Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرنا نوشت: وراث وحید مظلومین معروف به سلطان سکه که چندی پیش به اتهام افساد فی‌الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی اعدام شد، به رئیس قوه‌قضائیه نامه نوشتند.

به گزارش شریان نیوز، در نامه‌ای که هائیده مهرافزا (همسر وحید مظلومین) و سحر مظلومین (دختر مظلومین) توسط مهرداد قربانی وکیل دادگستری به آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه‌قضائیه نوشتند و یک نسخه از آن را در اختیار خبرنگار ما قرار دادند، آمده است: در مورد سرعت رسیدگی به پرونده وحید مظلومین قضات مأذون از سوی حضرت عالی، امتثال امر کردند و از زمان دستگیری در تاریخ ۱۱ تیر ۹۷ تا زمان اجرای حکم به تاریخ ۲۳ آبان ۹۷، قریب ۱۳۵ روز سپری شد که قطعاً این مقدار سرعت قابل تحسین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ادامه این نامه با اشاره به اظهارات مورخ ۱۳ تیر سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت مبنی بر دستگیری فردی با دو تن سکه در تهران، اضافه شده است: بیان این مطلب توسط رئیس پلیس تهران، حائز اهمیت است و چنین به ذهن متبادر می‌شود که پس از توزین معلوم شده، سلطان سکه (وحید مظلومین) دو تن سکه در اختیار دارد. تصور اینکه، بگوییم رئیس پلیس تهران بدون بررسی سخن بگویند، غیر ممکن است.

در ادامه این نامه آمده است: موضوع درخور توجه که مورد عنایت قرار نگرفته این است که اساساً سکه‌ای یافت نشده و رئیس پلیس در این اعلام، شتاب کرده است. نهایتاً این گزارش ناصواب مبنای رسیدگی قرار گرفته و متعاقباً تراکنش، خرید و فروش ارز اساس رسیدگی شده است صرف نظر از اینکه، نگهداری این حجم سکه مشمول مجازات است یا خیر؟ که به تصور بنده مشمول مجازات نیست، زیرا پشتوانه ریال، طلا و مسکوکات است و به واقع مظلومین قادر بوده به ازای تعویض وجه نقد، سکه به دست آورده باشد.

وراث سلطان سکه در بخش دیگری از نامه خود به رئیس دستگاه قضا نوشته‌اند: وحید مظلومین به موجب دو حکم صادره، در یک مقطع از تمام اتهامات تبرئه شده و بالتبع اتهامات مدنظر را نمی‌توان به ایام پیش از حکم تسری داد. اینکه عنوان شود: «ارزش ریالی این پرونده حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان است» جایز نیست، زیرا همان گونه که بیان شده در برهه خاص وحید مظلومین کارگزار بانک مرکزی بوده و در دوران تحریم خدمت کرده و علت تبرئه شدن وی در احکام یاد شده، شاید همین اقدامات بوده است و همان‌طور که استحضار دارید، احکام قطعی دادگاه‌ها که منطبق با روش و آئین دادرسی مصوب مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام باشد قابل خدشه نخواهد بود.

وراث مظلومین در این نامه تاکید کردند: صرف نظر از اینکه بزه صورت گرفته یا خیر؟ اگر هدف مرتکب سودجویی و منافع شخصی باشد مرتکب مشمول قانون اخلال در نظام اقتصادی و افساد فی الارض نیست. ماده دوم قانون مورد نظر صراحت دارد به قصد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران و به قصد مقابله با آن یا با علم به موثر بودن چنانچه در حد افساد فی الارض باشد مجازات فرد یا افراد مورد نظر اعدام است؛ بنابراین هر معامله ارزی یا خرید و فروش سکه با قصد سودجویی که در حکم مبحوث عنه نیز آمده است مجازاتش اعدام نیست.

این نامه می‌افزاید: تبصره اول از ماده یک قانون مذکور، عمده یا کلان یا فراوان بودن موارد را به قاضی رسیدگی کننده محول کرده و قاضی را در اخذ نظر مرجع ذی‌ربط صالح دانسته است..

در این نامه اضافه شده است: عدم دسترسی به وکیل انتخابی از دیگر نواقص این پرونده است. تفکیک وکلای دادگستری به خودی و غیرخودی هر چند این اختیار از سوی قانون و تبصره ماده ۴۸ قانون آئین دادرسی به جناب عالی واگذار شده، امری مذموم و ناپسند و نافی حقوق متهم است.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۳۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه قضا ابتدا سراغ مفسدین گردن کلفت می‌رود

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی، در حاشیه سفر رئیس قوه قضائیه به بندرعباس، به بندرلنگه رفت و پس از حضور در گلزار شهدای این شهرستان و ادای احترام به مقام شهیدان در همایش ملی وحدت دل‌ها، با علما و روحانیون اهل تشیع و تسنن این استان دیدار و گفت و گو کرد.

وی در ابتدای این مراسم با تجلیل از مقام معلمان و کارگران و اثر گذاری اقدامات آن‌ها در دو عرصه مهم و اساسی کشور، یکی در بخش تولید و صنعت و دیگری در بخش تعلیم و تربیت و آموزش گفت: بی تردید بسیاری از مدیران کارآمد و کارگزاران کاردان در محضر همین معلمین کسب علم کرده‌اند و تربیت شدند و امروز حضور آن‌ها در ارکان تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور، اثر گذار و تعیین کننده است.

وی ادامه داد: هر چند زحمات این قشر فرهیخته و نورانی بر کسی پوشیده نیست، اما باید همیشه قدردان آن‌ها بود و در رفع کمبودها و خواسته‌های آن‌ها تلاش کرد، چرا که اگر این رکن جامعه تنزل پیدا کند تمام ارکان متزلزل خواهد شد

وی با تبیین جایگاه کارگران در به حرکت در آمدن چرخ‌های تولید در کشور به عنوان سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی، به ویژه نقش آن‌ها در تحقق شعار سال خاطر نشان کرد: حقیقتاً باید در مقابل این قشر تواضع کرد و از آن‌ها تقدیر کرد.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعت قوه قضائیه اضافه کرد: با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت رئیس مذهب تشیع، حضرت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: این شخصیت والا، بنیانگذار حکمت، فلسفه و فقه مدرن، فیزیک و فهم انسان از خلقت به معنای واقعی بود که با تربیت نخبگان و شاگردان برجسته در این عرصه تحولی بزرگ به وجود آورد.

رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با تأکید بر لزوم حفظ کرامت انسان‌ها تصریح کرد: مردم ما عزیز هستند و باید عزیز و عزتمند بمانند، لذا هیچ عذری که موجب شود تا شرافت مردم خدشه دار شود، پذیرفته نیست، این وظیفه دستگاه قضائی است که از این عزت صیانت کند.

وی ادامه داد: در پیاده کردن عدالت، هر گونه تبعیض، عین ظلم است و در این بین هیچ تفاوتی بین اشخاص در هر مقام و در هر لباسی که هستند، وجود ندارد، نباید کسی که به قوه قضائیه پناه آورده احساس بی پناهی کند. این اطمینان را می‌دهیم که دستگاه قضا در مبارزه با فساد، ابتدا سراغ مفسدین گردن کلفت می‌رود و در این خصوص هیچ تعارف و ملاحظه‌ای نسبت به کسی ندارد.

رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به ضرورت حفظ وحدت به عنوان عامل اقتدار و انسجام در کشور گفت: اگر این وحدت نبود، وعده صادق محقق نمی‌شد، دستگاه قضا با هر اقدامی، از سوی هر شخص و گروهی که بخواهد این وحدت در جامعه، به ویژه وحدت در بین ادیان و مذاهب را دچار خدشه کند و موجب شود تا امنیت روانی جامعه از بین برود، قاطعانه برخورد خواهد کرد.

حجت‌اسلام والمسلمین عبداللهی در ادامه گفت: همه‌ این جمعیت کشور از هر دینی زیر یک بیرق هستیم و در حفظ حریم کشور، تبعیض و دو دستگی نخواهیم داشت، پای همه چیز اسلام ایستاده‌ایم و امیدواریم با شما ارتقا مکتب و حریم این حرم یعنی جمهوری اسلامی، حفظ شود و بدانید که در آیه قرآن آورده شده است: «ان ینصر الله، تنصرکم»

وی ادامه داد: مردم عزیز ما در تمام عرصه‌ها و هر جا که نیاز بود، حضور داشته و دارند، لذا تمام ارکان نظام اسلامی بخصوص، دستگاه قضا باید اخلاق مداری را سرلوحه کار خود قرار دهند، چرا که مردم از ما محبت می‌خواهند، همین محبت اقتدار و همدلی می‌آفریند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • حفظ حقوق عمومی با سلام و صلوات نمی‌شود/ دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • مهاجری: بعضی وزرا از حضور در دولت پشیمان هستند/ برخی نقش شاه سلطان حسین را بازی می کنند
  • دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • دستگاه قضا ابتدا سراغ مفسدین گردن کلفت می‌رود
  • زندان‌های مازاد مولدسازی می شوند
  • حل مشکل ۵۰ ساله ساکنان جزیره قشم در سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحدهای قضایی هرمزگان
  • دو دستور مهم رئیس سازمان بازرسی در جریان سفر به پارسیان
  • سفر رئیس قوه قضائیه به بندرعباس
  • ◄ بانک مرکزی براساس نص صریح قانون نرخ ارز نیما را اصلاح کند‌