Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل اقتصادی کلیدواژه رهایی و موفقیت در عرصه اقتصادی را اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: باید از اقتصاد وابسته به غرب و اقتصادی که در جریان نگاه به بیرون می‌خواهد مسائل و مشکلات کشور را حل کند، فاصله بگیریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛علی یونسی، کارشناس مسائل اقتصادی و عضو هیئت‌علمی دانشگاه پیام نور استان مرکزی درباره بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، در گفتگو با دیار آفتاب؛  گفت: بیانیه رهبر در گام دوم حرکت رو به ارزش‌های انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران، نشان‌دهنده این است که مسیر در طول این چهل سال به سمت اهداف و ارزش‌های انقلاب بوده و استقلال، آزادی و مسئله عدم وابستگی به بلوک شرق و غرب و موضوع عدالت و رشد اقتصادی به‌عنوان هدف اصلی در نظر گرفته‌شده است

وی افزود: با همه تلاش‌های مثبتی که در این راه صورت گرفته ما هنوز نتوانستیم به هدف غایی برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یونسی، یکی از دلایل عدم دستیابی به هدف نهایی را عدم توجه به نیروهای انقلابی دانست و عنوان کرد: عدم توجه به نیروهای انقلابی و ارزشی، جوانان و عدم توجه به داشته‌های ایران اسلامی باعث شده که نتوانیم به نقطه و هدف خود برسیم.

وی افزود: اکنون و در گام دوم این وظیفه جوانان ماست که باروحیه انقلابی و توجه به کلیدواژه‌هایی که رهبری فرمودند این مسیر را بپیمایند.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به شاخص‌های دستیابی به اهداف اقتصادی اظهار کرد: حرکت‌های علمی، پژوهشی یعنی دستیابی به اهداف با علم و اصول علمی و تقویت اخلاق اسلامی و اخلاق‌مداری، دوری از فساد و همچنین مبارزه بافساد شاخص‌هایی است که ما به‌وسیله آن می‌توانیم در جهت دستیابی به اهداف اقتصادی حرکت کنیم.

وی مسئله اقتصاد را از اهداف مهمی دانست که باید در ۴۰ سال دوم به آن برسیم، افزود: اقتصاد یکی از عوامل بسیار مهمی است که باعث می‌شود ما وابسته نباشیم.

یونسی اذعان داشت: یک اقتصاد ضعیف حتماً ما را وابسته می‌کند و قابلیت نفوذ عوامل مخرب را در اقتصاد ایجاد می‌کند.

سرمایه انسانی مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند اقتصاد را رشد دهد

وی سرمایه انسانی را از مهم‌ترین عواملی دانست که به‌وسیله آن می‌توانیم اقتصاد را رشد دهیم، بیان کرد: در این بیانیه رهبر انقلاب روشن می‌کنند و به‌عنوان یک وظیفه بر عهده همه جوانان قرار می‌دهند همان نکته علم محوری و پژوهش محوری است.

یونسی با تأکید بر کسب دانش‌هایی که درآمد را به دنبال خوددارند، تصریح کرد: مسئله حائز اهمیت پژوهش‌هایی است که کاربردی و توانمندی ایجاد درآمد داشته باشد. گاهی اوقات فعالیت‌ها و اهداف پژوهشی ممکن است منجر به گسترش علم شود ولی نشود از آن ثروتی ایجاد کرد درواقع به پژوهشی نیاز داریم که منجر به افزایش درآمد ملی کشور شود.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه استفاده از امکانات و سرمایه‌های فیزیکی را از عوامل مهمی دانست که در بیانیه گام دوم بر آن تأکید شده و عنوان کرد: جوانان انقلابی پرشوری که با تقویت تقوا در وجود خود دنبال آرمان‌ها هستند باید بتوانند از سرمایه‌های مادی موجود در کشور استفاده کنند؛ چراکه از بعضی سرمایه‌ها یا به‌خوبی استفاده نمی‌شود و در فضای خام فروشی مورداستفاده قرار می‌گیرند یا اصلاً دست‌نخورده باقی‌مانده‌اند.

اقتصاد مقاومتی کلیدواژه رهایی و موفقیت در عرصه اقتصادی است

یونسی کلیدواژه رهایی و موفقیت در عرصه اقتصادی را اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: ما باید از اقتصاد وابسته به غرب و اقتصادی که در جریان نگاه به بیرون می‌خواهد مسائل و مشکلات کشور را حل کند، فاصله بگیریم و با نگاه به درون و با استفاده از سرمایه انسانی و مادی خودمان رشد اقتصادی را ایجاد کنیم.

وی در توضیح سرمایه‌ها و ظرفیت‌های قابل‌استفاده اظهار کرد:جمعیت ما یک درصد کل جمعیت جهان است درحالی‌که هفت درصد از منابع جهان در اختیار ماست، همچنین نیروی جوان بسیار عالی و پیشرفت‌های خوبی داریم که می‌تواند در حوزه اقتصاد به ما کمک کنند.

این کارشناس مسائل اقتصادی با تأکید بر اهمیت وجود روحیه انقلابی در پیشرفت کشور گفت: درهرجا مسئولین ما از اهداف و شعارهای انقلابی دور شدند؛ نه اینکه به سمت آن رفتند و موفق نشدند بلکه هروقت پشت پا زدند به ارزش های انقلابی، دچار خسران شدیم و عقب ماندیم و هرجا با نگاه‌های انقلابی و تکیه بر جوانان حرکت کردیم توانستیم با استفاده از امکانات و پتانسیل‌ها پیشرفت کنیم.

وی ادامه داد: ظرفیت اقتصاد مقاومتی به ما می‌گوید که با توجه به پتانسیل‌های درونی اقتصاد برای حل مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشت مردم و ترویج عدالت و رسیدن به نقطه غایی و مطلوب حرکت کنیم.

مسئولان از ظرفیت جوانان استفاده کنند

یونسی از مسئولان خواست که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب از ظرفیت جوانان استفاده کنند، بیان کرد: علاوه بر بحث بنیان‌های اقتصاد مقاومتی و سرمایه انسانی و سرمایه مادی، میدان دادن به جوانان از وظایفی است که مسئولین باید به آن توجه کنند. اگر مسئولین همچنان بخواهند حلقه مسئولیت‌ها را محدود کنند به حزب گرایی و سیاسی بازی، طبیعتاً جوانان نخواهند توانست در عرصه‌های بزرگ نقش‌آفرینی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این زمان وظیفه بزرگی بر عهده مدیران و مسئولین کشور است که نگاه‌های سیاسی را کنار بگذارند و افراد توانمند را جذب و از وجود و ظرفیت آن‌ها استفاده کنند و نسبت به بهبود اقتصاد کشور به‌عنوان یکی از نکات مهم و اولویت‌دار گام بردارند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۳۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان

نماینده ولی فقیه در کاشان ضمن تأکید بر توجه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: اگر فرماندار جدید کاشان می‌خواهد موفق‌تر باشد نگاه ویژه‌ای به متن حکم صادر شده از سوی مقام معظم رهبری برای اینجانب داشته باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حجت‌الاسلام سیدسعید حسینی بعد از ظهر امروز در دیدار با فرماندار پیشین و جدید شهرستان کاشان با بیان اینکه اسناد بالادستی رهبر معظم انقلاب و بیانیه گام دوم مد نظر فرماندار کاشان باشد، اظهار داشت: در تمامی کارها باید نگاه ویژه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد.

وی افزود: بنده به عنوان نماینده ولی فقیه در کاشان همواره در تلاش هستم تا فرمایشات رهبر معظم انقلاب در متن حکم صادرشده محقق شود و اگر فرماندار جدید کاشان می‌خواهد موفق‌تر باشد نگاه ویژه‌ای به متن حکم صادر شده از سوی مقام معظم رهبری برای اینجانب داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان ضمن تأکید بر توجه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب ابراز داشت: این بیانیه وظیفه اصلی ما نسبت به امام زمان(عج) است؛ امام راحل که در سال 42 قیام کرد، فرمود که بیداری عدالت‌طلبان ایجاد شود و رهبر معظم انقلاب نیز جا پای امام راحل قرار داده است.

وی خودسازی، جامعه‌سازی، تمدن‌سازی را از کلیدواژ‌های بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و گفت: فرماندار باید کاشان را آباد کند و از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب کاشان را شهری مکرم دانست که یک وجه آن بیانات ایشان در سال 1380 است و کاشان را امام باقر و امام صادق آن تکریم کردند.

85 درصد پیشرفت در احداث تقاطع غیرهمسطح ایلام- ملکشاهی

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه همه مسئولان در حفظ مکرم بودن آن تمام تلاش خود را به کار بگیرند، تصریح کرد: فرماندار کاشان یک چشم‌انداز برای این منطقه ترسیم کند تا افراد برای توسعه مادی و معنوی این منطقه تلاش کنند و از هیچ تلاشی در این مسیر دریغ نکنند.

انتهای پیام/801

دیگر خبرها

  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف است
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است /از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند