Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@22:01:38 GMT

چرا طول عمر باتری HUAWEI Mate 20 زیاد است؟

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۷۹۳۱

چرا طول عمر باتری HUAWEI Mate 20 زیاد است؟

گوشی‌های هوشمند امروزی باید طوری طراحی شوند که نیازهای مختلفی را برآورده کنند. قبلا از گوشی‌ها فقط برای تلفن زدن، پیامک دادن یا گرفتن عکس استفاده می‌شد. اما امروزه به عنوان همراهی تمام عیار در کنارمان هستند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام هوآوی، امروزه به این وسیله نیاز داریم تا ایمیل بفرستیم، شبکه‌های اجتماعی را زیرورو کنیم، ویدئوها را دانلود یا استریم کنیم، بازی کنیم و در مورد همه چیزهایی که باید در طول روز انجام دهیم، کمک حالمان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌علاوه، کاربر نمی‌خواهد در طول روز و برای انجام کارهایش مدام نگران شارژ گوشی باشد. دستگاه‌های سری HUAWEI Mate 20 با فناوری‌هایی که دقیقاً برای این نوع استفاده طراحی شده‌اند، به بازار آمده‌اند.

انرژی کمتر، عملکرد بالاتر

Kirin 980 اولین تراشه SoC (System on a chip یا سیستم روی یک تراشه) است که به یک پردازنده Cortex-A76، پردازنده گرافیکی Mali-G76 و به Dual-NPU (واحد پردازش عصبی دوتایی) مجهز است. این بسته قدرتمند به سری HUAWEI Mate 20 کمک می‌کند تا عملکردی روان‌تر و سریع‌تر و عمر باتری بیشتری داشته باشد.

به نسبت پردازنده‌ای که در Kirin970 بود، پردازنده مبتنی بر Cortex-A76 از لحاظ عملکرد ۷۵ درصد و از لحاظ مصرف بهتر انرژی ۵۸ درصد بهتر شده است. همچنین بر اساس آزمایش‌های خود هوآوی، پردازنده گرافیکی Mali-G76 در مصرف انرژی بهتر از نسل قبلی خود عمل می‌کند؛ تا جایی‌که این رقم به ۱۷۸ درصد مصرف انرژی بهتر در نسل جدید ختم می‌شود.

نیاز وسیله را توجیه می‌کند

هوآوی این CPU را طراحی کرده تا اطمینان حاصل کند که می‌تواند نیاز به افزایش مصرف باتری را برای کاربردهای سنگین (مانند زمانی‌که یک کاربر در حال بازی است یا یک ویدئو 4K را استریم می‌کند) برطرف کند. معماری راندمان انرژی سه‌سطحی سی‌پی‌یوی Kirin، در کنار «مکانیسم زمان‌بندی فلکس» به آن اجازه می‌دهد با نحوه استفاده سنگین، متوسط و سبک کاربر وفق پیدا کند. این فرایند کمک می‌کند متوسط مصرف انرژی در هنگام استفاده از گوشی در زندگی واقعی پایین بیاید.

به عنوان مثال، سی‌پی‌یو تنها زمانی به سرعت کامل می‌رسد که کاربر در حال کار روی کارهای سنگینی که به پردازش فشرده نیاز دارد (مانند بازی) باشد. در حالت بی‌کار، هسته‌هایی که کارایی بالا و به همان نسبت مصرف انرژی بالایی دارند، قدرتشان کم می‌شود و کار را به هسته‌های کندتر که انرژی کمتری مصرف می‌کنند، می‌سپرند.

باتری‌هایی با حجم بالا

HUAWEI Mate 20 یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، HUAWEI Mate 20 Pro یک باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و باتری HUAWEI Mate 20 X با ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارند. خالی شدن این باتری‌های عظیم حتی در استفاده‌های زیاد در تمام طول روز، نزدیک به غیرممکن است.

گوشی‌های هوشمند امروزی باید بتوانند هم‌پای استفاده مکرر کاربران راه بیایند. Kirin 980 سری گوشی‌های HUAWEI Mate Series 20 طوری طراحی شده است که نه تنها این نیاز را برطرف می‌کند، بلکه چیزی که عرضه می‌کند بیش از نیاز کاربران حوزه گوشی‌های هوشمند است. این طراحی عملکرد و اتصال بهینه را –در هر موقعیتی- پیشکش می‌کند؛ بنابراین کاربر می‌تواند به هر چیزی که نیاز دارد، دسترسی داشته باشد.

این یک چالش برای کاربران است که بتوانند به هر شیوه‌ای که مدنظرشان است باتری گوشیشان را خالی کنند. با این حال وقتی گوشی به شارژ احتیاج دارد، به سرعت شارژ می‌شود تا خللی در کار روزانه کاربر پیش نیاید. برای همین است که دستگاه‌های سریHUAWEI Mate 20 همراهی تمام عیاری برای کاربر محسوب می‌شوند.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: باتري گوشی هوشمند هوآوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۷۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابداع باتری برپایه آب با چگالی انرژی بالا و چرخه عمر طولانی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ و بر اساس اعلام مجریان این طرح، این باتری‌های آبی جدید دو برابر بیشتر از باتری‌های لیتیوم یون رایج، چگالی انرژی خواهند داشت و این قابلیت را دارند که صنعت خودرو‌های الکتریکی را متحول کنند.

همچنین، باتری‌های آبی از آب به عنوان حلال برای الکترولیت‌ها استفاده می‌کنند که ایمنی آنها را افزایش می‌دهند. باتری‌های لیتیوم یونی غیرآبی معمولی دارای چگالی انرژی بالایی هستند، اما به دلیل وجود الکترولیت‌های آلی قابل اشتعال که به باتری اجازه شارژ و تخلیه را می‌دهد ایمنی مطلوبی ندارند.

از سویی، باتری‌های آبی نیز به دلیل حلالیت محدود الکترولیت و ولتاژ پایین باتری، عموما چگالی انرژی کمتری دارند. 

اکنون، محققان در چین یک باتری آبی با چگالی بالا بر اساس انتقال چند الکترونی هالوژن ساخته اند.

یک گروه تحقیقاتی به سرپرستی پروفسور «لی زیانفنگ» «LI Xianfeng» از مؤسسه فیزیک شیمی دالیان (DICP) آکادمی علوم چین (CAS) یک کاتد انتقال چند الکترونی را بر اساس برُم و ید ابداع کرده اند. در آزمایش باتری کامل، این کاتد به ظرفیت ویژه بیش از Ah/L ۸۴۰ و چگالی انرژی تا Wh/L ۱۲۰۰ بر اساس کاتولیت (آب فعال شده) دست یافته است.


استفاده از محلول مخلوط هالوژن

برای بهبود چگالی انرژی باتری‌های آبی، محققان از محلول مخلوط هالوژن از یون‌های یدید (I-) و یون‌های برمید (Br-) به عنوان الکترولیت استفاده کردند. آنها یک واکنش انتقال چند الکترونی را توسعه داده و I- را به عنصر ید (I۲) و سپس به یدات (IO۳-) منتقل کردند.

محققان می‌گویند در طول فرآیند شارژ، I- در سمت مثبت به IO۳- اکسید شد و H+ تولید شده به شکل یک الکترولیت پشتیبان به سمت منفی هدایت شد.طی فرآیند تخلیه، H+ از سمت مثبت هدایت شده و IO۳- به I- کاهش یافت.
فرآیند
کاتد انتقال چند الکترونی توسعه یافته دارای ظرفیت مشخص Ah/L ۸۴۰ بود. با ترکیب کاتد با Cd فلزی برای تشکیل یک باتری کامل، محققان به چگالی انرژی تا Wh/L ۱۲۰۰ بر اساس کاتولیت توسعه یافته دست یافتند.

به گفته محققان، Br- اضافه شده به الکترولیت می‌تواند برمید ید قطبی (IBr) را در طول فرآیند شارژ تولید کند که واکنش با H۲O را برای تشکیل IO۳- تسهیل می‌کند.
در طول تخلیه، IO۳- توانست Br- را به Br۲ اکسید کند و در واکنش الکتروشیمیایی برای اجرای تخلیه برگشت پذیر و سریع IO۳- شرکت کرد.

بنابراین، واسطه برمید تشکیل شده در طول فرآیند شارژ و تخلیه، فرآیند واکنش را بهینه کرد و به طور موثر انرژی جنبشی و برگشت پذیری واکنش الکتروشیمیایی را بهبود بخشید.
افزایش چرخه عمر باتری‌ها تا ۱۰۰۰ چرخه 

هنگامی که محققان الکترولیت خود را با یک آند وانادیوم آزمایش کردند، دریافتند که چرخه عمر باتری‌ها می‌تواند تا هزار چرخه افزایش یابد که پایداری قابل توجهی را نشان می‌دهد. به گفته آن‌ها چگالی انرژی باتری‌های آبی جدید حتی از برخی مواد الکترود جامد فراتر رفته و می‌تواند از نظر هزینه با باتری‌های لیتیومی رایج قابل مقایسه باشد.

بر اساس ادعای این دانشمندان، این پژوهش نشان دهنده قابلیت توسعه باتری‌های آبی با چگالی انرژی بالاست و این یک گزینه برای توسعه سیستم‌های ذخیره سازی انرژی در مقیاس شبکه و حتی وسایل نقلیه الکتریکی است.

پروفسور لی می‌گوید: این مطالعه ایده جدیدی را برای طراحی باتری‌های آبی با چگالی بالا ارائه می‌دهد و ممکن است کاربرد باتری‌های آبی را در زمینه باتری‌های قدرت (باتری‌های برقی) گسترش دهد.

نتایج این تحقیقات در نشریه Nature Energy منتشر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی عمر باتری گوشی گلکسیS۲۵ را بیشتر می‌کند
  • چطور باتری های لیتیومی صنعت خودرو را دگرگون کردند
  • انقلاب چینی‌ها در باتری‌سازی: این باتری با آب کار می‌کند!
  • ساخت باتری انقلابی که آینده ذخیره انرژی را تغییر می‌دهد (تصویر)
  • این باتری چینی با آب کار می‌کند
  • آب به باتری کم مصرف تبدیل شد!
  • ابداع باتری برپایه آب با چگالی انرژی بالا و چرخه عمر طولانی
  • قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس امروز (۱۶ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین iPhone 13 pro max
  • قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس امروز ( ۱۶ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین iPhone 13 pro max
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ + بررسی مشخصات و دوربین Xiaomi Redmi Note 11 (۱۶ اردیبهشت)