Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@18:02:19 GMT

سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده گیلان تنظیم شده است

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۶۳۸۲

سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده گیلان تنظیم شده است

معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری گفت: سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده گیلان تنظیم شده که ترسیم حرکت و توسعه در حوزه زنان و خانواده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «معصومه ابتکار» امروز(شنبه، 27بهمن) در جلسه شورای اداری گیلان با اشاره به پیام رهبری تحت عنوان گام دوم که ترسیم آینده کشور است، گفت: رئیس جمهور نیز در پیامی بر اجرایی کردن پیام رهبری تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه این پیام مفهوم تمدن نوین اسلامی را در زوایای گوناگون تدوین می‌کند افزود: عدالت از مولفه‌های کلیدی انقلاب، در این پیام بسیار سفارش شده است.

 

وی، رفع بی‌عدالتی را از ریشه‌های انقلاب دانست و گفت: رهبری بر تصحیح عدالت در جامعه و جبران برخی از کمبودها تاکید دارند.

 

ابتکار با اشاره به ابعاد مختلف عدالت، تصریح کرد: از ابعاد مهم عدالت که از سیاست‌های ابلاغی رهبری و مورد تاکید رئیس جمهور است و در قانون برنامه ششم بدان توجه شده عدالت جنسیتی است که ریشه در مفاهیم قرآنی دارد.

 

وی ادامه داد: در طول ۴۰ سال انقلاب در ایجاد عدالت جنسیتی در جمهوری اسلامی بسیار تلاش شده و تحولات عظیمی در حوزه زنان رخ داده است.

 

معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به نگرش امام راحل در زمینه‌سازی برای حضور زنان در جامعه، گفت: تعیین سرنوشت و حضور در جامعه مسئله‌ای انسانی و فارغ از مسائل جنسیتی است.

 

ابتکار از ابلاغ شاخص‌های عدالت جنسیتی در زمینه‌های آموزش، بهداشت، ورزش با مصوبه ستاد ملی زن و خانواده خبر داد و تصریح کرد: سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده گیلان تنظیم شده که ترسیم حرکت و توسعه در حوزه زنان و خانواده است.

 

 

وی با اشاره به کودکان بازمانده از تحصیل گفت: ابتدای انقلاب ۳۸ درصد دختران از تحصیل محروم بودند که هم اکنون به سه درصد کاهش یافته و باید به صفر برسد.

 

ابتکار با اشاره به برخی محدودیت‌ها برای بانوان در عرصه ورزش، افزود: نباید دختران را به بهانه رعایت شئونات از ورزش و نشاط محروم کنیم بلکه باید ساختارهایی را جهت حضور آنان فراهم کنیم.

 

وی با اشاره به تدوین سند تاب‌آوری استان در زمینه آسیب‌های اجتماعی از تهیه اطلس وضعیت زنان و خانواده استان خبر داد و افزود: هر دستگاهیی به طور خاص باید به این موضوع پرداخته تا عدالت جنسیتی محقق شود.

 

*۴۱ درصد دولت را کارمندان زن تشکیل می‌دهند

معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه ۴۱ درصد دولت را کارمندان زن تشکیل می‌دهند، تاکید کرد: حضور زنان، اقوام و اقلیت‌ها در پست‌های مدیریتی از رویکردهای رئیس جمهور در پاسخ به مطالبات مردم است و باید در جهت تحقق آن تلاش کنیم.

 

ابتکار تاکید کرد: 30 درصد از پست‌های دولت باید تا پایان دولت تدبیر و امید به زنان اختصاص یافته و این مهم تحقق یابد و عملکرد استان‌ها در این خصوص بررسی می‌شود.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه الگوی متعالی جامعه اسلامی و پیشرفت زنان و مردان در گرو خانواده شکوفا و سالم است، اذعان کرد: لوایح حمایتی از خانواده و زنان به مجلس ارایه که امیدواریم با کمک نمایندگان تصویب شود.

 

معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به طرح گفتگوی ملی خانواده در استان‌ها، تصریح کرد: یکی ار آسیب‌های امروز خانواده، اختلال ارتباطات عاطفی است که اعضای خانواده را نسبت به هم دچار سوتفاهم کرده است.

 

وی تاکید کرد: باید مهارت ارتباطی در خانواده افزایش یابد و مهارت تفکر انتقادی و مهارت حل و فصل اختلافات از دوران کودکی آموزش داده شود.

 

 ابتکار با بیان اینکه عدم توجه به این مهارت‌ها موجب تنش در خانواده و جامعه و افزایش پرونده‌های قضایی شده است، افزود: گفتگوی بین نسلی راهبردی جهانی است و نبای  نسل جوان را رها کنیم.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن حادثه تروریستی راهپیمایی 22 بهمن 22 بهمن حمله تروریستی وزیر ارشاد فاطمیه ایام فاطمیه حادثه تروریستی زاهدان نماز جمعه سند ارتقای وضعیت زنان مهارت ارتباطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۶۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم

عضو شورای شهر قم از همایش ملی پیاده‌روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: در تلاشیم تا ورزش همگانی را در شهر گسترش دهیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، نرجس نیازمند در نشست خبری روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم که در آستانه روز شورا در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: بعد از تشکیل دوره ششم شورای اسلامی شهر، به دنبال مطالبات از سوی اقشار مختلف بانوان جامعه و شهر قم، در ابتدا کمیته بانوان و در اردیبهشت‌ماه سال گذشته کمیسیون زنان و خانواده تشکیل شد.

وی با بیان اینکه قبلاً هیچ موضوع متناسب و متناظر درباره بانوان در شهرداری قم وجود نداشت، افزود: ابتدای امر تشکیل کارگروه‌ها را داشتیم که تمام مواردی که مربوط به حوزه زنان و خانواده است بررسی‌شده و مهم‌ترین سرفصل‌ها مربوط به حوزه شهری پیاده شود.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم با اشاره به عمده فعالیت‌ها در کمیته بانوان و کمیسیون زنان و خانواده تصریح کرد: جوانی جمعیت، حمایت از محافل قرآنی در راستای تربیت دینی فرزندان، حمایت از مشاغل خانگی و تقویت اقتصاد خانواده، ازجمله فعالیت‌هایی بود که در کمیته بانوان و کمیسیون زنان و خانواده انجام شده است.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد بازارچه‌های ثابت و موقت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری 13 بوستان را برای ایجاد فضای بازارچه‌ها معرفی کرده است.

نیازمند با تأکید بر ورزش و اهمیت نشاط اجتماعی، عنوان کرد: در راستای افزایش نشاط اجتماعی ورزش صبحگاهی بانوان راه‌اندازی و فضاهای بوستان بانوان گسترش یافت.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای شهر قم از همایش ملی پیاده‌روی بانوان در 21 اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: در تلاشیم تا ورزش همگانی را در شهر گسترش دهیم.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت
  • جمیله علم الهدی : به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • افتتاح پایگاه تجمیعی سلامت خانواده شماره یک تالش
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی/ پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»