Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- طبق تازه‌ترين گزارش منتشرشده ايران تلنت، کسب‌وکارهاي ديجيتال و استارت‌آپ‌ها 46 درصد رشد استخدام داشته‌اند و تقاضاي بازار کار براي متخصصان حوزه کامپيوتر 14 درصد افزايش داشته است .

به گزارش ايرنا از ايرنا تلنت، در روزهاي تحريم، گران شدن لحظه‌اي ارز و نوسان بازار، خيلي از کسب‌وکارهاي ايراني با مشکل روبرو شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسياري شرکت‌هاي بزرگ ايراني تعديل نيرو کردند و بعضي استخدام نيروي جديد را متوقف کردند. از ظواهر امر به نظر مي‌رسد کسب‌و‌کارها آب رفته‌اند اما، ماجرا اينقدرها هم ساده نيست. کسب‌و‌کارها آب رفته‌اند اما نه لزوما همه‌شان؛ آمارها نشان مي‌دهد در بعضي عناوين شغلي، استخدام نيروي کار حتي افزايش هم داشته! نگاه دقيق‌تر به آنچه براي کسب‌وکارهاي ايراني اتفاق افتاده شايد بتواند در جهت‌گيري آينده مجموعه‌ها در زمينه منابع انساني و برنامه‌ريزي نيروهاي جوان براي آينده‌ شغلي‌شان راهگشا باشد.
ايران تلنت در تازه‌ترين گزارش خود، آمار و تحليلي مقايسه‌اي از وضعيت کسب‌وکارها در زمينه منابع انساني در سال‌هاي 2017 و 2018 يعني در روزهاي اوج بحران اقتصادي ارائه داده است. طبق اين گزارش، کسب‌وکارهاي ديجيتال و استارت‌آپ‌ها 46 درصد رشد استخدام داشته‌اند. تقاضا براي بعضي شغل‌ها مثل Developer هم نه تنها افت نداشته، بلکه همچنان سهم بالايي از نياز کسب‌وکارها را به خود اختصاص مي‌دهد.
آمارها مي‌گويند برخلاف انتظار، در روزهاي بحران بزرگ‌ترين تعديل نيروها در شرکت‌هاي بزرگ اتفاق افتاده است. حجم استخدام‌ها به‌طور کلي 6 درصد افت داشته؛ اين افت براي شرکت‌هاي بالاي 100 نفر 13 درصد بوده و براي کسب‌وکارهاي زير 100 نفر 5 درصد. در مقايسه سال‌هاي 2017 تا 2018 بيشترين کاهش استخدام را شرکت‌هاي مخابراتي با 77 درصد، نيروگاه‌ها با 70 درصد دارويي و شرکت‌هاي تجهيزات پزشکي با 58 درصد داشته‌اند. شرکت‌هاي خودروسازي با 37 درصد در رتبه‌ بعدي قرار دارند.
بنابر اظهارات کارشناسان ايران تلنت، در روزهاي اوج بحران، تنها شغل‌هايي که حجم استخدامشان کم نشد، شغل‌هاي مربوط به حوزه IT بود. استخدام گروه شغلي مهندس کامپيوتر، نرم‌افزار و طراح وب در اين بازه زماني افزايش 14 درصدي داشته است. از طرفي، شغل‌هاي دسته فروش، بازاريابي و تبليغات که هميشه پيشتاز نيازهاي نيروي انساني شرکت‌ها بودند، افت کرده‌اند. در اين دسته که دقيق‌تر مي‌شويم، مي‌بينيم شغل‌هاي فروش کاهش داشتند و در عوض، جايشان را به شغل‌هاي بازاريابي داده‌اند. اين يعني کسب‌وکارها تصميم گرفته‌اند نيازهايشان در اين حوزه را زيربنايي و عمقي‌تر حل کنند. بيشترين ميزان کاهش استخدام هم 61 درصد و در استخدام داروساز اتفاق افتاده است.
در ميان صنايع مختلف، شرکت‌هاي ديجيتال و استارتاپ‌ها با رشد چشمگير 46 درصد در حجم استخدام، رتبه اول را به خود اختصاص داده‌اند. شرکت‌هاي مسافرتي، هتل‌داري و توريسم با 37 درصد، کاريابي‌ها و شرکت‌هاي تامين منابع انساني با 32 درصد و شرکت‌هاي مالي، سرمايه‌گذاري، بيمه و بانک‌ها با 24 درصد افزايش حجم استخدام در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند.
علمي*م.ش*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۰۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،آرش آریانزاد میگوید: به دنبال بارش‌های اخیر حجم آب ذخیره در پشت سد‌های استان به ۷۲ درصد رسیده است.
وی افزود: در حال حاضر ۸ سد استان شامل سد‌های عباس آباد و سبدلو بانه، چراغ‌ویس سقز، گاران مریوان، زیویه کامیاران، قشلاق و آزاد سنندج و زریبار مریوان سرریز کرده‌اند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری، ۴۲۰ میلیمتر متوسط بارندگی استان بوده افزود: شهرستان‌های مریوان با هزارمیلیمترو بانه با ۸۰۰ میلیمتربیشترین میزان بارش‌ها را به خود اختصاص داده اند.
بارندگی سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.
کارشناس اداره هواشناسی استان نیز میگوید: در بارش‌های اخیر سلین هورامان با ۹۴ میلیمتر و سرواباد با ۸۶ میلیمتر بیشترین بارش‌ها را داشته اند.
هواشناسی کردستان اعلام کرد از فردا نیز موج جدید بارشی نیز آسمان استان را در بر میگیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • زمان اوج بیت کوین مشخص شد
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد | قیمت جدید انواع ارزهای دیجیتال
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • تزریق۳۶همت‌ اعتبارشرکتهای دولتی در امورفرهنگی برای اولین بار
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • تمامی استخدام‌های شرکت واحد اتوبوسرانی مربوط به پیش از سال ۸۵ است / قرارداد با ۱۶ شرکت خصوصی+فیلم
  • تمامی استخدام‌های شرکت واحد اتوبوسرانی مربوط به پیش از سال ۸۵ است/قرارداد اتوبوسرانی با ۱۶ شرکت خصوصی+فیلم