Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - رييس شوراي عالي سياست گذاري اصلاح طلبان با هشدار نسبت به برخي اظهارنظرها داخل جريان اصلاحات که از آن به عنوان به خودزني ياد کرد، گفت: کوچکترين خطاي يک فرد را به کل جريان اصلاحات تعميم مي دهند.

به گزارش روز شنبه ايرنا از اميد نامه، محمدرضا عارف در ديدار با اعضاي دفتر سياسي حزب نداي ايرانيان با تبريک برگزاري چهارمين کنگره اين حزب به عنوان انتخابي اين کنگره يعني `تعامل و مدارا، اصلاحات گام به گام و توسعه پايدار` اشاره کرد و افزود: تعامل و مدارا راهبرد اصلي جريان اصلاحات است و به نظر مي رسد حزب نداي ايرانيان بسيار هوشمندانه براي کنگره خود عنوان تعامل و مدارا را انتخاب کرد هر چند جاي واژه `اميد` در اين عنوان خالي بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه نمي توانيم در فعاليت هاي سياسي و تشکيلاتي خوشبين نباشيم، گفت: در قاموس اصلاح‌طلبي ياس و سرخوردگي و نااميدي جايي ندارد. وقتي برخي از اظهارات دوستان اصلاح طلب را در فضاي مجازي مي خوانم که نسبت به آينده اظهار نااميدي مي کنند تعجب مي کنم که چطور يک اصلاح طلب مي تواند نااميد باشد.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با قدرداني از فعاليت هاي حزب نداي ايرانيان که محور فعاليت‌هايش بر محور جوانان و تربيت نيروي انساني کارآمد است، خطاب به اعضاي اين حزب گفت: راهي را که آغاز کرده ايد با قوت هر چه تمام تر ادامه دهيد. همانگونه که رهبر معظم انقلاب در بيانيه راهبردي شان تاکيد کرده اند جوانان بايد آماده پذيرش مسئوليت هاي کلان در کشور شوند. وقتي مخاطب بيانيه ايشان جوانان هستند نشان از اين دارد که نظام اسلامي هيچ راهي جز ميدان دادن به جوانان با‌انگيزه، متخصص و متعهد ندارد و به همين دليل مسئوليت حزب نداي ايرانيان از گذشته بيشتر مي شود.
رييس فراکسيون اميد با بيان اينکه غفلت هايي که در گذشته در خصوص ميدان ندادن به جوانان صورت گرفت بايد جبران شود، به تشريح عملکرد جريان اصلاحات در قالب شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌‍طلبان پرداخت و گفت: شخصا از برخي احزاب اصلاح‌طلب عضو شوراي عالي اصلاح طلبان گلايه مند هستم چرا که تصور مي شود رابطين اين احزاب جمع بندي شوراي عالي اصلاح طلبان را به حزب متبوع خود منتقل نمي کنند به همين دليل هيچ وقت احساس نکرديم رابطه تنگاتنگي با احزاب وجود دارد. بايد اين نقيصه برطرف شود و شوراي عالي با دريافت نظرات اعضاي خود بهتر بتواند فعاليت هاي خود را ساماندهي کند.
وي با بيان اينکه از جمله مخالفين تشکيل شوراي عالي سياست گذاري اصلاح طلبان در سال 94 بودم ولي مسئوليت اين شورا توسط اعضا به گردن من گذاشته شد، خاطرنشان کرد: تشکيل شوراي عالي اصلاح طلبان پيشنهاد شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات بود و قبل از انتخابات مجلس دهم برخي از اعضاي شوراي هماهنگي در چند نوبت در ملاقات هاي مختلفي که با من داشتند اصرار به تشکيل شوراي عالي اصلاح طلبان و پذيرش مسئوليت در اين شورا را مطرح کردند که در نهايت پذيرفتم.
رييس شوراي عالي سياست گذاري اصلاح طلبان با اشاره به برخي اظهارنظرها در خصوص سکوت وي تاکيد کرد: شخصا معتقدم درخصوص برخي مسائل حرف نزدن هنر است. اگر درباره برخي مسائل جريان اصلاحات و کشور صحبت کنم مطمئنم همان کساني که بحث سکوت من را مطرح مي کنند از طرح برخي موضوعات گلايه خواهند کرد. نمي خواهم با اظهارنظرهايم باعث تضعيف انسجام ، همبستگي و يکپارچگي داخل خانواده اصلاحات شوم و گرنه مي توانم به عنوان مثال درباره علت اينکه دوم خرداد 76 به تير 84 ختم شد، مطالب زيادي بگويم.
وي با بيان اينکه شوراي عالي سياست گذاري اصلاح طلبان در چارچوب منافع ملي و تلاش جهت مشارکت حداکثري مردم در رويدادهاي مهم از جمله انتخابات دستاوردهاي ارزنده اي داشت، خطاب به منتقدين عملکرد شوراي عالي گفت: برخي احزابي که از عملکرد شوراي عالي اصلاح طلبان گلايه مند هستند بيشترين سود را از تشکيل شوراي عالي بردند و در جريان انتخابات هاي اخير، آنها بيشترين جذب نيرو را در حزب شان داشتند.
عارف با ياددآوري انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در سال 96 گفت: در جريان اين انتخابات بيشترين هزينه را در جريان بستن ليست اميد متحمل شدم در حالي که کوچکترين اعمال نظري هم در تهيه ليست نداشتم البته هيچ شخص و اشخاصي هم نفوذي در انتخاب افراد ليست اميد نداشتند و ليست بر اساس سازوکار مشخص و از قبل تعيين شده بسته شد.
وي با انتقاد از نحوه تعامل شوراي شهر تهران با شوراي عالي اصلاح طلبان،گفت: از همان ابتداي فعاليت شوراي اسلامي شهر تهران و در اولين عملکرد مهم خود يعني انتخاب شهردار به مشورت هايي که داده شد متاسفانه توجه اي نشد و تاکنون هم شوراي عالي اصلاح طلبان نظارت جدي بر عملکرد شوراي اسلامي کلانشهرها و فراکسيون اميد نداشته است.
رييس فراکسيون اميد با بيان اينکه کوچکترين خطاي يک فرد را به کل جريان اصلاحات تعميم مي دهند و شروع به پرونده سازي براي اصلاح طلبان مي کنند بر ضرورت پرهيز از حاشيه سازي در خانواده اصلاحات تاکيد کرد.
وي در همين زمينه تصريح کرد: برخي اظهارات داخل جريان اصلاحات به خودزني رسيده است. کساني که عملکرد شوراي عالي سياست گذاري اصلاح طلبان را زير سوال مي برند واقعا انتظاري غير از راي آوري ليست يکپارچه اميد در انتخابات هاي اخير داشتند؟ مردم به ما اعتماد کردند و بايد به اعتماد آنها با عمل به وعده هاي خود و توجه به مطالبات آنها پاسخ دهيم. کاري نکنيم که با برخي اظهارنظرهاي غيرواقعي دل مردم را خالي کنيم.
عارف با تاکيد بر اينکه در شوراي عالي سياست گذاري اصلاح طلبان اعتقاد به شفافيت وجود دارد،گفت: بعد از پايان دور دوم شوراي عالي سياست گذاري اصلاح طلبان با انجام نظرسنجي از برخي نخبگان درخصوص ادامه فعاليت شوراي عالي بالاي 80 درصد بر تداوم فعاليت شورا تاکيد داشتند البته مطمئنا برخي سازوکارهاي شوراي عالي اصلاح خواهد شد.
سيام**1751**1535
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۸۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟

جهانگیری گفت: رهبری در سال ۹۵ فرموند من ارتباط اصلاح‌طلبان با ایشان را بر عهده بگیرم. الان قاعدتاً اصلاح‌طلب‌ها باید برای نحوه ارتباط فکر دیگری بکنند. الان هم اگر مبحث مهمی باشد، منعکس می‌کنم

به گزارش اعتماد، بخش‌هایی از گفتگو با اسحاق جهانگیری معاون اول دولت روحانی، را بخوانید؛

بعد از سال ۸۸ بانی شدم و به اتفاق آقایان موسوی لاری و مجید انصاری خدمت رهبری رسیدیم.

بعد از فوت مرحوم هاشمی، در جلسه با حضور آقای خاتمی و آقای خوئینی‌ها و حسن آقای خمینی و آقای نوری، مطرح شد که من راجع به ارتباط اصلاح‌طلبان با رهبری، با ایشان صحبت کنم.

 

سال ۹۵ به صورت اختصاصی خدمت رهبری رفتم و در مورد مسائل اصلاح‌طلبان صحبت کردم. رهبری در سال ۹۵ فرموند من ارتباط اصلاح‌طلبان با ایشان را بر عهده بگیرم.

بعضی نامه‌ها را ایشان (رهبری) پاسخ داده که پاسخ‌هایشان را هم دارم.

پاسخ‌ها برای انتشار نبوده و منتشرنشده و خصوصی است.

برداشت من این است که ایشان (رهبری) الان مسلط‌ترین فرد نسبت به اوضاع کشور هستند.

الان هم اگر مبحث مهمی باشد، منعکس می‌کنم.

هیچ‌وقت درباره ردصلاحیت‌ها و انتخابات از من خواسته نشد ارتباط بگیرم.

درباره برخی اشخاصی که در جریان رد صلاحیت‌ها پیگیری کردم، دیدم که تایید شدند.

دیگر خبرها

  • مجری صداوسیما: اصلاح طلبی نطفه‌اش حرام است و اصولگرایی لقمه‌اش!
  • اصلاح طلبان در کدام حوزه های انتخابیه کاندیدا دارند؟
  • جوان: مهدی نصیری «باطن» اصلاح‌طلبان است که «ظاهر» شده
  • اولین واکنش یک روزنامه اصولگرا به موضوع مهدی نصیری: او مهره تاج زاده است
  • رژیم صهیونیستی پاسخ پیشنهاد حماس را با اصلاحات به مصر داد
  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟