Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@01:32:03 GMT

با خواص "زردک" آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۶۱۰۸

هانیه ناصری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به خواص بی شمار زردک، گفت: زردک؛ هویج بومی ایرانی است که رنگی زرد دارد و مصرف آن با توجه به خواص بیشماری که دارد همواره مورد تاکید است.

ناصری با اشاره تأثیر زردک بر تقویت معده، گفت: این نوع گیاه خوراکی آسان کننده عمل دفع و ملین است و همچنین مصرف آن سبب پیشگیری از ابتلاء به زخم معده و بیماری‌های گوارشی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی، زردک را منبع غنی پتاسیم عنوان کرد و افزود: مصرف زردک می‌تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند.

وی افزود: همچنین خوردن زردک سبب کاهش احتمال ابتلاء به سرطان روده می‌شود و کارتنوئیدهای موجود در آن در کنترل قند خون بسیار تأثیر گذار است.

ناصری تصریح کرد: مصرف زردک به دلیل داشتن فیبر بالا، موجب کاهش کلسترول بد خون و افزایش کلسترول خوب خون می‌شود و در پیشگیری از لخته شدن خون و بیماری‌های قلبی بسیار مؤثر است.

وی افزود: همچنین مواد مغذی موجود در زردک با سم زدایی بدن و سلول سازی سبب سلامت پوست، مو، ناخن و چشم می‌شود.

ناصری تصریح کرد: برای بهبود زخم‌ها و التهابات نیز می‌توان از زردک رنده شده و خام استفاده کرد.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی در ادامه بهترین راه استفاده از زردک را تهیه مربا از آن عنوان کرد و افزود: همچنین می‌توان از این خوراکی حلوا و ترشی تهیه کرده و از خواص آن بهره مند شد.

ناصری تصریح کرد: از مربای زردک برای تصفیه و باز کردن صدا، پاکسازی ریه، رفع سرفه و ضعف معده و نیز بهبود هضم و تقویت قوای جنسی استفاده می‌کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۶۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با خسته‌ترین انسان کره زمین آشنا شوید (فیلم)



منبع: پیج ravifactig

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دقت باور نکردنی این ربات در عمل جراحی (فیلم) شبیه سازی گرافیکی ساختمان چشم انسان (فیلم) توانایی تشخیص خیر و شر ذاتی انسان تا چه حد است؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • خواص گل سرخ + فیلم
  • نقشه شهر دار الخلافۀ ناصری تهران + عکس
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن
  • با سوپر غذای تقویت‌کننده مغز آشنا شوید
  • خواص درمانی رازیانه
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • با خسته‌ترین انسان کره زمین آشنا شوید (فیلم)
  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است