Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا انصاری در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با اشاره به گردش مالی سالانه ۸ میلیارد دلار صنعت لوازم خانگی در کشور گفت: هم اکنون وضعیت تولید در کشور به شرایطی رسیده است که در بسیاری از موارد، نه تنها تولید لوازم خانگی در کشور صورت می‌گیرد، بلکه در مورد قطعات یدکی نیز توانمندی بالایی در تولید قطعات باکیفیت به وجود آمده است که این اتفاقی بزرگ در این حوزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی افزود: در شش ماهه ابتدای سال جاری، صنعت لوازم خانگی به دلیل افزایش قیمت تمام‌شده در بسیاری از محصولات، با رکود مواجه شده و کاهش تولید را تجربه کرده است، اگرچه از شهریورماه امسال نیز با آزادسازی قیمت لوازم خانگی، اندکی بازار رونق گرفته و تولید افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: از اواسط شهریورماه سال جاری، تولید به روال سابق بازگشته و مصرف‌کنندگان نیز از بلاتکلیفی خارج شده‌اند، به نحوی که می‌توانند کالای ایرانی را خریداری کرده و در دسترس خود داشته باشند؛ ضمن اینکه دو کارخانه بزرگ تولیدکننده برندهای کره‌ای لوازم خانگی نیز، اکنون به تولید در داخل کشور مشغول بوده و عرضه کافی را به بازار صورت می‌دهند.

به گفته انصاری، امروز چالش اصلی بازار و صنعت لوازم خانگی، رکود است و قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته؛ این در حالی است که تولیدکنندگان نیز مجبور به کاهش حاشیه سود خود شده‌اند، این در حالی است که افزایش قیمت لوازم خانگی لزوما به افزایش فروش آنها منتهی نشده و هنوز هم کارخانجاتی وجود دارند که زیر قیمت تولید می‌کنند.

وی اظهار داشت: کیفی‌سازی تولید دستور کار جدی صنعت لوازم خانگی در کشور است و فروش‌ها از خدمات پس از فروش و تضمین لازم در کیفیت برخوردار است؛ این در حالی است که بسیاری از کالاهای تولید داخلی، به دلیل کیفیت بالا، با برندهای خارجی از سوی برخی سودجویان عرضه می‌شوند تا به بهانه خارجی بودن اجناس، مبلغ بالاتری را از مردم دریافت نمایند.

همچنین محمد طحان‌پور، رئیس اتحادیه لوازم خانگی نیز در این نشست خبری گفت: کالای ایرانی در بازار با برند خارجی فروخته می‌شود که این نشان از کیفیت بالای این محصولات در داخل دارد؛ این در حالی است که برخی اجناس تولید داخلی، بعضا با ۵ میلیون تومان بالاتر از قیمت داخلی درب کارخانه و نمایندگی می‌فروشند و از این ترفند استفاده می‌کنند که کالا خارجی است.

وی افزود: افرادی که به اسم عرضه کالاهای بانه وارد میدان می‌شوند، دفتر و واحد فروششان هم حتی در تهران است و تنها یک موبایل با پیش شماره بانه دارند که کالا رد و بدل می‌کنند؛ در حالیکه کالاهای تولید ایرانی را با برندهای ناشناخته خارجی، با قیمت بالاتر به دست مصرف‌کننده می‌دهند.

طحان‌پور گفت: ۱۷۰۰ توزیع کننده لوازم خانگی در تهران مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۴۰۰واحد بدون پروانه هستند.

کد خبر 4543682 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: انجمن لوازم خانگی لوازم خانگی محمد رضا انصاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۶۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید چگینی در دومین نشست کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها در سال (۱۴۰۳) که با هدف ارایه گزارش وضع مطالبات شرکت‌های گاز استانی در سال ۱۴۰۲ و بررسی چالش‌ها و تمهیدات پیش‌بینی‌شده برای امسال برگزار شد، با اشاره به نقش مهم وصول مطالبه‌ها بر تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و تأمین رفاه عمومی با اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابر بدهکاران تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه تاکید کرد: ارایه مستمر خدمات دولت، رونق اقتصادی کشور در طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی، منوط به تأمین منابع مالی است و یکی از اجزای مطلوب مصادیق آن توجه به وصول مطالبات است.

وی عنوان کرد: مدیران‌عامل شرکت‌های گاز استانی به عنوان رییس کمیته وصول مطالبه‌ها در استان و مدیران مالی این شرکت‌ها به‌عنوان دبیر کمیته، اهتمام ویژه‌ای به تحقق وصول مطالبه‌ها داشته باشند.

الزام پرداخت مطالبات برای توسعه طرح‌های شرکت ملی گاز ایران

مسلم رحمانی مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، گفت: وصول مطالبه‌ها و بهینه‌سازی مصرف از اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران است و بی‌تردید حصول به نتیجه در این فرآیند با سختی و مشکلاتی همراه است. کمک به بخش مولد اقتصاد کشور با هدف جهش تولید، دغدغه جدی شرکت ملی گاز ایران است، اما در صورت نبود همراهی صنایع در پرداخت مطالبات، شرکت در خدمات‌رسانی با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

کد خبر 6088516

دیگر خبرها

  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی
  • گردش مالی عجیب و غریب فیلترشکن‌ فروش‌ها | پول‌های مردم کجا می‌روند؟
  • قیمت فیلترشکن گران‌تر از اینترنت! گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی است!
  • فیلترشکن گران‌تر از اینترنت؛ گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی
  • قیمت لوازم خانگی ایرانی در بازار چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک