارافتادگی و مستمری بازماندگان در صورت بروز حوادث برخوردار گردد.

مدیر کل اتباع سازمان تامین اجتماعی با مثبت ارزیابی نمودن فعالیت‌های گیلان در زمینه اتباع اذعان داشت: درحال حاضر ١٦١ نفر در این استان در این گروه تحت پوشش هستند.

خزاعی همچنین تعداد مستمری بگیران خارجی تامین اجتماعی کشور را ٢٥٨٠ نفراعلام و اظهارداشت: عراقی‌ها با ١٣٩٠ نفر و افغانستانی‌ها با ٩٠٣ نفر بالاترین آمار این بخش تعهداتی را شامل می‌شوند.

وی با اشاره به ماده ٤ قانون تامین اجتماعی و لزوم پوشش‌های بیمه‌ای برای هموطنان مقیم خارج از کشور، اظهار داشت: در حال حاضر ٢٧ کارگزاری فعال درخارج از کشور داریم وتعداد بیمه شدگان ما درسالجاری ٧٣ درصد افزایش داشته است و هم اکنون ٣٢ هزار ایرانی بیمه شده در این گروه داریم.

مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ٨٤هزار و ۵۱۹ مستمری بگیر تامین اجتماعی درخارج ازکشور از این تعهد استفاده می‌کنند اظهار داشت: استان‌های کردستان، گیلان و مازندران در جذب بیمه اتباع از استان‌های موفق کشور بوده اند.

ابراهیم زاده معاون اداره کل اتباع تامین اجتماعی نیز طی سخنانی پوشش بیمه‌ای اتباع خارجی را یک وظیفه اجتماعی قلمداد واظهار داشت: این مهم یک حق انسانی است که افراد طی آن با نیرو‌های ایرانی تفاوت نداشته و آثارآن ساماندهی امنیت بیشتر برای جامعه را دربرخواهد داشت.

ایشان با اشاره به ماده ٢٥ اعلامیه جهانی حقوق بشر که بیان میدارد همه آحاد جامعه سزاوار زندگی با استاندارد‌های قابل قبول برای سلامتی، رفاه و حمایت‌های اجتماعی میباشند انواع پوشش‌های بیمه‌ای برای اتباع را تشریح نمود.

ابراهیم زاده اظهار داشت: نیرو‌های دارای مجوز اشتغال از طریق بیمه‌های اجباری ومشاغل آزاد ونیرو‌های غیرشاغل دارای مجوز اقامت نیز از طریق بیمه‌های اختیاری، بیمه زنان خانه دارو طلاب و روحانیون میتوانند تحت پوشش قرار گیرند.

وی ماموریت‌های دیپلماتیک وکنسولی، کارشناسان سازمان ملل متحد وخبرنگاران خبرگزاری‌ها و مطبوعات را از استثنائات مواد ١٢٠ تا ١٢٩ قانون کار درزمینه پروانه کار و فعالیت برشمرد وبه تبیین ماده ١٨١ قانون کار وبند (ج) ماده ١١ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت بابت جرائم بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز پرداخت.

مهندس حسن زاده معاون اداره کل اتباع در حوزه ایرانیان خارج از کشور نیز طی سخنانی به تشریح مقررات این بخش درقالب اختیاری و اجباری، اهمیت اطلاع رسانی و فرصت‌های پیش رو از قبیل: سفر هموطنان در ایام نوروز به کشور پرداخت و در بخش پایانی، به تبیین عملکرد اداره کل گیلان و لزوم هدایت و سوق دادن ایرانیان خارج از کشور برای برخورداری از پوشش‌های بیمه‌ای پیش بینی شده پرداخت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: تامین اجتماعی تامین اجتماعی قانون بیمه حوادث بیمه تامین اجتماعی سفر تامین اجتماعی تامین اجتماعی قانون بیمه حوادث بیمه تامین اجتماعی سفر تامین اجتماعی معاون استان سفر خارج از کشور عکس حادثه تروریستی فیلم پلیس مرگ دستگیری پرونده سیستان و بلوچستان تبهکاران پسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۶۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه ۴۰۰ هزار تومانی تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان برای خرید کتاب

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از هدیه ویژه این سازمان به افرادی که در طول دوره برگزاری نمایشگاه کتاب، به جمع بیمه‌شدگان این سازمان در طرح بیمه دانشجویان، دختران و زنان خانه‌دار می‌پیوندند، خبر داد و گفت: این افراد مشروط به پرداخت حق بیمه خود تا پایان خرداد ۱۴۰۳؛ مشمول هدیه ویژه این سازمان در قالب بن خرید ۴۰۰ هزار تومانی کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهند شد.

به گزارش ایسنا، میرهاشم موسوی همزمان با آغاز ۳۵ اُمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزود: توسعه پوشش بیمه‌ای، از حقوق اساسی مصرح در قانون اساسی و از مأموریت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌ای کشور است که مستلزم اطلاع عموم مردم از مزایای بهره‌مندی از بیمه و به بیان دیگر تقویت فرهنگ بیمه‎‌ای در میان اقشار مختلف جامعه است. به همین منظور و به جهت تشویق قشر بزرگ و فرهیخته دانشجویان و همچنین دختران و بانوانی که محوریت اصلی خانواده را در فرهنگ ایرانی اسلامی تشکیل می‌دهند؛ در نمایشگاه سال جاری کتاب تهران، هر فرد که در ایام برگزاری نمایشگاه (۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ماه)، برای نخستین بار نسبت به عقد قرارداد در یکی از طرح‌های بیمه دانشجویان یا بیمه زنان خانه‌دار و دختران اقدام کند؛ مشروط به پرداخت حق بیمه خود تا پایان خرداد ۱۴۰۳؛ مشمول هدیه ویژه این سازمان در قالب بن خرید ۴۰۰ هزار تومانی کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد شد.

وی افزود: انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه در این طرح‌ها به سادگی و در قالب سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به‌نشانی es.tamin.ir و بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب این سازمان امکانپذیر است و شرایط و مقررات عقد قرارداد و اطلاعات مربوط به خدمات و تعهدات این بیمه نیز در این سامانه قابل دسترسی است. همچنین در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب نیز همکاران این سازمان جهت ارائه خدمات مشاوره‌ بیمه‌ای در نمایشگاه حضور داشته و پاسخگوی سوالات بازدیدکنندگان هستند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی درباره نحوه دریافت بن خرید کتاب هدیه این سازمان افزود: با تمهید انجام شده، ارائه این بن کاملاً به صورت غیرحضوری انجام می‌شود تا بلافاصله بعد از انعقاد قرارداد، مشروط به پرداخت حق بیمه تا پایان خرداد ۱۴۰۳، پیامکی به بیمه‌شده ارسال می‌شود که در این پیامک؛ کد تخفیف ۴۰۰ هزار تومانی به‌عنوان هدیه سازمان تأمین‌اجتماعی به وی اعلام می‌شود و دارنده این کد می‌تواند به‌صورت غیرحضوری با مراجعه به سامانه مجازی نمایشگاه کتاب تهران، از این هدیه بهره‌مند شود.

موسوی همچنین گفت: همچنین با توجه به این‌که سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان یک سازمان بیمه‌گر بین‌نسلی به شدت از تحولات جمعیتی متأثر است، این سازمان از حامیان جدی طرح‌های مرتبط با جوانی جمعیت و فرزندآوری است و در سال جاری در نمایشگاه کتاب تهران، این سازمان با برپایی یک غرفه اختصاصی در حوزه خانواده، برنامه‌های متنوعی در این زمینه در قالب رویدادهای مختلف با حضور بازدیدکنندگان از نمایشگاه و نیز افراد صاحب‌نظر در این زمینه، تدارک دیده است.

براساس این گزارش، طرح‌های بیمه زنان‌خانه‌دار و دختران و نیز بیمه دانشجویان در قالب طرح بیمه فراگیر ایرانیان از طرح‌های سازمان تأمین‌اجتماعی برای توسعه پوشش بیمه‌ای در کشور است و در دو سال و نیم اخیر در مجموع نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر ذیل این دو طرح، به جمع بیمه‌شدگان این سازمان افزوده شده‌اند.

دانشجویان شاغل به تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی می‌توانند در قالب طرح بیمه دانشجویان تحت پوشش تأمین‌اجتماعی قرار گیرند و در طول دوران تحصیل، برای خود سوابق بیمه‌ای ایجاد کنند. شرایط و مقررات این بیمه و ویدئوهای راهنمای نحوه عقد قرارداد و پرداخت حق بیمه در طرح بیمه دانشجویان سازمان تأمین‌اجتماعی، در نشانی students.tamin.ir  قابل مشاهده و دانلود است.

در طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران نیز همه زنان و دختران فاقد پوشش بیمه‌ای می‌توانند تحت پوشش خدمات متنوع بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گیرند و تأمین امنیت اقتصادی زنان بخصوص در دوران پیری (در قالب دریافت مستمری)، از مزایای این بیمه برای زنان اسـت. شرایط و مقررات این بیمه و ویدئوهای راهنمای نحوه عقد قرارداد و پرداخت حق بیمه در این طرح، در نشانی women.tamin.ir  قابل مشاهده و دانلود است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هدیه ۴۰۰ هزار تومانی تامین اجتماعی به این افراد
  • هدیه ۴۰۰ هزار تومانی تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان برای خرید کتاب
  • ارائه ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان تامین‌ اجتماعی
  • جریمه میلیونی برای اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز
  • جریمه به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز اعلام شد
  • جریمه بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز اعلام شد
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • بنو و پرداخت مبلغ محکومیت سنگین!
  • تسریع در جمع‌آوری و بازگشت اتباع خارجی غیرمجاز به کشور مبدأ
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد