Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@11:33:14 GMT

شهروندان از سوار شدن بر خودروهای رهگذر پرهیز کنند

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۱۷۳۲

شهروندان از سوار شدن بر خودروهای رهگذر پرهیز کنند

نعمایی گفت: شهروندان به ویژه بانوان، هنگام تردد در سطح شهر از وسایط نقلیه عمومی از قبیل مترو، اتوبوس یا تاکسی های آرم دار و مشخص استفاده و در زمان تردد به ویژه در ساعات پایانی شب، از سوار شدن بر خودروهای رهگذر جداً خودداری کنند.

«مهدی نعمایی» با بیان اینکه زورگیری یا سرقت به عنف یكی از خشن ترین شگرد هایی است كه برخی از مجرمان برای رسیدن به اهداف خود به آن متوسل می شوند به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: ارتكاب این گونه جرائم علاوه بر بعد روانی موجب كاهش احساس امنیت در بین شهروندان شده و امنیت جامعه را خدشه دار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی استان فارس با تأکید براینکه پلیس با عاملان این جرائم به شدت برخورد می كندف بیان کرد: برخی از مجرمان تحت عنوان مسافربر با توجه به عدم آشنایی مسافران به محیط اطراف، آن ها را به نقاط حاشیه ای شهر كشانده و به زور و تهدید وسایل آن ها را به سرقت می برند.

 

این مقام انتظامی افزود: گروهی دیگر از سارقان در پوشش مسافر با تعارف برخی مواد خوراكی خواب آور به مسافران آن ها را بی هوش كرده و اقدام به سرقت اموال آنان می كنند.

 

وی رعایت نكات ایمنی و حفاظتی از سوی شهروندان را موجب كاهش وقوع این گونه جرائم دانست و خاطرنشان کرد: شهروندان به ویژه بانوان، هنگام تردد در سطح شهر از وسایط نقلیه عمومی از قبیل مترو، اتوبوس یا تاکسی های آرم دار و مشخص استفاده و در زمان تردد به ویژه در ساعات پایانی شب، از سوار شدن بر خودروهای رهگذر جداً خودداری کنند.

 

نعمایی با بیان اینکه شهروندان هنگام سوار شدن به خودروهای مسافربر، با هوشیاری کامل از پول و طلای همراه خود مراقبت کنند و آن ها را در معرض نمایش دیگران قرار ندهند، اظهار کرد: در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و احساس خطر، بلافاصله مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهید.

 

سرپرست اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس با تاکید بر رعایت اصول حفاظتی، امنیتی و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به منظور پیشگیری از این جرائم، یادآور شد: شهروندان نباید این نكته را فراموش كنند كه هر چند پلیس به وظایف خود عمل كرده و مجرمان را دستگیر و به دست قانون می سپارد و مجازات قانونی نیز بر علیه آنان اعمال می شود، اما همیشه عده ای خلافكار و مجرم هستند كه برای برهم زدن نظم جامعه و سوء استفاده از نیت پاك و ساده مردم به انجام اعمال خلافكارانه خود بپردازند، پس همیشه این شما هستید كه می توانید با رعایت توصیه ها و هشدارها و اصول ایمنی، عرصه را به روی مجرمان تنگ کنید.

پایان پیام/588

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن حادثه تروریستی زاهدان حادثه تروریستی اصفهان حمله تروریستی وزیر ارشاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شهدا نیروی انتظامی فارس سرقت شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۱۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به زودی؛ آغاز خدمات دهی اتوبوس‌های عمومی به شهروندان کارون+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، کمبود و نبود اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرستان کارون موضوعی بود که از خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان بار‌ها مورد پیگیری قرار گرفت و ۵ دستگاه اتوبوس به این شهرستان اختصاص یافت.

با انتشار خبر اختصاص اتوبوس در ماه‌های گذشته، اما شهروندان می‌گویند: تاکنون اتوبوس‌ها شروع به کار نکرده اند و مشکلات مردم شهرستان کارون همچنان پابرجاست.

آنها از مسئولان درخواست دارند نسبت به رفع مشکل و وارد مدارشدن اتوبوس‌ها توجه ویژه داشته باشند.

سعید کعبی فلاحیه، فرماندار کارون به خبرنگار ما گفت: اتوبوس‌ها خریداری شده اند، ولی با مشکلاتی ازجمله پلاک گذاری، تامین راننده، برون سپاری، مناقصه‌ها و بیمه خودرو‌ها و... مواجه بودیم و همین امر سبب طولانی شدن فرآیند آغاز خدمت رسانی اتوبوس‌ها شد.

محمد عبیاوی، شهردار کارون مشکل کنونی ناوگان حمل و نقل عمومی این شهرستان را تامین راننده عنوان کرد و افزود: در این زمینه تفاهم نامه‌ای میان شهرداری اهواز و سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز مبنی بر تامین راننده پایه یک منعقد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • لرزه تردد خودروهای سنگین دوباره روی تن پل تاریخی بابل نشست
  • به زودی؛ آغاز خدمات دهی اتوبوس‌های عمومی به شهروندان کارون+فیلم
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • ثبت بیش از ۵۴۰ هزار تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروهای وارداتی
  • چرایی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از منظر مسئولان و صاحبنظران
  • تردد تهرانی‌ها در این مسیرها ممنوع!
  • شهروندان از تردد و توقف در حریم رودخانه ها خودداری کنند