Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:19:15 GMT

12 هزار اصله نهال رایگان بین مردم شیروان توزیع می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۷۸۲۷

12 هزار اصله نهال رایگان بین مردم شیروان توزیع می شود

بجنورد- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: امسال به مناسبت هفته منابع طبیعی، 12 هزار اصله نهال رایگان بین مردم این شهرستان توزیع می شود.

هادی جواهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نهال های قابل توزیع در سطح شهرستان، برای اجرای پروژه نهضت سبز با توسعه درختکاری، فضای سبز و زراعت چوب در هفته منابع طبیعی( 21- 15 اسفندماه) صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه از این تعداد 2 هزار نهال صنوبر و مابقی نهال جنگلی است گفت: نهال های توزیعی شامل سرو خمره ای، افرا زینتی، زبان گنجشگ، زیتون تلخ، اقاقیا، ارغوان، کاج تهران، بادام، عرعر و صنوبر می باشد.
جواهری افزود: وسعت منابع طبیعی تجدید شونده شهرستان 290 هزار هکتار بوده که 72.5 درصد مساحت شهرستان را به خود اختصاص داده است.
منابع جنگلی و رویشگاه های موجود در این شهرستان با مساحت 33 هزار و 713 هکتار در ناحیه رویشی ایران و توران با نام تیپ ارس و افرا کرکو به عنوان یکی از منابع حیاتی ارزشمند محسوب می گردد.
گستره شهرستان شیروان 400 هزار هکتار است که 290 هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و 110 هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین های زراعی، باغ ها، جاده ها و محوطه های روستا و شهرها است.
7186/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد توزيع اصله نهال شيروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۷۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین در حاشیه این مراسم با گرامیداشت روز هوای پاک گفت: منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و باید در راستای حراست و حفاظت از منابع طبیعی این سرمایه خدادادی تلاش کرد.
مراد باباخانی افزود: اهمیت و توجه به طبیعت و منابع خدادادی محیط زیست یک وظیفه است و باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
وی افزود: اگرچه اقلیم قصرشیرین گرم و خشک است، اما دارای خاک مرغوب و حاصلخیز و و منابع آبی خوبی است که می‌توان از آن برای کاشت هرچه بیشتر درختان بهره گرفت.

دیگر خبرها

  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی