Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرری- ایرنا- اولین مجموعه صوتی همنوایی دانش آموزان استان تهران شامل 11 قطعه آواز دسته جمعی با کلام و بی کلام امروز شنبه در شهرری رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، این مجموعه صوتی همنوایی ویژه دوره های مختلف تحصیلی به همت معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ساخته شد.
این مجموعه شامل 11 قطعه آواز دسته جمعی با کلام و بی کلام است که کلیه آثار با صدای دانش آموزان و در محدوده صوتی نوجوانان طراحی شده است، همچنین 2 قطعه این مجموعه برای فرهنگیان و معلمان در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در ادامه این آئین گفت: روش های آموزشی دانش آموزان نسل چهارم انقلاب که افرادی پویا، هوشیار و مطالبه گر هستند باید بازبینی و بروز رسانی شود.
سید مجتبی هاشمی اظهار داشت: مفاهیم و ارزش های اخلاقی، انسانی، اسلامی و علمی با روش های نوین و با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری مانند نمایش و سرود باید به دانش آموزان انتقال داده شود.
وی با بیان اینکه استفاده از هنر نمایش و هنرهای آوایی نقش بسزایی در آموزش مفاهیم کلیدی دارد، افزود: ایجاد گروه های نمایشی و سرود در کلاس های درس می تواند به مسئولیت پذیری، تقویت روحیه کارجمعی و مشارکت در امور اجتماعی دانش آموزان بسیار مفید باشد.
هاشمی ادامه داد: استفاده از روش های نوین آموزشی به معلمان و فرهنگیان این امکان را می دهد که کلاس های درس را از حالت خشک حافظه محوری و پرسش و پاسخی به یک فضای شاد، مفرح و با نشاط تبدیل کنند.
وی با اشاره به اینکه هفته سرود و نمایش با هدف نشاط و شادابی برگزار می شود، تاکید کرد: برنامه های این هفته باید در طول سال توسط معلمان و مربیان پرورشی ادامه داشته باشد تا شاهد شادی بخشی، نشاط انگیزی و آموزش بهتر مفاهیم در مدارس باشیم.
هاشمی یادآور شد: تدریس دروس مختلف به وسیله نمایش در کلاس های درس می تواند مفاهیم و سوژه های اجتماعی را در مدارس بازپروری کند تا دانش آموزان برای رفع مشکلات فردی و اجتماعی خود راهکارهای نوین پیدا کنند.
وی با اشاره به اینکه قدمت تئاتر در مدارس به یک قرن می رسد، اظهار داشت: مرحوم باغچه بان اولین فردی بود که توانست بدون هیچگونه امکاناتی در مدرسه احمدیه مرند تئاتر دانش آموزی را به اجرا درآورد از همین جهت معلمان و مربیان پرورشی می توانند با خلاقیت دروس مختلف را با اجرای نمایش های کوتاه به دانش آموزان آموزش دهند.
مراسم آغاز هفته سرود و نمایش مدارس شهرستان ری امروز شنبه با حضور هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران و مسئولان محلی در مجتمع آموزشی شهید غیوری شهرری برگزار شد.
3218/6003

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي شهرستان ري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۹۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان

عزت‌الله طیبی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جشنواره فرهنگی هنری «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالم، گسترش و تعمیق فعالیت‌های پرورشی دانش آموزان در مدرسه است.

وی افزود: در این جشنواره دانش‌آموزان در بسیاری از رشته‌های هنری نظیر آفرینش‌های ادبی و فرهنگی، رسانه و فضای مجازی، فیلم و هنرهای نمایشی، هنرهای آوایی، هنرهای دستی و تجسمی بر اساس علاقه‌مندی خود به رقابت می‌پردازند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: این جشنواره در راستای تحقق برنامه فراگیر پرورشی با اهداف تعیین شده در سند تحول بنیادین و رویکردهای تحول آفرین در تربیت هنری، زیبایی شناختی و رویکرد مدرسه محوری برگزار می‌شود.

طیبی‌راد ادامه داد: در این مرحله ضمن دریافت آثار، بررسی و تفکیک آنها توسط دبیرخانه، آثار برای داوری در اختیار اساتید مربوطه قرار می‌گیرد.

وی گفت: پس از داوری، آثار برتر رشته‌های مختلف انفرادی، گروهی و همگانی به دبیرخانه کشوری مستقر در استان اصفهان ارسال می‌شود.

گفتنی است، دبیرخانه استانی فرایند جمع‌آوری آثار چهل و دومین جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان (امید فردا) در استان و در کانون فرهنگی تربیتی شهید باهنر آغاز به کار کرده است.

کد خبر 6087428

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • سید احمد خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • آیت الله خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان