Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزاری نشست خبری چهارمین هفته علمی تمدن نوین اسلامی»، برگزاری همایش «مدرسه تربیتی امام موسی صدر و دلالت های آن در زمان حاضر» و برگزاری نشست های مرتبط با علوم انسانی از مهمترین اخبار ۲۷ بهمن ماه است.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: آنچه در ادامه می آید مروری است بر اخبار حوزه فکر و اندیشه در بیست و هفتمین روز از بهمن ماه ۹۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برنامه های «چهارمین هفته علمی تمدن نوین اسلامی» تشریح می شود

 

«چهارمین هفته علمی تمدن نوین اسلامی» از یکم تا 9 اسفند ماه به میزبانی مراکز علمی دانشگاهی برگزار می شود.

 

بنابر این گزارش، نشست خبری تشریح چرایی، اهداف و برنامه های این هفته علمی دوشنبه، 29 بهمن ماه در مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا برگزار می شود.

 

حجت الاسلام «مهدی ابوطالبی»، رییس دبیرخانه و «فرزاد جهان بین»، مدیر چهارمین هفته علمی تمدن نوین اسلامی در این نشست خبری با حضور اصحاب رسانه های جمعی برنامه های این هفته را تشریح می کنند.

 

گفتنی است، نشست مذکور دوشنبه، 29 بهمن ماه از ساعت 10 صبح در مرکز علوم انسانی اسلامی صدرا به نشانی خیابان جمهوری اسلامی، خیابان کشوردوست، کوچه نوشیروان، پلاک 26، طبقه سوم برگزار می شود.

 

رساله «تحلیل مبانی و روش‌های قرآنی حدیثی سلفیه تکفیری معاصر» دفاع می شود

 

جلسه دفاع از رساله دکتری «تحلیل انتقادی مبانی و روش‌های قرآنی - حدیثی سلفیه تکفیری معاصر در رد آموزه‌های مذاهب اسلامی»، نوشته «فاطمه قندالی»، دانشجوی مقطع دکتری رشته علوم قرآن و حدیث، روز سه‌شنبه، ۳۰ بهمن برگزار می شود.


بر پایه این گزارش، استاد راهنمای این رساله «محمود واعظی»،‌ استادان مشاور «حسن طارمی راد» و  «حمید باقری»، استادان داور «عبدالهادی فقهی‌زاده» و «محمدرضا شاهرودی»، «زهره اخوان مقدم»، «قاسم‌علی کوچنانی» هستند.

 

جلسه دفاع از این رساله ساعت ۱۳ در ساختمان شماره ۲ دانشکده الهیات و معارف اسلامی سالن دفاع برگزار می شود.

 

همایش «مدرسه تربیتی امام موسی صدر و دلالت های آن در زمان حاضر» برگزار می شود

 

همایش «مدرسه تربیتی امام موسی صدر و دلالت های آن در زمان حاضر» به منظور تکریم جایگاه و نقش تربیتی امام موسی صدر، به مثابه الگویی نظری و عملی در سالروز حضور او در کلیسای کبوشیین و القای موعظه روزه برگزار می شود.


سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، شورای عالی آموزش و پرورش، ستاد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه و موسسه امام موسی صدر دست اندرکاران برگزاری این همایش در روز ۳۰ بهمن هستند.

 

همایش «مدرسه تربیتی امام موسی صدر و دلالت های آن در زمان حاضر» با حضور و سخنرانی «سید محمد بطحايي»، وزیر آموزش و پرورش، آیت الله «سید مصطفی محقق داماد»، عضو پیوسته و رئیس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران؛ حجت الاسلام «علی ذوعلم»، رييس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و «مهدی نوید ادهم» دبيرکل شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می شود.

 

 

 

این همایش با حضور اندیشمندان، صاحب نظران، فرهنگیان و علاقه مندان روز سه شنبه، ۳۰ بهمن از ساعت ۸ تا ۱۷ در مدرسه دارالفنون واقع در میدان امام خمینی(ره)، خیابان ناصر خسرو برگزار می شود و حضور برای همه علاقه مندان در این همایش آزاد است.

 

بررسی علوم انسانی و کاربرد از منظر علم شناسی فلسفه

 

نشست «نسبت علوم انسانی و کاربرد از منظر علم شناسی فلسفه» به همت گروه فلسفه علم و فناوری پژوهشکده غرب شناسی و علم پژوهی و با همکاری پژوهشکده علوم انسانی و اجتماعی کاربردی و طرح جامع اعتلای علوم انسانی معطوف به پیشرفت کشور، برگزار می شود.

 

در این نشست «غلامحسین مقدم حیدری» با موضوع «رابطه قدرت-معرفت در پیدایش علوم انسانی»،‌ «مهدی معین زاده» با موضوع «تاملی در نسبت زمان و پراکسیس»، «مالک شجاعی جشوقانی» با موضوع «فلسفه علوم انسانی و مناسبات نظر و عمل»، «سید محمدرضا امیری تهرانی» با موضوع «تلازم دوگانه نظری-کاربردی در علوم اجتماعی»، «علیرضا منصوری» با موضوع «ملاحظاتی در باب وجه علمی و تکنولوژیک علوم انسانی»، «علیرضا منجمی» ‌با موضوع «مدل علم شناختی برای فهم نسبت علوم انسانی و کاربرد» سخنرانی می کنند.

 

گفتنی است، این نشست سه شنبه، ۳۰ بهمن در ساختمان شماره ۲ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی واقع در میدان هفت تیر، کریمخان، بین ایرانشهر و سپهبد قرنی برگزار می شود.

 

نشست «تمدن انسانی، جمعیت و صلح» برگزار می شود

 

نشست «تمدن انسانی،‌جمعیت و صلح» به همت گروه علمی-تخصصی صلح انجمن جامعه شناسی ایران و با مشارکت انجمن جمعیت شناسی ایران برگزار می شود.

 

در این نشست «محمد میرزایی»‌، استاد جمعیت شناسی دانشگاه تهران، «شهلا کاظم پور»‌ جامعه شناس و عضو هیات علمی دانشگاه تهران، «مقصود فراستخواه»، جامعه شناس و عضو هیات علمی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی سخنرانی می کند. 

 

گفتنی است، این نشست فردا (یکشنبه، ۲۸ بهمن) از ساعت ۸ تا ۱۷ در سالن کنفرانس انجمن جامعه شناسی ایران واقع در بزرگراه جلال آل احمد،‌پل گیشا، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار می شود.

 

برگزاری نشست «حدیث و علامه طباطبایی با تأکید بر تفسیر المیزان»

 

نشست علمی «حدیث و علامه طباطبایی با تأکید بر تفسیر المیزان»، دوشنبه، ۲۹ بهمن‌‌ در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران، ساختمان شماره ۳، سالن شهید مدنی برگزار می‌شود.


در این نشست «شادی نفیسی»، عضو هیئت علمی گروه قرآن و حدیث دانشگاه تهران به سخنرانی می پردازد و حضور برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن حادثه تروریستی وزیر ارشاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حمله تروریستی اردبیل فاطمیه نماز جمعه بسته خبری نشست همایش علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۷۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنکور در ۱۹۱۳ حوزه و در بیش از ۴۰۰ شهرستان

محمد علی زلفی گل وزیر علوم در حاشیه بازدید از آزمون سراسری ۱۴۰۳ گفت: خوشبختانه تمهیدات لازم برای برگزاری امن و بانشاط کنکور پیش بینی شده است و امیدواریم شاهد یک رقابت علمی در پنج رشته آزمایشی باشیم، کنکور در ۱۹۱۳ حوزه و در بیش از ۴۰۰ شهرستان برگزار می‌شود که در رشته علوم تجربی بیشترین داوطلب را داریم.

وی افزود: تفاوت کنکور امسال با سال‌های گذشته نزدیکی زمان برگزاری دو نوبت کنکور است، ما مکلفیم در سال دو نوبت کنکور برگزار کنیم که با توجه به شرایط ماه مبارک رمضان فاصله دو‌ کنکور زیاد نیست و کنکور بعدی تیرماه است.

وزیر علوم گفت: نتیجه دو سال کنکور که ۴ نوبت است برای داوطلبان لحاظ می‌شود و داوطلبان می‌توانند از نمره بهتر خود استفاده کنند.

زلفی گل ادامه داد: سازمان سنجش سعی می‌کند عدالت آموزشی را لحاظ کند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • ما از تحقیقات غرب در حوزه فلسفه اسلامی بی‌اطلاع هستیم
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • برگزاری کنکور سراسری با رقابت گروه  علوم ریاضی و انسانی در هرمزگان
  • برگزاری کنکور در ۱۹۱۳ حوزه و در بیش از ۴۰۰ شهرستان
  • برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • مبانی فلسفی انقلاب اسلامی ایران در آکادمی علوم روسیه بررسی شد
  • نشست علمی«تبلیغ دین؛ آسیب ها و بایسته ها» برگزار می شود
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • نشست علمی « وعده صادق و جامعه ایرانی » برگزار می شود