Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@02:38:13 GMT

کتابت سوره مبارکه «انسان» به خط نسخ ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۷۳۹۱

کتابت سوره مبارکه «انسان» به خط نسخ ایرانی

دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم به منظور کشف کاتبان مستعد فراخوانی را با محوریت کتابت سوره مبارکه «انسان» اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم با هدف انتخاب کاتبان مستعد، طرحی را به‌صورت سراسری با محوریت کتابت سوره مبارکه «انسان» اجرا می کند.

 

ضوابط پیشنهادی:

کتابت باید صرفاً روی کاغذ روشن، با مرکب تیره و حداکثر در ابعاد 35*50 انجام پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخاب تعداد سطرها، حاشیه متناسب و دانگ قلم، متناسب به سلیقه کاتب است. از رنگی‌نویسی و استفاده از قلم غبار مورب‌نویسی پرهیز شود.

طراحی صفحات به‌گونه‌ای سامان پذیرد که تمامی سوره مبارکه انسان تا سه یا 4 صفحه کتابت شود. شایسته است صفحه به آیه یا جمله ختم شود. چینش متناسب کلمات در سطرها و خوانایی صفحات جزو امتیازات اثر محسوب می‌شود، بدین منظور بهتر است کلمات و ترکیبات پرعلامت با استفاده از کشیدگیهای متناسب، بازتر نوشته شوند و کلمات و ترکیبات کم علامت، فشرده‌تر نگارش شوند. همچنین کلمات متصل به هم حتی‌المقدور در یک سطر قرار گیرند.

به 5 اثر برگزیده، هریک مبلغ یک میلیون تومان اهدا خواهد شد. 30 نفر از منتخبان این مرحله در کارگاه‌های آموزشی دارالکتابه ضمن فراگیری نکات تخصصی در حوزه کتابت قرآن کریم، اقدام به نگارش مصحفی جمعی خواهند کرد که به نام کاتبان منتشر خواهد شد. تمامی شرکت‌کنندگان گواهی شرکت و آثار منتخب، لوح تقدیر دریافت خواهند کرد.

 

 

الگوهای پیشنهادی دارالکتابه از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی دارالکتابه (darolketabeh.ir) قابل دریافت است.   

مهلت تحویل آثار تا هفتم اسفند مصادف با ولادت حضرت زهرا(س) است. متقاضیان در صورت هرگونه ابهام، می‌توانند شنبه تا چهارشنبه 9 صبح لغایت 18 باشماره تلفن‌های 88496124 تماس حاصل کنند.

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن وزیر ارشاد راهپیمایی 22 بهمن حادثه تروریستی حمله تروریستی نماز جمعه اردبیل ایران خبرگزاری شبستان نسخ ایرانی سوره انسان کتابت قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۷۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شب خاطره خلبانان هوانیروز در حوزه هنری می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با سالروز شهادت علی اکبر شیرودی، سیصد و پنجاه و ششمین شب خاطره همراه با خاطره گویی هم رزمان این شهید در آسمان غرب با حضور خانواده شهید شیرودی امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

روایت خلبانان هوانیروز ارتش در اولین روزهای دفاع مقدس و اکران فیلم «آسمان غرب» از جمله برنامه‌های شب خاطره مذکور است.

شب خاطره مورد اشاره امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت از ساعت ۳۰: ۱۶ در سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ برگزار می‌شود.

کد خبر 6088429 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • اجرای بیش از ۲۰ طرح آبخیزداری در استان اصفهان
  • دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی
  • تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو
  • شب خاطره خلبانان هوانیروز در حوزه هنری می شود
  • طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود
  • آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • بازآفرینی داستانی از پهلوان ایرانی برای کودکان
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید