Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@11:16:33 GMT

ادعایی عجیب درباره رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۱۳۵۱

خبرنگار اعزامی پایگاه خبری صهیونیستی وللا به کنفرانس ورشو در تحلیلی اعلام کرد اظهارات مقامات سعودی، بحرین و امارات در ورشو به گونه‌ای بود که گویا از دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل صادر شده است.

طال شلیف در واکنش به اظهارات وزیران خارجه عربستان، بحرین و امارات در کنفرانس ورشو تصریح کرد اظهارات وزیران خارجه سعودی، بحرین و امارات اینگونه به نظر می‌رسید که گویی در دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نوشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شلیف در تحلیل خود آورده است کشور‌های عربی شرکت کننده در کنفرانس ورشو، این قدرت را به نتانیاهو دادند تا اثبات کند که مواضع افراطی دولتش نه تنها منجر به انزوای اسرائیل نشده است، بلکه به طور مشخص منجر به تقویت جایگاه منطقه‌ای آن شده است.

وی افزود عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان (عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان)، عبدالله بن زاید آل نهیان و خالد بن احمد آل خلیفه وزیران خارجه امارات و بحرین برای حمایت از مواضع اسرائیل در خلال کنفرانس ورشو چنان با هم مسابقه گذاشته بودند که فراتر از سقف تمام انتظارات و پیش‌بینی‌های قبلی بود. اظهاراتی که دوستان قدیمی و جدید ما در عربستان، امارات و بحرین بیان کردند، طوری بود که گویا در دفتر نتانیاهو نخست وزیر آماده شده بود.

نتانیاهو، وزیران خارجه عرب را هنگامی که دفتر عمدا نوار ویدئویی ضیافت شام پشت در‌های بسته وی با وزیران خارجه سعودی، بحرین و امارات را بدون اطلاع آن‌ها منتشر کرد، در تنگنا قرار داد.

نتانیاهو ممکن است در پس در تنگنا قرار دادن یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان باشد، زمانی که وزیر عمانی برای دیدار با وی در هتل محل اقامتش وارد این مکان شده بود.

خبرنگار اعزامی این رسانه صهیونیستی به کنفرانس ورشو در ادامه افزود دیدار میان نتانیاهو و بن علوی قرار بود سری باشد، بن علوی از در ورودی پشتی هتل از طریق آسانسور ویژه وارد شد، اما با دیدن روزنامه‌نگاران اسرائیلی که منتظر وی بودند، غافلگیر شد که مجبور شد دیدار خود با نتانیاهو را علنی کند.

این در حالی است که وزیر خارجه عمان در گفتگو با یک شبکه آلمانی مدعی شده است که اسرائیل طرفی در خاورمیانه است که دیگر نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

بن علوی در گفتگو با دویچه وله آلمان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ آلمان گفته است کشورش برای نزدیک کردن دیدگاه‌های فلسطینی و اسرائیلی به منظور برقراری صلح در خاورمیانه همچون یک میانجی صلح عمل می‌کند.

وی افزود ما مدتی است که اسرائیل را دولتی از دولت‌های خاورمیانه قلمداد می‌کنیم، هر چند اسرائیل در حال حاضر خیلی به این مسئله اهمیتی نمی‌دهد، ولی معتقدم اسرائیل شاید از تبعاتی که باید در صورت اعتراف به اینکه دولتی از دولت‌های خاورمیانه است، تحمل کند، می‌ترسد.

بن علوی اظهار داشت سیاست خارجی عمان مبتنی بر استقلال و بی‌طرفی مثبت است و این بی‌طرفی، شامل ایران هم می‌شود.

وزیر خارجه عمان همچنین از شورای همکاری خلیج فارس و نقشی که سلطان‌نشین عمان و کویت برای حل بحران میان قطر و چهار کشور عربی به سرکردگی عربستان ایفا می‌کند، سخن گفت.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته در کنفرانس موسوم به صلح در هلند با بن علوی وزیر خارجه عمان دیدار کرده بود، وی در اواخر اکتبر ۲۰۱۸ با سفر به عمان با سلطان قابوس دیدار کرده بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بحرین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو وزیر خارجه امور خارجه عمان رسانه خاورمیانه آلمان سیاست خارجی استقلال ایران شورای همکاری خلیج فارس کویت قطر عربستان نخست وزیر رژیم صهیونیستی هلند بحرین دولت رژیم صهیونیستی قطر نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۱۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم صهیونیستی/ اسموتریچ: فرماندهان مسئولیت شکست را بپذیرند

 روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» گزارش داد، «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) به فرماندهان ارتش این رژیم حمله کرد و آنها را مقصر شکست در عملیات طوفان الاقصی اعلام کرد.

وی با اشاره به استعفای «آهارون هالیوا» رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، گفت: هالیوا در استعفانامه خود زیاده‌گویی کرد بدون اینکه مسئولیت شکست را بپذیرد و دلایل این شکست را تشریح کند.

این مقام صهیونیست، درخواست هالیوا برای تشکیل کمیته تحقق درباره دلایل شکست رژیم اشغالگر در عملیات طوفان الاقصی را دخالت نظامیان در امور سیاستمداران دانست و گفت: این موضوع به یک افسر نظامی ارتباطی ندارد.

اسموتریچ به «هرتزی هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز حمله کرد و گفت: هالوی نمی‌تواند جانشین هالیوا را انتخاب کند، زیرا خودش هم بخشی از این شکست است و در این زمینه باید پاسخگو باشد.

اعضای کابینه نتانیاهو در حالی ارتش را مقصر شکست از مقاومت فلسطین اعلام می‌کنند که احزاب مخالف در حمایت از ارتش، کابینه حاکم را مقصر می‌دانند.

رئیس حزب کارگر رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد: بعد از ۲۰۰ روز جنگ (علیه غزه)، اوضاع بدتر شده و حتی ژنرال «یهودا فوکس» (فرمانده شاخه میانی ارتش رژیم صهیونیستی) نیز قصد استعفا دارد.

«میراو میکائیلی» از کابینه نتانیاهو به خاطر مسئولیت گریزی و دفاع نکردن از ژنرال‌های ارتش، انتقاد و اضافه کرد: ژنرال فاکس نه تنها تحت فشار شهرک نشینان، بلکه تحت فشار رهبری سیاسی است.

این مقام صهیونیست، انتقاد رسانه‌های حامی نتانیاهو از متن استعفانامه ژنرال هالیوا را یادآور شد و هدف از این اقدامات را، از بین بردن اعتبار فرماندهان ارتش و در راستای حفظ قدرت کابینه حاکم اعلام کرد.

میکائیلی، ادامه حضور ائتلاف حاکم به رهبری نتانیاهو در قدرت را موجب در خطر قرار گرفتن موجودیت (جعلی) رژیم اشغالگر دانست و گفت: نتانیاهو و متحدانش نمی‌توانند این جنگ را به نتیجه برسانند و بعد از گذشت ۲۰۰ روز، هیچ نشانه‌ای از فروپاشی حماس دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: وقت تجدیدنظر است و باید جنگ (علیه غزه) برای زمینه سازی آزادی اسرا پایان یابد.

جنگ علیه غزه به مهمترین عامل تشدید تنش بین سران رژیم اشغالگر تبدیل شده و در حالی که نتانیاهو و متحدانش خواهان تداوم جنگ هستند، مخالفان آنها بر آتش بس برای آزادی اسرای صهیونیست تاکید دارند.

بسیاری از کارشناسان، هدف نتانیاهو از اصرار بر تداوم جنگ را، حفظ حیات سیاسی و فرار از تعقیب قضائی می‌دانند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر صهیونیستی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم صهیونیستی/ اسموتریچ: فرماندهان مسئولیت شکست را بپذیرند
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم اسرائیل
  • رژیم‌صهیونیستی نمی‌تواند تا ابد بجنگد
  • سرنوشت رژیم اشغالگر صهیونیستی بعد از تنبیه در عملیات وعده صادق چه خواهد بود؟
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • رژیم صهیونیستی تحمل تا ابد جنگیدن را ندارد
  • مخالفت نتانیاهو با جلسات ارزیابی اهداف تجاوز اسرائیل به غزه