Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@02:27:41 GMT

افشای راز ربودن دانشجوی بنگلادشی

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۱۷۱۲

 

هفت عضو یک باند آدم‌ربایی که نقشه ربودن دانشجوی بنگلادشی را اجرا کرده بودند در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستادند.

به گزارش ایران، حدود یک سال قبل چند مرد جوان با مراجعه به پلیس از ناپدید شدن همکلاسی بنگلادشی خود خبر دادند. آن‌ها به افسر کلانتری گفتند: همکلاسی ما چند روزی است که خوابگاه دانشگاه را ترک کرده و بازنگشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلافاصله تحقیقات دراین‌باره آغاز شد و مأموران آگاهی تهران بزرگ با ردیابی‌هایی که انجام دادند، موفق به شناسایی عاملان آدم‌ربایی شدند و هفت متهم اصلی پرونده که پنج بنگلادشی و دو ایرانی بودند را دستگیر کردند.

دانشجوی بنگلادشی پس از رهایی در شکایتش به پلیس گفت: من در قم درس می‌خوانم. چند روز قبل یکی از هموطنانم مرا به یک میهمانی در تهران دعوت کرد، اما خیلی زود متوجه شدم این نقشه‌ای برای ربودن من بوده است. آن‌ها می‌دانستند پدرم مرد ثروتمندی است و می‌خواستند با این کار از پدرم ۲۰۰ میلیون تومان پول بگیرند.

بعد از صدور کیفرخواست علیه متهمان، پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۲ دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

متهمان پای میز محاکمه رفتند، اما این در حالی بود که شاکی وکیل خود را برای طرح دعوی به دادگاه فرستاده بود و درخواست خود را مبنی بر اشد مجازات برای تمامی متهمان خواستار شد.

در این جلسه که به ریاست قاضی تولیت و مستشاری قاضی ملکی تشکیل شده بود، یکی از متهمان که ایرانی بود ماجرا را به این شکل تعریف کرد: ما قصد آدم‌ربایی نداشتیم.

شاکی قاچاقچی انسان است و با آوردن بنگلادشی‌ها به‌صورت غیر قانونی به ایران، کسب و کاری برای خودش درست کرده بود. یکی از متهمان پرونده که او در کارخانه‌ای در نزدیکی بنگاه پدر من کار می‌کرد سراغم آمد و گفت: من می‌خواهم پولم را از این دانشجوی بنگلادشی بگیرم. او از برادرم پول گرفته بود تا وی را به ایران بیاورد، اما وقتی برادرم منصرف شد و پولش را خواست وی گفته که پولش را پس نمی‌دهد.

آن‌طور که من فهمیدم، این دانشجوی بنگلادشی ۲۰ میلیون تومان از کسانی که می‌خواستند غیر قانونی به ایران بیایند دریافت می‌کرد و آن‌ها را برای کار به کارخانه‌هایی که کارگر‌های غیرقانونی و ارزان می‌خواستند معرفی می‌کرد.

بدین ترتیب با او در میدان افسریه قرار گذاشتیم. وقتی آمد به او گفتم که باید پول را پس بدهی، اما او قصد فرار داشت که اجازه ندادیم و سوار خودرویی کرده و به یک خانه بردیم. نه او را کتک زدیم و نه شکنجه کردیم و در این مدت نیز او به ما تنها ۵۰۰ هزار تومان پول داد و چند روز بعد هم پلیس ما را دستگیر کرد.

پس از پایان محاکمه قضات وارد شور شدند تا برای این هفت متهم پرونده تصمیم‌گیری کنند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: آدم ربایی قاچاق انسان بنگلادش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۱۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای سندی مهم درباره افرادی که مسعود رجوی به ساواک لو داد | ویدئو

به گزارش همشهری آنلاین،اظهارات عضو عالی‌رتبه ساواک در مورد همکاری مسعود رجوی در بازداشت محمد حنیف نژاد از بنیان گذاران مجاهدین خلق را مشاهده کنید.

کد خبر 847077 منبع: ایرنا برچسب‌ها دادگاه خبر ویژه منافقین

دیگر خبرها

  • گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران
  • توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!
  • افشای سندی مهم درباره افرادی که مسعود رجوی به ساواک لو داد | ویدئو
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسراییلی دانشگاه های آمریکا تا اوضاع غزه
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو به بهانه کمک
  • ربودن کودک چهار ساله با خودرو مادرش
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو مادرش