Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:30:31 GMT

تونسی ها با مادورو اعلام همبستگی کردند

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۰۶۶۱

تونسی ها با مادورو اعلام همبستگی کردند

تهران - ایرنا - جمع کثیری از مردم تونس با حضور در سفارت ونزوئلا در کشورشان، با «نیکولاس مادورو» اعلام همبستگی کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، در این تجمع، سازمان ها و اتحادیه های غیر دولتی شامل «سازمان ملی حمایت از مقاومت کشورهای عربی و مقابله با عادی سازی و صهیونیسم» و «انجمن حقوق بشر تونس» و نمایندگانی از انجمن کل صنفی کارگری تونس (به عنوان بزرگ ترین سندیکای کارگری) حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«احمد الکحلاوی» رئیس سازمان ملی حمایت از مقاومت کشورهای عربی در این باره گفت: امروز بار دیگر با ملت و رهبران ملی این کشور تجدید میثاق کردیم و به آنها می گوییم: ما هرگز از حمایت ملت ونزوئلا دست نخواهیم کشید، کسانی که همواره از ملت های عرب و آرمان هایشان حمایت کرده اند.
الحکلاوی افزود: ونزوئلا هم چون تونس اکنون با استعمار، امپریالیسم و صهیونیسم دست به گریبان است و ما در یک جبهه قرار داریم و دارای دشمن یکسانی هستیم.
وی اضافه کرد: علیه این دشمن مشترک، دست در دست هم می دهیم و جمهوری ونزوئلا که حق است، بر باطل پیروز خواهد شد، چرا که ما در مسیر آزادی علیه بردگی قرار داریم.
در همین حال، «کارلوس رافائل واریا تورتوس» سفیر ونزوئلا در تونس قاطعانه هرگونه دخالت آمریکا در امور داخلی کشورش را رد کرد.
وی افزود: دولت و مردم ونزوئلا که در مقابل قلدری های آمریکا ایستاده اند، امروز بیش از گذشته توانایی مقابله با این توطئه های جدید و خنثی سازی آن را دارند و حافظ حاکمیت و ثبات کشورشان هستند.
تورتوس با تکرار اظهارات مادور که هدف امپریالیسم بویژه آمریکا را چپاول ثروت ونزوئلا اعلام کرد، گفت: هدف دشمنان کشورمان، به یغما بردن ثروت ها و تغییر مواضع راهبردی ماست و آن چه بیش از هرچیز آنها را آزار می دهد، استقلال آزادی خواهانه در تاریخ ونزوئلا است.
ونزوئلا از سال 23 ژانویه (3 بهمن) که در آن «خوان گوایدو» رییس مجلس ملی این کشور خود را به عنوان رییس جمهوری موقت معرفی کرد، بحرانی است.
پس از آن، آمریکا و به پیروی از آن کانادا، آرژانتین، برزیل و برخی کشورهای غربی، گوایدو را به عنوان رییس جمهوری دولت انتقالی به رسمیت شناختند.
در مقابل،ایران، روسیه، ترکیه، بولیوی و کوبا، با کودتا خواندن این اقدام گوایدو، از مادورو حمایت کردند.
مادورو 10 ژانویه (20 دی ماه)گذشته برای یک دوره شش ساله دیگر سوگند ریاست جمهوری خورد.
وی چندی پیش گوایدو را بازیچه آمریکا دانست و اعلام کرد: دیر یا زود، رئیس مجلس ملی باید در برابر دستگاه عدالت و قانون حاضر شود، چرا که او قانون اساسی را به تمسخر گرفته است.
شبس**9363**1488

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تونس مادورو ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۰۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آلاء» برگزیده مونودرام تونس شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمد کاظم تبار،  پیش از این در چهاردمین جشنواره بین المللی دائجون کره جنوبی، چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، تئاتر شهر و همچنین سالن اصلی تالار مولوی به روی صحنه رفته بود، رتبه‌ی دوم بخش نقاد «منتقدین» جشنواره بین‌المللی مونودراما تونس را از آن خود کرد.

جشنواره مونودراما تونس در این دوره با محوریت مقاومت و صلح در حالی برگزار شد که ۱۶ کشور دنیا در آن حضور داشتند و در نهایت نمایش «آلاء» رتبه‌ی دوم بخش نقاد «منتقدین» را کسب کرد.
گفتنی است این بخش از جشنواره برگزیده‌هایی مجزا در کارگردانی، بازیگری، نویسندگی و... نداشت و لوح تقدیر و نشان ویژه خود را به بهترین آثار برای کامل‌ترین نمایش به لحاظ فنی، طراحی، بازیگری، متن، میزانسن و طراحی صحنه اهدا کرد.

از دیگر عوامل نمایش می‌توان از: صدا: فرهاد قائمیان، محمدرضا آزادفرد، طراح صدا و موسیقی: علی خاتمی، مدیر تولید: حامد گودرزی، دستیار تولید: محسن صفری، طراح نور: حسین نادری، دستیار کارگردان: محمد قیاسی، علیرضا افیونی، مبین آریا، مشاور طراحی صحنه: سینا ییلاق بیگی منشی صحنه: رضوان مقدسی، طراح پوستر و بروشور: رامین رستمی، مشاور رسانه: ناصر ارباب، مربی اریال یوگا: سپیده صمد پور، طراح حرکت: امیر آقاجان و طراح لباس: سمیه پسندیده خواه نام‌برد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • تحصن دانشجویان ایتالیا در همبستگی با فلسطین+ فیلم
  • فیلم| ابتکار جالب شهروندان اسپانیایی در جهت حمایت و همبستگی با فلسطین و مردم غزه
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • همبستگی با فلسطین در جشن فارغ التحصیلی دانشگاه‌های آمریکا
  • «آلاء» برگزیده مونودرام تونس شد
  • چگونگی شکل‌گیری جنبش دانشجویی همبستگی با فلسطین از ۱۰۰ سال پیش در آمریکا
  • مروری بر نحوه شکل‌گیری جنبش دانشجویی همبستگی با فلسطین در آمریکا همزمان با اوج‌گیری تجمعات ضدصهیونیستی در غرب
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه