Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع ۱۵۱ پروژه مشخص شده در سال جاری برای واگذاری به بخش خصوصی تنها ۴ طرح واگذار شده است، باید مقاومت‌های موجود در این مسیر شکسته شود. ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۹ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، طهمورث الیاسی امشب در شورای اداری استان اظهار داشت: مقاومت‌های زیادی در برابر واگذاری پروژه‌های استان به بخش خصوصی وجود دارد که باید برای بهره بردن از ظرفیت بخش خصوصی شکسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با‌ اشاره‌ به واگذاری 151 پروژه به بخش خصوصی در سال جاری افزود: تاکنون تنها 4 طرح واگذار شده است دستگاه‌های اجرایی باید اهتمام لازم برای این امر را داشته باشند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری با اشاره‌ به یک هزار و 800 پروژه نیمه تمام در استان‌، خاطرنشان کرد: برای تکمیل این تعداد پروژه بیش از 900 میلیارد تومان اعتبار نیاز است بنابراین باید از ایجاد پروژه‌های جدید پرهیز و توان را روی اتمام این پروژه‌ها قرار داد.

الیاسی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید برنامه آمایش سرزمین استان را به عنوان یک سند بلند مدت توسعه لحاظ و در برنامه‌های خود از آن استفاده کنند.

وی به تهیه و تدوین طرح سرمایه‌گذاری استان اشاره و تصریح کرد: در این برنامه باید نرخ بیکاری استان از 22.3 درصد در سال 95 به 9.1 درصد طی برنامه 6 ساله برسد و با 10 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری 50 هزار شغل ایجاد شود‌.

رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری با اشاره به تهیه و تدوین برنامه توسعه و اشتغالزایی روستایی بیان کرد: کارهای پراکنده و موازی در حوزه اشتغال روستایی زیاد انجام می‌شود که باید این فعالیت‌ها برای رسیدن به نتایج مطلوب متمرکز شوند چرا که در برنامه 6 ساله باید سالانه برای 73 روستا و در مجموع 372 روستا این برنامه تهیه شود.

الیاسی گفت: تاکنون برای 146 روستای استان برنامه توسعه و اشتغالزایی روستایی تهیه و تصویب شده است. 

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی از ناکارآمدی اساسی رنج می‌برند، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی در برخی جاها گرفتار مازاد نیرو و در برخی دیگر گرفتار کمبود نیرو هستند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از مجموع 217 میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ای تاکنون 173 میلیارد تومان به استان تخصیص داده شده است، گفت: اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان از ابتدای امسال تاکنون حدود 57 درصد تحقق یافته است ضمن اینکه این اعتبارات در سال 98 نسبت به گذشته 54.4 درصد افزایش یافته در صورتی که همین عدد در کشور منفی 6 درصد بوده است. 

الیاسی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید پیگیر اخذ اعتبار از محل ردیف‌های متمرکز و ملی توسط مدیران با توجه به حجم بسیار بالای اعتبارات ردیف‌های فوق باشند.

انتهای پیام/ن

R41350/P/S6,54/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۰۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج کریمی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، در خصوص عملکرد اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در دولت سیزدهم، اظهار کرد: اعتبار تخصیص یافته در این دولت به این مجموعه ۶۹۰ میلیارد تومان است.

وی در خصوص دریافت قیر رایگان جهت ایزوگام و آسفالت مدارس در چهارمحال و بختیاری، افزود: تاکنون ۴۲ میلیارد تومان اعتبار جهت این کار به استان اختصاص داده شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به ۶۶ فضای آموزشی و ورزشی که توسط این اداره‌کل تکمیل و تحویل شده است، ادامه داد: پروژه‌های آموزشی در قالب ۲۲۵ باب کلاس درس هستند.

کریمی عنوان کرد: پروژه‌های آموزشی و ورزشی که توسط اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری تحویل شده است ۲۹ هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنا دارد و اعتبار هزینه شده برای آن بالغ بر ۳۷۵ میلیارد تومان است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اعتباری بالغ بر ۹۵ میلیارد تومان جهت خرید تجهیزات مورد نیاز مدارس در چهارمحال و بختیاری، هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تعداد ۱۰۰ پروژه با ۳۶۰ کلاس درس و ۷۸ هزار مترمربع زیربنا در این استان در دست اجرا است، برای ساخت این واحدها تا کنون ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و حدود ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن‌ها نیاز است.

کریمی بیان کرد: همچنین ۱۱۰ پروژه با ۷۸۰ کلاس درس با اعتبار هزینه شده ۶۰ میلیارد تومان استانداردسازی گرمایشی شده است.

کد خبر 6088312

دیگر خبرها

  • پروژه پمپاژ آب ناغان می‌تواند در بخش کشاورزی تحول ایجاد کند
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • وزیر اقتصاد: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • خاندوزی: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • نواخته شدن زنگ کار و تلاش در چهارمحال و بختیاری