Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه چشم‌ها را در برابر واقعیات صید ترال نمی‌بندیم، گفت: باورم شد مافیایی پشت ماجرای صید ترال و کشتی های چینی وجود دارد.

به گزارش فارس از بندرعباس، علیرضا تنگسیری عصر امروز در آئین رونمایی و اکران مستند تحسین شده «دریابست» با اشاره به رشادت‌ها و خدمات ساحل‌نشینان و صیادان در هشت سال دفاع مقدس و نقش موثر آنان در عملیات‌هایی نظیر بیت المقدس و خیبر اظهار داشت: من سیاسی نیستم و سیاسی صحبت نمی‌کنم بلکه از زبان یک نظامی انقلابی و دنباله روی رهبری می‌گویم که سپاه نمی‌تواند در برابر پایمال شدن حقوق صیادان ساکت بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‎وی ادامه داد: هم اکنون که اینجا صحبت می‌کنم سه فروند کشتی چینی در بندر تجاری باهنر توقیف شده است و هم اکنون در حال پیاده کردن ماهی‌های صید شده هستیم.

‎فرمانده نیروی دریایی سپاه، به کمبود ماهی در جاسک، بندرعباس و قشم اشاره کرد و گفت: نمی‌توان چشم ها را در برابر واقعیات بست و محکم در برابر کسانی که نان را از سفره صیادان سنتی ربوده اند ایستاده ایم.

‎تنگسیری تاکید کرد: باورم شد مافیایی پشت ماجرای صید ترال و کشتی های چینی وجود دارد، این صید در کانتیرهای منجمد شده به خارج کشور می‌رود.

‎وی ادامه داد: ما مستنداتی در اختیار داریم و اگر نیاز باشد آنها را رو خواهیم کرد اما در حال حاضر نمی‌خواهیم به این مسئله ورود کنیم اما می‌گوییم صیاد هم حقوقی دارد که باید حقش را از دریا بگیرد.

‎تنگسیری گفت: هیچ کشتی صیادی اجازه صید ترال در آب‌های کمتر از ۱۲ مایل را ندارد و این نوع صید در خلیج فارس ممنوع است.

‎فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره پدیده شوم قاچاق در هرمزگان گفت: درصورتی که تمامی درها را به روی صیادان و بومیان منطقه مسدود شود مجبورند به قاچاق سوخت و مواد مخدر روی آورند و وقتی حرف می‌زنیم متهم به سیاسی کاری می‌شویم.

‎وی به سفر فرمانده سپاه به جاسک اشاره کرد و گفت: وقتی سردار جعفری قایق های وارونه و وضعیت بد مردم منطقه را مشاهده کرد متاثر شد و اشک از چشمانش جاری شد.

‎تنگسیری گفت: توقیف کشتی‌های صید ترال مختص کشتی‌های چینی نیست و اگر کشتی‌های ایرانی نیز به این کار مبادرت ورزند توقیف خواهند شد.

‎فرمانده نیروی دریایی سپاه در توقیف و مصادره کشتی های چینی به نقش موثر قوه قضائیه اشاره کرد و ضمن تشکر از مسوولان قضایی گفت: صید فانوس ماهی، یال اسبی و برخی ماهی های تجاری ایرادی ندارد اما صید دیگر گونه‌های آبزی ممنوع و تخلف است.

‎وی ادامه داد: این کشتی ها گاها تا ۷۰ تن ماهی از گونه های مختلف صید می‌کنند که این امر تخلف بوده و غیر مجاز است و باید از این کار جلوگیری بعمل آید.

‎تنگسیری با تاکید بر این مطلب که مصادف شدن اکران مستند دریابست با سفر رئیس جمهور به استان کاملا اتفاقی بوده است گفت: نباید این موضوع را سیاسی کرد ما به دنبال مسائل سیاسی نیستیم و اکران مستند «دریابست» از قبل برنامه‌ریزی شده بود.

‎وی از ادامه تلاش برای احقاق حقوق مردم بومی منطقه خبر داد و گفت: پیگیر این موضوع هستیم تا آخر محکم پای این ماجرا ایستاده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم حقوق مردم و ساحل‌نشینان ضایع شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: صید ترال سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۱۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به پیشرفت شگرف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی که کشور در همه ابعاد در شرایط تحریمی و توطئه دشمنان قرار داشته است، انقلاب اسلامی در نقطه شروع خود حتی سیم‌خواردار هم نداشت.

وی در گفتگویی که با خبرگزاری دانشجو داشته، افزود : اما انقلاب از داشته‌های خود که مردم و جوانان نخبه بود بهره برد و امروز نه تنها در منطقه خاورمیانه، بلکه در جهان حرف اول را می‌زند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هدف اصلی ایجاد پایگاه در قطب جنوب مطالعات علمی است، یعنی جامعه علمی و نخبگانی کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد، در همه کشورهای دنیا که پایگاه در قطب جنوب دارند ارتش‌ها صرفاً پشتیبان کننده است.

امیردریادار ایرانی تاکید کرد: ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899837

دیگر خبرها

  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • حقوق و مزایای کارگران مورد توجه قرار گیرد
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح می شود