Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوریان گفت: کاهش وابستگی لایحه بودجه از ۲۷ میلیارد دلار به ۲۱ میلیارد دلار در سال ۹۸ از نکات مثبت این لایحه است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، «اردشیر نوریان» در موافقت با لایحه بودجه با تسلیت شهادت مرزبانان در جلسه علنی امروز مجلس گفت: سخنان مخالفان را رصد کردیم و باید بدانیم این نطق بودجه برای یک سال است و برای کمک به پیشرفت کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سخنان خود بیان کردند عربستان نفت را 80 دلار و ما 54 دلار می فروشیم که این موضوع را نکته منفی عنوان کردند که از نظر من واقع بینانه و مثبت است.

 

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وابستگی ما در بودجه سال 97 به نفت 27 میلیارد دلار بوده است، گفت: این وابستگی در بودجه سال 98 به نفت به 21 میلیارد دلار رسیده است که این نقطه قوت بودجه سال 98 است.

 

وی ادامه داد: چه کاری می خواهید انجام دهید که نمی توانید با رای به این بودجه آن را به دست آورید چه منویاتی در بودجه سال 98 را دنبال می کنید که امکان رسیدن به آن در این بودجه نیست. چرا نمی خواهیم مسئولیت جراحی اقتصادی کشور را بر عهده بگیریم.

 

نوریان افزود: در حالی که خود برای جراحی اقتصادی پیش قدم می شویم چگونه به لوایحی که در این راستا به مجلس می رسد، رای نمی دهیم در حالی که برای حذف یارانه دهک های بالا در مجلس رای گیری می شود چگونه به حذف آن رای نمی دهیم چند مرتبه برای اصلاح حامل های انرژی در مجلس رای گیری شد و به آن رای ندادید، منطقی و صریح و شفاف بگویید باید اصلاحات بودجه را بپذیریم.

 

نوریان گفت: این لایحه با توجه به شرایط کشور در حد مقدور عملیاتی تنظیم شده است. در حالی که 60 کشور علیه ما هماهنگ شده اند تلاش کنیم در بخش تلفیق این لایحه به تصویب برسد. لایحه بودجه سال 98 سخت ترین لایحه بودجه است که البته به خوبی و بالانس تنظیم شده است.

 

وی گفت: 93 درصد بودجه سال 98 بر اساس عملکرد تنظیم شده و در این بودجه 87 دستگاه ردیف بودجه به خود اختصاص داده اند که بودجه آنها بر اساس عملکردشان تنظیم شده است و تنها هفت درصد از لایحه بودجه سال 98 بر اساس عملکرد نیست.

 

وی اظهار کرد: توجه به حقوق مستمری بگیران، مزایای اقشار آسیب پذیر، بیمه رانندگان، بیمه سرپرستان خانوار، وضعیت ایثارگران، اشتغال از جمله نکات مثبت و نگاه واقع بینانه در بودجه سال 98 است.

 

نوریان اظهار کرد: می خواهید بودجه را رد کنید که به چه چیزی برسید، مگر دیوانه ایم که شعار بدهیم و عمل نکنیم با رد بودجه به چه چیزی می رسیم، این بودجه حداقل ها را در تنظیم معیشت مردم در نظر گرفته است./

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن حادثه تروریستی وزیر ارشاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حمله تروریستی اردبیل فاطمیه نماز جمعه اردشیر نوریان بودجه مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۷۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

از صبح امروز بررسی جداول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در صحن مجلس آغاز شد و ادامه بررسی آن در دستورکار جلسه نوبت عصر مجلس قرار گرفت.

کد خبر 6092167 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۵ درآمد‌های بودجه ۱۴۰۳
  • این میوه را حتما قبل از خواب بخورید
  • فرهنگ و هنر در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در بخش فرهنگ و هنر
  • قیمت نفت از نردبان عوامل مثبت بالا رفت
  • مثبت شدن تراز درآمد و هزینه تأمین اجتماعی
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد