Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@12:58:01 GMT

رویت کرم‌های ساقه خوار در آمل

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۳۴۷۳

رویت کرم‌های ساقه خوار در آمل

سید حسین اسلامی مدیر جهادکشاورزی آمل در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: طی بررسی‌های بعمل آمده از تراکم جمعیت زمستان گذران آفت ساقه خوار برنج، اولین شفیره کرم ساقه خوار برنج در منطقه پایین خیابان لیتکوه و منطقه دابو روئیت شد.

وی افزود: برای بررسی از تراکم جمعیت زمستان گذران آفت کرم ساقه خوار برنج گرو‌هایی از کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان به مزارع شالیزاری اعزام شدند که نتیجه بررسی‌ها جهت اقدامات عملی برای مبارزه مکانیکی و شیمیایی به کشاورزان ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اسلامی ادامه داد: با بررسی بعمل آمده از گزارش‌های هواشناسی زمستان امسال نسبت به سال‌های گذشته حدود یک درجه گرمتر بوده است.

کرم ساقه خوار برنج مهمترین آفت زراعت برنج در اغلب مناطق برنجکاری ایران به شمار می‌آید که زمستان را به صورت لارو کامل در داخل ساقه‌های خشک برنج یا علف‌های هرز دارای ساقه تو خالی به سر می‌برد و اردیبهشت ماه به شکل پروانه خارج می‌شود و روی برگ بوته‌های جوان برنج تخم ریزی می‌کند.

انتهای پیام/ک


رویت اولین شفیره کرم ساقه خوار برنج درآمل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی برنج ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۳۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتشال در مازندران؛ فوتبال در گل و شُل شالیزار

با آغاز فصل نشا یا همان کشت برنج در زمین‌های کشاورزی، رشته «فوتشال» در مازندران اجرا شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ فوتشال ورزشی است که هر سال چند روز بازی می‌شود! در آغاز فصل کشت برنج ، جوانان روستاهای مازندران که زمین زراعی خود را آب گرفته و با زیر و رو کردن گل، آماده کاشتن بوته‌های برنج می‌شوند، اقدام به بازی سنگین و نفسگیری به نام فوتشال می‌کنند که با حضور اهالی محل همراه است.

این عکس‌ها از فرشید سگار در روستای ریحان آباد گلوگاه است که برای اولین بار در زمین شالیزار خود دروازه کاشتند و مسابقه فوتبال برگزار کردند تا فصل برنج را با شادی شروع کنند.

 

دیگر خبرها

  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران
  • فوتشال در مازندران؛ فوتبال در گل و شُل شالیزار
  • فصل نشا با چاشنی فوتشال در مازندران
  • بوی نامطبوع شهرستان بندرترکمن را فراگرفت/ فرماندار: علت حادثه در حال بررسی است
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • تصاویر | نشاء برنج در گیلان
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در فلارد
  • روش‌های تکثیر گیاه برگ انجیری در خانه
  • مربای ریواس ؛ یک مربای بهاری، پرخاصیت و مقوی + طرز تهیه
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد