Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ياسوج- ايرنا- نسخه پيچي مسئولان و متوليان کشوري و استاني تاکنون نتوانسته مانع از نوسان هاي قيمت در بازار آشفته و پرتلاطم گوشت در کهگيلويه و بويراحمد شود تا جايي که بررسي موضوع قاچاق دام زنده به نشست کميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کشيده شد.

به گزارش ايرنا، بروز چنين بحراني ،فرصت طلبي دلالان و واسطه ها در توزيع و فروش اين محصول را در پي داشته و هم اينک افزايش خيرکننده قيمت گوشت حتي تا مرز هر کيلوگرم 100 هزار تومان در بخش هايي از استان کهگيلويه و بويراحمد ديده مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افزايش قيمت گوشت ناشي از کمبود فاحش دام زنده از يک سو و تلاش دلالان و قاچاقچيان براي خروج غيرمجاز دام از استان حتي به مرزهاي کشور، مسئولان و متوليان امر در اين استان را به ستوه آورده است.
امروز افزايش قيمت گوشت نه تنها به چالشي اقتصادي و معيشتي تبديل شده بلکه در کنار آن موضوع قاچاق دام زنده کم کم به مساله اي اجتماعي و حتي امنيتي در کشور و کهگيلويه و بويراحمد تبديل مي شود.
اما امروز شنبه موضوع اصلي کميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگيلويه و بويراحمد به قاچاق و خروج غيرمجاز دام زنده از مبادي خروجي استان اختصاص داشت و استاندار نيز دستگاه هاي ذيربط را موظف به مبارزه قاطع با اين پديده کرد.
علي محمد احمدي تصريح کرد: قاچاق از هر نوعي خود بلاي خانمان سوز است اما قاچاق دام زنده آن هم براي استان مولدي با داشتن بيش از 2ميليون راس دام دردي به مراتب سنگين تر و مايه شرمساري براي مسئولان و نهادهاي متولي است.
وي از اينکه دستورالعمل اجرايي براي جلوگيري از خروج قاچاق دام پس از حدود 15 روز از اعلام رسمي آن توسط رئيس دفتر رئيس جمهوري همچنان در ميان بروکراسي هاي اداري برخي نهادهاي متولي مي چرخد به شدت انتقاد کرد.
احمدي حوزه معاونت سياسي و امنيتي و کميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان را موظف به اجراي بندهاي دستورالعمل اجرايي رئيس دفتر رئيس جمهوري و اعلام گزارش کار نهادهاي مربوطه ظرف يک هفته آينده کرد.
وي يادآور شد: امروز در اثر سوء مديريت ها و برخي بي تدبيري ها و عدم نظارت هاي به موقع دام هاي زنده اين استان به راحتي خارج تا جايي که حتي يکي از استان هاي پيشرو در بروز اين چالش محسوب مي شود.
استاندار کهگيلويه و بويراحمد با تاکيد بر اينکه مديران بايد شرايط امروز و جنگ اقتصادي را بپذيرند، تصريح کرد: بايد خود را در قبال فشارهاي اقتصادي که گريبان گير مردم به ويژه افراد فقير و کم بضاعت شده پاسخگو دانست.
وي افزود: خبرهاي رسيده از برخي مبادي خروجي و مرزهاي کشور همچون مرز خسروي در کرمانشاه حکايت از قاچاق دام زنده از استان هاي جنوجي به ويژه کهگيلويه و بويراحمد دارد.
وي گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزي و ساير نهادهاي نظارتي و قضايي استان با تشديد بازرسي ها مانع از خروج غيرمجاز دام شوند و گزارش روزانه از ايست و بازرسي ها را به کميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ارائه دهند.
دبير کميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگيلويه و بويراحمد نيز از تصويب شيوه نامه ضوابط جديد خريد و فروش و حمل و نگهداري دام خبر داد.
حسين بهمني اظهار داشت: بر اساس اين شيوه نامه تنها دامي مي‌تواند خريد و فروش شود که داراي پلاک هويتي باشد که اين پلاک هويت نيز بايد از سامانه هويتي وزارت جهاد کشاورزي براي تمامي دام‌ها تهيه شود.
اين پلاک شناسه‌اي 15 رقمي و قابل رويت است که روي گوش دام نصب مي‌شود و همه‌ي دام‌ها بايد اين پلاک را داشته باشند و صاحب دام با مراجعه به پنجره واحد کشاورزي بايد ضمن ثبت دام خود اين پلاک را نيز ثبت کند که دامدار براي دامي که تازه متولد مي‌شود 5 روز فرصت دارد که اين پلاک هويتي را دريافت کند.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان کهگيلويه و بويراحمد نيز با بيان اينکه هيچ کمبودي در زمينه دام زنده در بازار استان وجود ندارد، گفت: جمعيت دامي استان 2 ميليون و 160 هزار راس دام است.
الياس تاج الديني افزود: سالانه در کهگيلويه و بويراحمد حدود 14 هزار و 800 تن گوشت قرمز توليد مي شود در حالي که ميزان مصرف سالانه استان 8 هزار و 600 تن است.
وي ادامه داد: سالانه حدود 6 هزار و 200 تن مازاد بر مصرف استان، گوشت توليد مي شود.
وي بيان کرد: هم اينک در پروار بندي هاي موجود در استان حدود 8 هزار راس بره و 36 هزار راس گوساله پروار بندي شده موجود است.
وي تاکيد کرد: وظيفه جهاد کشاورزي توليد گوشت قرمز مورد نياز کهگيلويه و بويراحمد است و در تامين دام زنده هيچ مشکلي وجود ندارد.
3016/1662
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۰۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد

فریبا زرافشان با اشاره به اینکه نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری پراکندگی و سختگذر بودن روستا‌های استان تاکید کرد: رشد سوادآموزی در کهگیلویه وبویراحمد با همت جهادی آموزش دهنده‌ها صورت گرفته است.   وی بیان کرد:در سال تحصیلی جاری ۷۲۱ آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند.   رییس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمدتصریح کرد: امسال ۱۰ هزار و ۹۶ نفر در ۸۱۸ کلاس درس زیرپوشش طرح‌های نهضت سوادآموزی هستند.   وی رویداد روستای باسواد به عنوان یک ابتکار را از دیگر فعالیت‌ها برای کاهش نرخ بی سوادی ذکر کرد و افزود: با تشکیل شورای سوادیار روستا این طرح نقش مهمی در کیفیت بخشی به سوادآموزی است.   زرافشان اجرای طرح "شناسایی کوچه به کوچه، محله به محله و روستا به روستا را از دیگر طرح‌های مهم برای افزایش نرخ باسوادی در برخی نقاط ذکر کرد و افزود: دولت در کنارسوادآموزی برنامه‌های دیگری برای افزایش سواد اجتماعی جامعه هدف در دست اجرا دارد.   وی ابراز کرد:طرح خواندن با خانواده، حلقه‌های کتابخوانی و آموزش عملی نماز از جمله برنامه‌های تکمیلی دولت برای سوادآموزان است.   زرافشان خاطرنشان کرد: همچنین مسابقات علمی و کار با رایانه برای برای شرکت کنندگان در دوره تحکیم اجرا می‌شود.   وی شناسایی، جذب، آموزش و نظارت و ارزشیابی سنین ۱۰ تا ۴۹ را جامعه هدف نهضت سواد آموزی دانست و خاطر نشان کرد:براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ نرخ باسوادی جمعیت استان در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله، به ۹۲/۸ درصد رسید و مطابق با برآورد سال ۱۴۰۰ به بالای ۹۵ درصد رسید. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ادامه تلاش ها برای رفع مشکل آب و برق مناطق سیل زده گچساران
  • خسارت به کشاورزان در پی طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام میزان بارش های بهاری در کهگیلویه و بویراحمد
  • بارش باران همراه با تند باد و رعدو برق در کهگیلویه و بویراحمد