Web Analytics Made Easy - Statcounter

سجادی نیری از حمایت از خانواده‌های تحت پوشش امام خمینی (ره) و توجه به طرح‌های جدید فناورانه خبر داد.

محمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره همکاری معاونت علمی و کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) جشنواره‌ای در راستای بهره بردن از ایده جوانان خلاق برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی با اشاره به هدف این جشنواره گفت: این جشنواره برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم کشور توسط خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد.

وی درباره حضور شرکت‌های خلاق در این جشنواره بیان کرد: رویداد یک روزه‌ای با حضور ۴۰ شرکت خلاق، شتاب‌دهنده‌ها و صندوق‌های پژوهش و فناوری غیردولتی برگزار شد.

سجادی نیری ادامه داد: در این جشنواره شرکت‌های خلاق در کنار جوانان فناور و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) حضور داشتند و ایده‌هایی جدید و نو را برای پیاده‌سازی از سوی آنان دریافت می‌کردند.

تفاهم نامه معاونت علمی و  کمیته امداد امام خمینی در راستای حمایت از محرومان

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که در خلال برگزاری جشنواره به امضا رسید، اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای در راستای بهره بردن از توان دانش خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و شرکت‌های خلاق معاونت علمی میان ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کمیته امداد امام خمینی به امضا رسید.

وی با اشاره به طرح‌هایی که پس از این جشنواره به دبیرخانه ستاد توسعه فناوری‌های نرم معاونت علمی رسیده است، گفت: تاکنون حدود ۵ طرح توسط جوانان خلاق به دبیرخانه ستاد فرستاده شده است.

سجادی نیری ادامه داد: طرح‌ها پس از ارزیابی، در شرکت‌های خلاق خدماتی اجرایی می‌شوند.

حمایت از طرح‌های فناورانه به منظور  اشتغال‌زایی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی درباره این طرح‌های واصله، بیان کرد: موضوع طرح‌ها توانمندسازی جوانان و اشتغال‌زایی برای آنان در مناطق محروم است و از هنگامی که طرح به صورت کامل مورد ارزیابی و تأیید قرار گیرد، حمایت کامل از آن خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره به منظور گسترش برنامه‌های فناوری در مناطق محروم، گفت: به کمک این طرح‌ها می‌توانیم مناطق محروم و خانواده‌های نیازمند را حمایت کنیم و کسب و کارهای جدید را برای آنان به وجود آوریم.

سجادی نیری درباره یکی از طرح‌هایی که به دبیرخانه ارسال شده و مورد تأیید قرار گرفته است، تشریح کرد: برای مثال از طرف یکی از گروه‌ها طرحی درباره مدارس کسب و کار تابستانی برای فرزندان خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی مطرح شده است که در راستای آن کودکان می‌توانند دوره تابستانی خود را در یکی از مدارس تابستانی بگذرانند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری معاونت علمی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۲۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی

آفتاب‌‌نیوز :

پژوهشکده سامانه‌های هوشمند شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف میزبان روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برای رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی بوده است.

انجام پژوهش‌های کاربردی ـ توسعه‌ای، تجاری‌سازی ایده‌های نو و پژوهش‌های فناورانه در حوزه دانش‌های نوین و سطح بالا، انجام فعالیت‌های ترویجی به منظور اعتلای نهضت نرم‌افزاری و توسعه صنایع کشور در بستر مناسب ارتباطی صنعت و دانشگاه و با بهره‌گیری از ساختار‌های چابک و پویا از ماموریت‌های این پژوهشکده است. از این رو این مرکز تحقیقاتی چشم‌انداز خود را "تبدیل شدن به یکی از اصلی‌ترین مراکز پیشرو در تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه در حوزه دانش‌های نوین و سطح بالای کشور" تعریف کرده است.

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان این پژوهشکده که با همکاری اعضای هیات علمی و برخی از محققان ایرانی مقیم خارج شکل گرفته است، پس از ۴ سال تحقیق و توسعه به دانش فنی ساخت موتور ۶ سیلندر با ظرفیت ۴۰۰۰ سی سی بنزینی خورجینی دست یافت.

دهقانی فیروزآبادی در آیین رونمایی از موتور ۶ سیلندر بنزینی خورجینی در جمع خبرنگاران گفت: قوای محرکه با حجم و توان بالای بنزینی انواعی از قوای محرکه هستند که در بسیاری از خودرو‌های استراتژیک و راهبردی و تاکتیکی کاربرد دارند.

وی با بیان اینکه این نوع موتور‌ها همچنین دارای کاربرد‌های تفریحی مانند خودرو‌های افرود را نیز دارند، اظهار کرد: این نوع موتور‌ها یک نیاز کاملا راهبردی است و کشور نیز در طی چند سال گذشته به آن موضوع رسید که کشور نیازمند دستیابی به دانش فنی این نوع موتور‌ها است. 

دهقانی اضافه کرد: بر این اساس یکی از شرکت‌های دانش بنیان که با حضور چندین نفر از اعضای هیات علمی و نزدیک به ۴۰ نفر از بهترین دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و محققان کشور تشکیل شده بود، و در طی ۳ تا ۴ سال گذشته با ترسیم برنامه مطالعاتی عمیق، اقدام به کسب فناوری‌های موتور‌های ۶ سیلندر خورجینی ۴ لیتری دنیا کرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: این شرکت دانش بنیان امروز توانست نمونه مهندسی معکوس شده این موتور را با استاندارد‌های بالا تولید و رونمایی کند.

وی باتاکید بر اینکه رونمایی از این دستاورد، اثبات فناوری‌های موتور خورجینی ۶ سیلندر حجم بالا است، اظهار کرد: دانش فنی این محصول توسط پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه شریف و محققان این شرکت دانش بنیان به دست امده و امیدواریم این جریان علمی قوی که از سوی محققان این شرکت ایجاد شده است، توسعه یابد و به زودی شاهد تولید این موتور‌ها برای کاربرد‌های خاص در کشور باشیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، فناوری‌های موتور را از فناوری‌های اصلی و کلیدی در هر سامانه‌ای توصیف کرد و یادآور شد: دانش فنی که در این شرکت و با حجم و کیفیت به دست آمده بسیار ارزشمندتر از خود محصول است، چون این دانش فنی قابل تسری به سایر حوزه‌ها است.

دهقانی با اشاره به حمایت‌های معاونت علمی از این طرح گفت: ما به عنوان پشتوانه اصلی حمایتی شرکت‌ها، بخشی از سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه را بر عهده گرفتیم. ولی یکی از خوشحالی‌های ما این است که این شرکت در همکاری با چندین نفر از محققان ایرانی که در شرکت‌های بزرگ دنیا فعال بودند شکل گرفته و اجرای این تحقیقات سبب شد تا این افراد به کشور بازگردند تا دانش اصولی در کشور شکل بگیرد.

به گزارش ایسنا، "گیربکس مغناطیسی"، "طراحی و ساخت موتورسیکلت برقی اسکوتر آویتا" با سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت، "آب شیرین کن خورشیدی" و "رونمایی از محصول فناورانه نرم افزار ابرسازه" از دیگر دستاورد‌های این پژوهشکده به شمار می‌رود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند