Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حسین بیگلری مدیرانجمن بیماران کلیوی استان کرمانشاه گفت : نباید تنها به نامه نگاری اکتفا کرد و باید در دیداری با مسوولان ارشد به تشریح این مشکلات پرداخت.

وی گفت : بیماران دیالیزی در ماه حداقل باید ۱۲ جلسه به بیمارستان مراجعه کنند و افرادی که توان حرکت ندارند برای مراجعه متحمل هزینه بالای رفت و آمد می‌شوند و آنان که توان حرکت دارند برایشان مشکل است که نزدیک به یک ساعت منتظر رسیدن اتوبوس شوند چرا که وقتی بیمار برای دیالیز به بیمارستان مراجعه می‌کند به علت بالابودن کراتین کلیه، سرگیجه و تهوع دارد که به هنگام دیالیز این املاح گرفته می‌شود و نیاز به تزریق ویتامین دارد و در کل بیحالی بر بیمار غلبه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پ

بیگلری ادامه داد: انتظار دارم استاندار، فرماندار، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و سایر مسوولان مربوطه از نزدیک به بررسی مشکلات این بیماران بپردازند.

بیگلری با اشاره به قیمت بالای تامین داروی بیماران دیالیزی و کلیوی، ادامه داد: علاوه بر بالابودن هزینه خرید کلیه، هزینه زندگی با کلیه پیوندی برای بیمار مشکل است چرا که ماهانه علاوه بر پرداخت هزینه ویزیت، باید هزینه آزمایش و داروی پیوندی را متحمل شود که میانگین آن به ماهی ۶۰۰ هزار تومان نیز می‌رسد.

این مسوول یادآور شد، هزینه هر دیالیز برای دولت نزدیک به ۵۰۰ هزار تومان تمام می‌شود و برای بیماران رایگان است.

مدیرانجمن بیماران کلیوی کرمانشاه در پاسخ به این سوال که کدام مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در استان از تجهیزات دیالیز برخوردار هستند، گفت: ۴۲ عدد دستگاه دیالیز در بیمارستان امام رضا (ع)، ۱۷ دستگاه دیالیز در بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه وجود دارد و بخش دیالیز در اکثر شهرستان‌ها فعال است.

بیگلری یادآور شد، یک هزار و ۲۰۰ بیمار پیوند کلیه و ۵۱۵ نفر بیمار دیالیزی در استان کرمانشاه وجود دارد که ۱۱۰ نفر آماده پیوند هستند، ولی به دلیل مسایل مالی و محرومیت‌های غذایی، ناتوانی برای تامین موادغذایی مخصوص پس از پیوند و محرومیت‌ها برای انجام مشاغل سخت بعد از پیوند از این کار دوری می‌کنند .

 

 

انتهای پیام/د

نباید تنها به نامه نگاری اکتفا کرد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۰۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، ابراهیم خالقی در گفتگویی با بیان اینکه هزار و چهارصد و نود و دومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد، اظهارکرد: در این عمل، عضای جوان ۲۰ ساله مرگ مغزی ساکن بجنورد به چهار بیمار نیازمند عضو حیاتی دوباره بخشید.

وی گفت: مرحوم «ابوالفضل حسن‌زاده»، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان امام علی(ع) بجنورد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: کبد این بیمار مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به مردی ۵۲ ساله ساکن قاین که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

وی تصریح کرد: همچنین قرنیه‌های این جوان مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم این دانشگاه و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903389

دیگر خبرها

  • بسته خدمتی دندانپزشکی برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • ثبت پنجمین اهدای عضو طی سالجاری درچهارمحال وبختیاری
  • ماموریت بیمار با بالگرد هوایی اورژانس از داران به اصفهان
  • اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند