Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-05@20:41:58 GMT

تولید ۷۰ درصد بنزین با استاندارد یورو ۴

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۶۹۷۸

به گزارش میزان، پالایشگاه نفت بندرعباس به عنوان تنها پالایشگاه تصفیه نفت خام سنگین در خاورمیانه به شمار می‌رود که فعالیت خود را از سال ۱۳۷۶ و در مجاورت شهر بندرعباس آغاز کرده است.
 
این پالایشگاه در ابتدای فعالیت خود ظرفیت پالایش ۲۳۲ هزار بشکه در روز را داشت که با اتکا به توان داخلی و در راستای گسترش فعالیت این مجموعه ظرفیت اسمی آن در مرداد ماه سال ۱۳۸۷ به ۳۲۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ادامه طرح‌های توسعه پالایشگاه نفت بندرعباس در سال ۱۳۹۱ بدون انجام هزینه و سرمایه گذاری با ۳۰ هزار بشکه افزایش در میعانات گازی تزریقی به واحدهای تقطیر و غلظت شکن، ظرفیت خود را به ۳۵۰ هزار بشکه در روز رساند که در کنار ظرفیت هایی مانند که شامل ظرفیت های مانند استفاده از اسکله نفتی جهت دریافت و پالایش نفت خام سنگین و فوق سنگین و امکان صادرات و واردات فرآورده‌های نفتی جایگاه ویژه ای را به این پالایشگاه بخشیده است.
 
پالایشگاه نفت بندرعباس خوراک مورد نیاز خود را از نفت خام سبک جزیره هنگام، نفت خام سنگین و میعانات گازی استحصالی از منابع گازی سرخون و عسلویه به دست آورده و استفاده می‌کند.
 
طبق اذعان کارشناسان در حال حاضر، حدود ۱۸ درصد پالایش نفت خام داخل کشور و به تبع آن محصولات مورد نیاز کشور در این پالایشگاه تولید و پس از آن محصولات خود را شامل گاز مایع، بنزین موتور، نفتای سنگین صادراتی، سوخت جت، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره در سراسر کشور توزیع و یا مازاد خود را صادر می‌کند. 

به دنبال تکمیل عملیات اجرایی طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده‌ها، هاشم نامور مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس از آماده بهره‌برداری بودن این طرح خبر داد و گفت: تا پایان امسال افزون بر افزایش ظرفیت فرآورده‌های تولیدی، کیفیت بنزین تولیدی در پالایشگاه بندرعباس به یورو ارتقا خواهد یافت.
 
طبق اعلام مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس با راه‌اندازی واحد تصفیه هیدروژنی نفت‌گاز این پالایشگاه روزانه ۱۵ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۴ در این پالایشگاه تولید خواهد شد و میزان تولید بنزین از ۸ میلیون لیتر به روزانه ۱۲ میلیون لیتر افزایش یافته که ۷۰ درصد از بنزین تولید این پالایشگاه (۸ میلیون لیتر) یورو ۴ خواهد بود.
 
به گفته مسئولین این مجموعه، کاهش انتشار آلاینده‌های زیست محیطی، بهینه‌سازی مصرف انرژی، استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها، فراهم شدن زمینه اشتغال مولد از دیگر مزایای اجرای طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده‌ها است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۶۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت می‌گوید: وضع مطلوب این بخش وابسته به ادامه افزایش در سه سال آینده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • گزارش اوجی از سوددهی خیره‌کننده پالایشگاه آبادان و افزایش تولید مجتمع‌های پتروشیمی
  • هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال
  • ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی 
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است
  • واحد تولید آمونیاک سبز در بندرعباس احداث می‌شود