Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

دکتر وحید مفید افزود: گزارشی مبنی بر استفاده از ذرت دامی در تولید فرآورده‌های اسنک و غلات حجیم شده دریافت کردیم که بلافاصله در بخشنامه‌ای از تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور خواسته شد، مراتب بود یا نبود ذرت دامی را در کارخانه‌های تولید اسنک و غلات حجیم شده بررسی کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی گفت: ادارات نظارت دانشگاه علوم پزشکی از انبار‌های واحد‌های تولیدی بازرسی کرده و ۳۵۶ نمونه برداشته شد که ۱۳۴ مورد از آن به طور دقیق با ویژگی‌های ذرت انسانی منطبق بود، ۱۲۸ مورد از نمونه‌ها با نام ذرت دامی وارد شده بود، اما از لحاظ ویژگی‌ها به طور کامل با ذرت انسانی مطابقت داشت که شاید به دلیل مسائل مربوط به تسهیلات واردات و ارز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مفید افزود: ۴۳ مورد از نمونه‌ها نیز از واحد‌هایی بود که دارای پروانه ساخت از سازمان غذا دارو بوده و هیچ مشکلی نداشتند، همچنین ۵۱ مورد از نمونه‌ها ذرت‌های منجمد شده‌ای بود که موارد استفاده آن‌ها برای تولید اسنک نبوده و در ساخت کنسرو و سایر محصولات استفاده می‌شد که البته آن‌ها نیز با درجه ذرت انسانی بودند.

وی گفت: تنها ۲۵ نمونه بر اساس نتایج آزمایشگاه از لحاظ ویژگی‌های میکروبی و مشخصات مطابق با استاندارد‌های تعریف شده برای ذرت انسانی منطبق نبود که بلافاصله ضمن ممانعت از تولید، نمونه‌ها پلمب و در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

مفید با اشاره به اینکه شرط ادامه تولید واحد‌های متخلف پس از رسیدگی قضایی استفاده از منابع منطبق برای مصرف انسان در نظر گرفته شده است، افزود: بازدید‌ها از واحد‌های تولیدکننده فراورده‌های غذایی و آشامیدنی ادامه می‌یابد و سازمان غذا و دارو در مورد محصولات غذایی سخت گیرانه اقدام خواهد کرد.

وی با اشاره به نمونه‌برداری از محصولات نهایی، گفت: خوشبختانه در هیچ‌کدام از محصولات نهایی مشکلی وجود نداشت و محصولات سطح عرضه با ویژگی‌های ذرت انسانی مطابقت داشت.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ذرت دامی اسنک سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۰۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ فریدون طالبی گفت: عشایر گیلان پارسال هزار و ۴۷۵ تن گوشت قرمز تولید کرده اند که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۱۳۱ تنی داشت.
وی با اشاره به اینکه پرورش دام، تولید گوشت قرمز، شیر، روغن حیوانی، پشم گوسفند، ماست، پنیر و کره نیز از فرآورده‌های دامی عشایر است افزود: عشایر استان گیلان سال گذشته ۵ هزار و ۶۵۶ تن شیر تولید کرده اند که نسبت به سال قبل ۶۸ تن افزایش داشت.
رئیس اداره امورعشایر گیلان گفت: جمعیت عشایری استان پارسال ۲۲ تن عسل، ۲۲۷ تن پشم و ۵۳ هزار جلد پوست گوسفندی هم تولید کرده اند.
فریدون طالبی اضافه کرد: عشایرگیلان همچنین حدود ۵ و ۳ دهم (۵.۳) تن گیاهان دارویی شامل آویشن، گلپر، گل گاوزبان نیز برداشت کرده اند.
وی با اشاره به تولیدات صنایع دستی عشایرگفت: عشایر گیلان ۲۴ هزار و ۵۰۰ مورد صنایع دستی شامل قالی، جاجیم، گلیم، جوراب پشمی، شال و کت و شلوار تولید می‌کنند. 
رئیس اداره امور عشایر گیلان با اشاره به اینکه گیلان هزار و ۵۹۸ خانوار عشایر با ۶ هزار و ۵۴۵ نفر جمعیت مورد تایید سازمان آمار کشور دارد، افزود:بیشترین جمعیت عشایری گیلان در شهرستان‌های غربی استان زندگی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • برگزاری بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی
  • ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران اجرا می شود
  • گرامیداشت هفته کارگر در مازندران با ۳۰۰ برنامه
  • ۳۰۰ برنامه هفته کار وکارگر در مازندران اجرا می شود
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد